Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Forgrener


xibriz

Anbefalte innlegg

Takk for alle svar :) Det var altså ikke bare jeg som var dårlige å lete når det nesten ikke finnes noen alternativer.

 

Det var veldig dumt fordi jeg har 3-4-5 bokser på mørkeloftet som hadde vært praktisk å kunne restarte uten at jeg trenger å kjøpe 3-4-5 on/off stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, xibriz skrev:

Det var veldig dumt fordi jeg har 3-4-5 bokser på mørkeloftet som hadde vært praktisk å kunne restarte uten at jeg trenger å kjøpe 3-4-5 on/off stikk.

 

Kan du ikke kjøpe en vanlig forgrener og sette den i en on/off? Eller hadde denne mulighet til å styre hvert stikk separat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Kan du ikke kjøpe en vanlig forgrener og sette den i en on/off? Eller hadde denne mulighet til å styre hvert stikk separat?

 

Den GreenWave-saken kunne man styre hvert stikk separat. Altså 6 stk. on/off for en tusenlapp.

 

Jeg har en skinne som står i en on/off i dag, men det er litt unødvendig å ta strømmen på 6 bokser når det er kun en som har hengt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at den er utgått, har en slik selv i svakstrøm skapet. (router,switch, altibox ting, alarm) Veldig grei. er også strømmåling på hvert punkt.

Virker veldig bra, ikke ett feilslag på 2 år.. Håper de kommer med noe tilsvarende, da disse er kjekke å ha. Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen flere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, xibriz skrev:

Takk for alle svar :) Det var altså ikke bare jeg som var dårlige å lete når det nesten ikke finnes noen alternativer.

 

Det var veldig dumt fordi jeg har 3-4-5 bokser på mørkeloftet som hadde vært praktisk å kunne restarte uten at jeg trenger å kjøpe 3-4-5 on/off stikk.

Sikkert akurat derfor den er utgått ;)

Mer penger i kassa på å selge flere enkeltenheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kanutten skrev:

Dumt at den er utgått, har en slik selv i svakstrøm skapet. (router,switch, altibox ting, alarm) Veldig grei. er også strømmåling på hvert punkt.

Virker veldig bra, ikke ett feilslag på 2 år.. Håper de kommer med noe tilsvarende, da disse er kjekke å ha. Kjenner jeg angrer litt på at jeg ikke kjøpte noen flere.

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 10 måneder senere...

Tar opp igjen denne siden jeg fikk tak i en Greenwave på Finn i sommer. Sliter med at kun utgang 1 oppdaterer effekt automatisk. Resterende effekter og energiforbruk må polles for å oppdateres. Noen som har erfaring å dele? Kjører HS3, siste beta plugin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, iceball skrev:

Tar opp igjen denne siden jeg fikk tak i en Greenwave på Finn i sommer. Sliter med at kun utgang 1 oppdaterer effekt automatisk. Resterende effekter og energiforbruk må polles for å oppdateres. Noen som har erfaring å dele? Kjører HS3, siste beta plugin.

 

Opplever det samme, all effekt mener jeg summeres og havner i nr 1 hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Opplever det samme, all effekt mener jeg summeres og havner i nr 1 hos meg.

Trodde det samme selv, men den blir ikke summert, ref under (pollet akkurat alle, men device "1 TV, effekt" er den som oppdaterer seg automatisk). Legg forøvrig merke til at jeg mangler On / Off på uttak 2.. ?

image.thumb.png.f1298236d8679567763e8b963e9b5c90.png

 

Virker som feilen er at HS3 mangler mulighet for å sette endpoints i assosiasjonen?

image.png.0a08a00ca8318ce639c4f3c4b7f6d502.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.