Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Verisure Plugin


Kenneth

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, TomB skrev:

 

Det var litt merkelig melding, ville trodd at den skulle referere til versjon 2.5.191.0 i stedet for 2.0.178.0, men det kan være at jeg misforstår. Sikker på at du har skrevet over alle gamle filer?

 

Jeg hjalp til med testing sist helg og kjører nå 2.5.191.0 og det fungerer helt smertefritt, både dører, alarm, sensorer osv, alt fungerer uten en feilmelding.

 

@lilfire har mye jobb men han stikker nok innom her om ikke så lenge for å titte på det :)

 

Tack Tom, jag stängde av HS3 och sedan kopierade jag alla filer och jag är rätt säker på att dom alla blev överskrivna.

Nu i efterhand gjorde jag ett nytt försök genom att först radera alla filer i /bin/LSoft och även pluginfilen HSPI_LSoftVerisure.exe

Kopierade sedan alla filer från zipfilen _LsoftVerisure 2.5.191.0 på nytt till HS3, samma fel som i tidigare inlägg.

Jag kör HS3 3.0.0.118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moskus skrev:

Linux? Sjekket om det er "Bin" istedenfor "bin"? Liten b er riktig...

Hej Moskus, jag kör windows 10 64bit och det är under samma Bin folder som alla andra plugins använder och version 2.3 fungerar fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Moskus skrev:

Da har jeg bare et forslag til før @lilfire må debugge. Slett alle filer først, og SÅ kopier dem over fra zip-filen.

Det har jag redan provat, går tillbaka till 2.3 så länge tills lilfire har tid och felsöka:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.6.2017 klokken 22.17, tonlof skrev:

Hej,

 

Uppgraderade från 2.3 till 2.5 och får följande fel i HS loggen.

Initializing plug-in(2): LSoftVerisure Instance::Could not load type 'Verisure.StartStatus' from assembly 'Verisure, Version=2.0.178.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=null'.STACK: Server stack trace: Exception rethrown at [0]: at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg) at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type) at HomeSeerAPI.IPlugInAPI.InitIO(String port) at Scheduler.clsHSPI.CheckInterfaces()

 

Du har sannsynligvis ikke slettet "Verisure.dll" i HS mappen. 

Denner flyttet til Bin mappen der den høre hjemme i nyeste versjon, men om du ikke sletter den gamle filen vil pluginen forsøke laste den gamle

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 2017-06-18 klokken 15.23, lilfire skrev:

 

Du har sannsynligvis ikke slettet "Verisure.dll" i HS mappen. 

Denner flyttet til Bin mappen der den høre hjemme i nyeste versjon, men om du ikke sletter den gamle filen vil pluginen forsøke laste den gamle

Super, det löste problemet. Tackar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
3 timer siden, Gjelsvik skrev:

Har det skjedd noe med støtten for Yale dørlås?

 

Ser enheten er borte fra HS3, alt annet er der og alt annet fungerer. Virker nesten som at dør devicen bare er blitt slettet.

Hos meg fungerer den som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er det noen andre som har fått en feilmelding i loggen i løpet av de siste ukene?

 

Sitat
LSoftVerisure Warning Klarte ikke lese verisure eventlog (Ingen html funnet)

 

Alt fungerer tilsynelatende som normalt, men litt irriterende at denne kommer ved hver refresh (1 min hos meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har de samme feilmeldingene hos meg. Jeg flagget det til @lilfire for noen dager siden, men han er forholdsvis opptatt med jobb for tiden så vi må bare smøre oss med  tålmodighet inntil videre. For min del så ser plugin ut til å virke som den skal, den henter info fra sensorer og jeg kan skru av/på alarm og dørene, men det er feilmeldingene i loggen som får det til å se ganske ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei, 

Jeg er kjempefornøyd med denne plugin´en, funger bra som en bro mellom HS3 og Verisure. I dag skulle jeg programmere litt event og da dukket det opp en utfordring jeg ikke fant svar på: Noen som vet hvordan man legger in ev. syncer brukere som er i Verisure systemet her:5a0bfca4e2634_Skjermbilde2017-11-1509_23_53.png.2328b36ae5225d006aab03f3fe8e4d85.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, Lenge siden jeg har vært innom her og det beklager jeg. Har vært mye på jobb og ting på privaten som har gjort det umulig å prioritere noe tid til denne hobbyen. Ting ser lysere ut nå og jeg er i gang igjen.

 

Neste versjon vil være en komplett omskriving hvor jeg nå kommer til å benytte meg av mobil apiet istedenfor mine sider - noe som vil benytt en mye bedre å stabil løsning. Men for at vi ikke skal miste noe funksjonalitet trenger jeg litt bistand fra noen av dere som har enheter jeg selv ikke har.

 

Så om noen med varmepumpe, yale, smart camera, Klimasensor,Musedetektor ønsker å bistå utviklingen og har en eller flere av disse komponentene send meg en PM :) 

 

 

PS: Siden jeg skriver om hele pluginen nå vil det ikke komme noe rettelser til nåværende versjon.

PS2: status på dør/vindu sensor vil være tilgjengelig i nye versjonen :) 

 

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, lilfire skrev:

Hei alle sammen, Lenge siden jeg har vært innom her og det beklager jeg. Har vært mye på jobb og ting på privaten som har gjort det umulig å prioritere noe tid til denne hobbyen. Ting ser lysere ut nå og jeg er i gang igjen.

 

Neste versjon vil være en komplett omskriving hvor jeg nå kommer til å benytte meg av mobil apiet istedenfor mine sider - noe som vil benytt en mye bedre å stabil løsning. Men for at vi ikke skal miste noe funksjonalitet trenger jeg litt bistand fra noen av dere som har enheter jeg selv ikke har.

 

Så om noen med varmepumpe, yale, smart camera, Klimasensor,Musedetektor ønsker å bistå utviklingen og har en eller flere av disse komponentene send meg en PM :) 

 

 

PS: Siden jeg skriver om hele pluginen nå vil det ikke komme noe rettelser til nåværende versjon.

PS2: status på dør/vindu sensor vil være tilgjengelig i nye versjonen :) 

 

 

Blir det også mulig å se i HS hvem som er hjemme av brukerne som er registrert i Verisure?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått hentet ned flere devicer med hjelp fra dere. tror det kun er 2 typer som gjenstår å lese ut verdier fra, Bevegelsedetektor (gammel type) og Fukt- og temperatursensor så om noen har dete og ønsker å bistå send meg en PM.

 

Neste steg nå vil være å få plass igjen muligheten til å oppdatere Verisure komponentene fra HS.

verisure.thumb.PNG.416cba1b4b5576942db131113b684966.PNG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@lilfire kjempe at du videre utvikler :) 

Beta tester tjene plug-in selv om jeg kun har Yale DoorMan å styre via Verisure.

Har du noen formening om det er mulig å få ut status på Yale Doorman om døren er lukket eller ikke. Dvs ikke låst eller ulåst. Tanken er å kunne bruke status "dør åpen" og stoppe HS ifra å forsøke låse døren hvis den ikke er skikkelig lukket. Jeg har satt opp en event som automatisk låser døren om status på låsen er åpen etter 15 min. Vet at Verisure appen sender en feil om døren ikke er lukket skikkelig og at dørlåsen ikke klare å låse igjen. Og eventuelt muligheten til å bruke status "dør åpen" til å varsle at døren nettopp ikke er lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye versjonen høres topp ut!

I mellomtiden har jeg en feilmelding jeg ikke helt finner ut av. Noen andre som har vært borti denne?

LSoftVerisure Warning Antall låser funnet i remotecontrols (1) stemmer ikke med antall låser funnet i settings (0)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2017 den 20.34, lilfire skrev:

Neste versjon vil være en komplett omskriving hvor jeg nå kommer til å benytte meg av mobil apiet istedenfor mine sider - noe som vil benytt en mye bedre å stabil løsning. Men for at vi ikke skal miste noe funksjonalitet trenger jeg litt bistand fra noen av dere som har enheter jeg selv ikke har.

Hei lilfire!

Kjempe kult at du videreutvikler Verisure Plugin. De 2 typene sensor som du sier at du mangler har jeg ikke men jeg blir gjerne en betatester om du trenger det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at å se at det er interesse for pluginen. Jeg har alt god hjelp fra flere som er villige til å hjelpe meg med testing. Om jeg trenger flere tar jeg kontakt med dere via PM.

 

På 21.11.2017 den 20.51, Kenneth skrev:

@lilfire kjempe at du videre utvikler :) 

Beta tester tjene plug-in selv om jeg kun har Yale DoorMan å styre via Verisure.

Har du noen formening om det er mulig å få ut status på Yale Doorman om døren er lukket eller ikke. Dvs ikke låst eller ulåst. Tanken er å kunne bruke status "dør åpen" og stoppe HS ifra å forsøke låse døren hvis den ikke er skikkelig lukket. Jeg har satt opp en event som automatisk låser døren om status på låsen er åpen etter 15 min. Vet at Verisure appen sender en feil om døren ikke er lukket skikkelig og at dørlåsen ikke klare å låse igjen. Og eventuelt muligheten til å bruke status "dør åpen" til å varsle at døren nettopp ikke er lukket.

 

Dessverre så åpen/lukket verdier jeg kan hente ut. Har en verdi som hetere 

motorJam

som kan være meldingen appen sender?

Om dette er av interesse kan jeg undersøke dette nærmere.

 

På 27.11.2017 den 15.07, aeklo skrev:

Den nye versjonen høres topp ut!

I mellomtiden har jeg en feilmelding jeg ikke helt finner ut av. Noen andre som har vært borti denne?

LSoftVerisure Warning Antall låser funnet i remotecontrols (1) stemmer ikke med antall låser funnet i settings (0)

 Dette er en kjent feil som jeg har forsøkt i lenger tid å komme rundt men har vært vanskelig via "mine sider" dette vil ikke være et problem i ny versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.