toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) 17 minutter siden, ralph skrev: Har noen changelog for alle versjonene som har kommet? https://idlock.no/kundesenter/idl150updater-version/ Endret 1. november 2018 av toonwolf rekker ikke å legge inn svar her jo... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cscheiene Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 6 minutter siden, toonwolf skrev: "reporting which user code was used" har ikke jeg fått til å fungere i HomeSeer. Den rapporterer bare "Manual Lock Operation" på device "Access Control Notification" Er dette når du låser opp døren? Når du låser døren så sender den manual lock operation ja (0x01) Uavhenging om den ble låst fra insiden, utsiden eller remote. Og dette er i henhold til ID Lock sin user manual Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 1 minutt siden, cscheiene skrev: Er dette når du låser opp døren? Dette må testes i ettermiddag .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 2 timer siden, toonwolf skrev: Er dette når du låser opp døren? sjekket loggen og den rapporterer "Keypad Unlock Operation" rett etter at jeg har låst opp med en kode, ikke hvilken kode som har blitt brukt. Fint om noen som har ID Lock 150 og HomeSeer kan teste dette også etter å ha oppgradert til siste firmware med FOTA appen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 (endret) 10 minutter siden, toonwolf skrev: sjekket loggen og den rapporterer "Keypad Unlock Operation" rett etter at jeg har låst opp med en kode, ikke hvilken kode som har blitt brukt. Fint om noen som har ID Lock 150 og HomeSeer kan teste dette også etter å ha oppgradert til siste firmware med FOTA appen. Slik fungerer det i Home Assistant også. Manual Unlock/Lock/Keypad Unlock. Endret 1. november 2018 av MortenB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shen Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Var det problemer med å få status på lukket/åpen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 34 minutes ago, toonwolf said: sjekket loggen og den rapporterer "Keypad Unlock Operation" rett etter at jeg har låst opp med en kode, ikke hvilken kode som har blitt brukt. Fint om noen som har ID Lock 150 og HomeSeer kan teste dette også etter å ha oppgradert til siste firmware med FOTA appen. Jeg har også deltatt i Betaen og opplever det samme. IDlock mener det må en tilpasning til i HS om jeg forsto dem rett. De mener det nå at låsen rapporterer bruker riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cscheiene Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 2 timer siden, toonwolf skrev: sjekket loggen og den rapporterer "Keypad Unlock Operation" rett etter at jeg har låst opp med en kode, ikke hvilken kode som har blitt brukt. Fint om noen som har ID Lock 150 og HomeSeer kan teste dette også etter å ha oppgradert til siste firmware med FOTA appen. Er det en user code du bruker. Har du sett om det er noe forskjell når du bruker masterkode, servicekode eller user kode. Eventuelt RFID. Ihvertfall ingen problem å lese dette av i Smartthings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Har selv vært i kontakt med Id Lock gjengen vedr. å identifisere hvilken kode som blir brukt til å låse opp. De kunne ikke gi noe mer informasjon om status pr tidspunkt(sist uke). Men de anbefalte meg å kontakte Intin. For de var vist i en tettere dialog med HS, og det var de som jobbet med det. Siden låsen gjør det den skal, men det er HS3 som ikke er fullt kompatibelt enda. Har ikke kommet så langt at jeg har fått kontakten Intin vedr. dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hvor lang tid tok oppdateringen, min surrer og går, men står på forsatt på 0% etter 15 min.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 8 minutes ago, Johs. said: Hvor lang tid tok oppdateringen, min surrer og går, men står på forsatt på 0% etter 15 min.... Da tror jeg du kan avbryte å starte på nytt. Prosenten skal begynne å gå ganske med en gang. Gjorde det til meg på begge låsene. Tar maks 2-3 minutter å bli ferdig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenB Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 8 minutter siden, Johs. skrev: Hvor lang tid tok oppdateringen, min surrer og går, men står på forsatt på 0% etter 15 min.... Tar ca 3-4 minutter. Avslutt app og prøv på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hmm. Virker som den ikke for kontakt med blåtann. Batteriene har stått i døra snart 6 måneder. Kan den rett og slett ha for svak strøm? Har prøvd med flere enheter både Android og Ios... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 3 minutter siden, Johs. skrev: Virker som den ikke for kontakt med blåtann Første gangen måtte jeg ta ut og sette inn batteriene i låsen for å få det til å fungere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 5 minutter siden, Johs. skrev: Hmm. Virker som den ikke for kontakt med blåtann. Batteriene har stått i døra snart 6 måneder. Kan den rett og slett ha for svak strøm? Har prøvd med flere enheter både Android og Ios... Jepp, nye batterier og det funket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 22 minutter siden, Johs. skrev: nye batterier og det funket. Mulig dette er flisespikkeri, men grunnen til at det funket med nye batterier kan være fordi du tok strømmen på låsen og ikke fordi du satte inn nye batterier. Jeg har en lås som ble montert ved påsketider og som fikk Z-WAVE modul i sommer. Ved første forsøk på oppdatering via FOTA appen hang den seg slik som du beskriver. Løsningen var å ta ut og inn batteriene, etter dette gikk oppdateringen uten problemer. Låsen rapporterer nå at nivået på batteriene er 60%, noe som jeg synes er brukbart etter så lang tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yrune Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Jeg måtte også kutte strømmen for å få det til å virke, byttet samtidig 1 batteri som hadde lekkasje Det merkelige er at den fortsatt rapporterer 100% batteri, jeg har hatt 8 batterier i siden slutten av Juli Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 11 minutter siden, yrune skrev: rapporterer 100% batteri Har du forsøkt å låse opp en gang etter at du oppdatere firmware? Låsen vil rapportere batteristatus noen sekunder etter hver gang du har låst opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yrune Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 3 minutes ago, toonwolf said: Har du forsøkt å låse opp en gang etter at du oppdatere firmware? Låsen vil rapportere batteristatus noen sekunder etter hver gang du har låst opp. Jeg tenkte så, men låste den bare opp via z-wave (Home Assistant), forsøkte nå via kode og da rapporterer den 55% - noe skuffende gitt ditt resultat. Dette med drøyt 3 mnd med lav bruk (dog z-wave hele tiden) Upraktisk hvis den ikke oppdaterer batteri annet enn ved bruk av kode for det bruker jeg aldri. Jeg får varsel på telefon når jeg kommer hjem som spør om jeg vil låse opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johs. Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 35 minutter siden, toonwolf skrev: Mulig dette er flisespikkeri, men grunnen til at det funket med nye batterier kan være fordi du tok strømmen på låsen og ikke fordi du satte inn nye batterier. Jeg har en lås som ble montert ved påsketider og som fikk Z-WAVE modul i sommer. Ved første forsøk på oppdatering via FOTA appen hang den seg slik som du beskriver. Løsningen var å ta ut og inn batteriene, etter dette gikk oppdateringen uten problemer. Låsen rapporterer nå at nivået på batteriene er 60%, noe som jeg synes er brukbart etter så lang tid. Du har nok rett. Fikk låsen i februar, Z-modulen i sommer, bruker auto lås, 8 batterier, 55 % på batteriene, det er bra synes jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 Hvis du trykker 0 istedenfor 1 til slutt i sekvensen skrur du av bt. Da kan du prøve igjen. Pass på å gjøre det om det feiler, ellers kan batteriene tappes pga at bt står på. Dette fikk jeg fra support, og løste det for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 1. november 2018 Del Skrevet 1. november 2018 1 time siden, yrune skrev: Upraktisk hvis den ikke oppdaterer batteri annet enn ved bruk av kode for det bruker jeg aldri Anbefaler deg til å melde dette inn til ID Lock, nå som de har mulighet til å oppdatere firmware er det bare snakk om prioritering. Foreslå også når du mener at batteristatus bør sendes (intervall eller ved hendelser) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 16 timer siden, JohnMartin skrev: Har ikke kommet så langt at jeg har fått kontakten Intin vedr. dette. Da har jeg sendt en e-post til Intin og ID Lock med spørsmål om status på integrasjon mot HS3. Legger ut info så snart jeg hører noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toonwolf Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 (endret) Svar fra Intin i dag om integrasjon mot HS3: "Vi er i gang med dette og vil sende en lås til HomeSeer med oppdatert Firmware slik at de får gjort nødvendige tilpassinger. Forhåpentligvis så vil det ikke ta alt for lang tid, men kan ikke gi noen dato." Dette er kjempegode nyheter for oss som bruker HS og jeg anbefaler alle til å handle fra Intin for å støtte jobben de gjør med integrasjon mot HomeSeer. Ikke bare det, men de gir kjempegod service og medlemmer på hjemmeautomasjon.no kan få fordelskundeavtale hos de. Endret 2. november 2018 av toonwolf 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. november 2018 Del Skrevet 2. november 2018 1 time siden, toonwolf skrev: "Vi er i gang med dette og vil sende en lås til HomeSeer med oppdatert Firmware slik at de får gjort nødvendige tilpassinger. Forhåpentligvis så vil det ikke ta alt for lang tid, men kan ikke gi noen dato." Yay! Skyndt deg, @INTIN RuneV! Jeg skal snart handle IDlock'er hos deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.