Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Har du laget noe med Z-Uno?


Einar

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har laget noe spennende basert på Z-uno?

Jeg har en slik, men har ikke brukt den til noe fornuftig. Jeg er vant med Atmel Studio (basert på Microsoft Studio) så sliter litt med debugging i Arduino. Men Z-uno er ikke basert på AVR, så det går ikke å flytte over.

 

Men nå har jeg testet noen radarsensorer som ser veldig lovende ut. Fordelen jeg ser med disse er at de ikke er interessert i temperaturendringer. Så om de kan se flammene i peisovnen så blir ikke det tolket som bevegelse.  De kan også "se" gjennom et vanlig dørblad og kan stilles til å være veldig følsomme. De reagerer på at objekter som reflekterer mikrobølger endrer avstand til sensoren.  Men de har ikke Z-Wave. Så om jeg kunne sette opp en Z-uno til å rapportere bevegelse basert på input fra etpar slike ser jeg for meg at det kan fremme automasjonsgraden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å spennende. Jeg har satt opp min Z-Uno som en fysisk "dummy switch" som K8-bryteren min er assosiert med.

 

Da kan jeg styre scener/grupper/regler med en bryter som egentlig ikke støtter det ?

 

Det som er litt dumt er at K8 ikke er multichannel så jeg får bare utnyttet en kanal på Z-Unoen, så det hadde vært billigere å la en Telldus On/Off Z-Wave sak gjøre samme jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, xibriz skrev:

Det som er litt dumt er at K8 ikke er multichannel så jeg får bare utnyttet en kanal på Z-Unoen, så det hadde vært billigere å la en Telldus On/Off Z-Wave sak gjøre samme jobben.

Ja, forferdelig synd! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, DeVille skrev:

 

Spennende. Link? 

Hva med strålingsfare? 

 

Søk etter HFS-DC06. Det er flere som selger den.

Og jeg er ikke redd for strålingen. Den sender med lav effekt og kun som pulser. Ingenting mot en mobiltelefon som holdes klin inntil skallen og sender med mye høyere effekt og kontinuitet. For ikke å snakke om tradisjonelle traskesnakker med inntil 5W kontinuerlig effekt! Men den sender i 5.8GHz ISM båndet. Så jeg ville ikke limt den fast på Wlan aksesspunktet. Selv om potensialet for forstyrrelser mellom pulset sender og spread spectrum er minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.