Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har nettopp startet opp med en Amazon Echo Dot, men sliter med å få den til å spille norske radiokanaler. 

Hvis jeg sier "alexa play nrk p2 on tunein" får jeg beskjed om at hun ikke finner noen kanal som heter det, men via appen får jeg satt på p2 (og alle andre nrk-kanaler). 

Har kanalene andre navn enn nrk... som Alexa bruker, eller virker bare i Alexa med norske radiokanaler? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok bare å øve på engelsken. Trenger ikke si TuneIn. Du kan vel lage en rutine og gi kanalen et annet navn også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv rutine med NRK P2.

Jeg sa "play nrk p3 on tunein" og den ville ikke spille, men det fungerte med p2. Jeg sjekka history og der står det "play n. r. k. p. three on tunein" og tilsvarende "play n. r. k. p. two on tunein", men bare "two" fungerte av en eller annen grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Lignende innhold

• Av k-nizm
      Hei..er det mulig å få tilgang til amazon music unlimited i norge? jeg har nettopp fått meg denon x3500h reciver med alexa støtte.men den er kun kompitabel med amazon music unlimtied.
      Jeg prøvde å starte en 30 dagers trail med svensk ip,adresse og endret amazon.com til svensk(leste at sverige har tilgang?) men det gikk ikke pga jeg kunne ikke registrere norsk visa kort.Samme med usa..
      er det noen svensk prepaid visa some kan kjøpes på nett eller andre forslag til og få tilgang?
      edit: kan jeg kansje bruke amazon gift card ?
    • Av Fermate
      Jeg fikk en mail fra Jon00 i kveld som jeg sender videre til dere med en gang:

Har ikke tid til å teste dette før til helga men synes dette ser dritkult ut!
    • Av arneolav
      We are currently testing integrating Telldus with the Smart Home Skill in Alexa.
      https://developer.telldus.com/blog/2017/09/13/beta-testers-wanted-to-test-amazon-alexa-integration-with-tellstick
    • Av Moskus
      Amazon har nettopp sluppet mange nye Alexa-produkter og mange er spennende!
      ... andre er kanskje litt overdrevne, men gøy likevel.

Ny Echo Dot lover bedre lyd til samme pris. Og det er bra for foreløpig har Google Home Mini merkbart bedre lyd:

Nye Echo Plus skal også ha bedre lyd og bedre integrering mot diverse smarthus-dingser (for de som ikke har en bedre smarthushjerne fra før):

Echo Show er i andre generasjon, og har fått bedre lyd, nytt design og "built-in smart home hub" (hvis du har beskjedne behov):

Echo Auto er Alexa for bilen din! Kommuniserer med serverne bl.a. via wifi eller BT mot telefonen din:

Alexa Wall Clock kan hjelpe deg å holde styr på timere. Kobles til andre Echo'er med BT:

Echo Input er en knøttliten Alexa-sak for som kun vil koble Alexa til høyttalerne sine:

Echo Link og Echo Link Amp er for de som vil ha full kontroll over musikken via Alexa:

AmazonBasic Microwave er en mikrobølgeovn(!!!)  til $60 med innebygget Alexa. "Alexa, one potato".

I tillegg er det noen (US-only) smartplugger som vi likevel ikke kan bruke her i Europa, og mer om integrering. Amazon har også varslet at APIene skal åpnes noe opp, og det er lovende for oss som har smarte hub'er enn kun Alexa. Først ute er Microsoft, så snart skal det bli mulig å ringe via Skype. (For de som ikke vet det så er Cortana sin integrasjon med Alexa veldig praktisk for alle som kjører Windows 10 på PCen).

Det er spennende tider.

(Kilde: Press release)

Vis full oppføring
    • Av Moskus
      Amazon har nettopp sluppet mange nye Alexa-produkter og mange er spennende!
      ... andre er kanskje litt overdrevne, men gøy likevel.

Ny Echo Dot lover bedre lyd til samme pris. Og det er bra for foreløpig har Google Home Mini merkbart bedre lyd:

Nye Echo Plus skal også ha bedre lyd og bedre integrering mot diverse smarthus-dingser (for de som ikke har en bedre smarthushjerne fra før):

Echo Show er i andre generasjon, og har fått bedre lyd, nytt design og "built-in smart home hub" (hvis du har beskjedne behov):

Echo Auto er Alexa for bilen din! Kommuniserer med serverne bl.a. via wifi eller BT mot telefonen din:

Alexa Wall Clock kan hjelpe deg å holde styr på timere. Kobles til andre Echo'er med BT:

Echo Input er en knøttliten Alexa-sak for som kun vil koble Alexa til høyttalerne sine:

Echo Link og Echo Link Amp er for de som vil ha full kontroll over musikken via Alexa:

AmazonBasic Microwave er en mikrobølgeovn(!!!)  til $60 med innebygget Alexa. "Alexa, one potato".

I tillegg er det noen (US-only) smartplugger som vi likevel ikke kan bruke her i Europa, og mer om integrering. Amazon har også varslet at APIene skal åpnes noe opp, og det er lovende for oss som har smarte hub'er enn kun Alexa. Først ute er Microsoft, så snart skal det bli mulig å ringe via Skype. (For de som ikke vet det så er Cortana sin integrasjon med Alexa veldig praktisk for alle som kjører Windows 10 på PCen).

Det er spennende tider.

(Kilde: Press release)