mk1 black limited Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Etter lang ventetid (klipperen og kortet ble kjøpt i vinter) fikk jeg endelig installert kortet i klipperen i går. Klipperen er en Garden R50Li og kortet er et Robonect P10. Det er ikke spesielt komplisert å montere, men det er en del skruer Vedlagt noen bilder av installasjonen og videoer av fungerende klipper Nå gjenstår å teste ut @Moskus sin RobonectSeer-plugin og få satt opp litt rutiner i Homeseer. 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Ble meget bra dette, får du noen status endring i HomeSeer før den begynner å klippe og når den er på vei tilbake til base i Auto innstilling? Jeg har laget et hus med elektisk port, men sliter litt når jeg bruker magnetsensor på klipper, da klarer den ikke å åpne porten raskt nok. Så jeg vurderer å bytte ut Robomow til Gardena pga dette wifi kortet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 12 minutter siden, kimstoroy skrev: Ble meget bra dette, får du noen status endring i HomeSeer før den begynner å klippe og når den er på vei tilbake til base i Auto innstilling? Ja, når han får plugin'en til å virke får man alle statusoppdateringer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 Er det noen utfordringer med plugin nå? (Så Robonect er utsolgt for moduler) Får du denne statusendring noen sekunder før den forlater basen, eller akkurat når den forlater base? Samt når den er på vei tilbake, har den noen for for "return to base" status, slik jeg kan bruke dette for å åpne døren igjen når den returnerer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 9. mai 2018 Del Skrevet 9. mai 2018 23C218CA-1CCF-4A8C-955B-ECCBBB81E1F2.MP4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. mai 2018 Del Skrevet 10. mai 2018 17 timer siden, kimstoroy skrev: Får du denne statusendring noen sekunder før den forlater basen, eller akkurat når den forlater base? Akkurat når den forlater. Ved ideelle forutsetninger. Plugin'en poller gressklipperen... Skal du ha nøyaktig, så er vel magnetbryter det beste alternativet. 17 timer siden, kimstoroy skrev: Samt når den er på vei tilbake, har den noen for for "return to base" status, slik jeg kan bruke dette for å åpne døren igjen når den returnerer? Ja, det har den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 On 5/9/2018 at 15:07, kimstoroy said: Jeg har laget et hus med elektisk port (...) Lyst til å dele bilde av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 (endret) @NorsemanSe video 2 poster opp Driver å bygger om litt nå, prøvde en NodeMCU med Homeseer plugin men pga ustabilitet på plugin ble bilantenne jeg bruker på porten ødelagt. Har bestilt ny fra Kina som kommer om et par uker. Fikk min Robonect modul idag og har fått den inn i klipper Endret 2. juni 2018 av kimstoroy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 2. juni 2018 Del Skrevet 2. juni 2018 Jeg lurte på om jeg skulle kjøpe en Gardena R50Li, men ble litt i tvil da de skal lage for mye støy på nettet. https://www.dinside.no/bolig/salget-av-flere-robotgressklippere-stoppes/60963396 Kanskje jeg må gå for Husqvarna 315 isteden ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 På 02.06.2018 den 14.23, Frankis78 skrev: men ble litt i tvil da de skal lage for mye støy på nettet. … "for mye støy på nettet"? Hvilken støy på hvilket nett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 19 minutter siden, Moskus skrev: … "for mye støy på nettet"? Hvilken støy på hvilket nett? I følge artikkelen han lenker til: Sitat De avgir for mye elektromagnetiske forstyrrelser, som vil kunne påvirke funksjonen på annet elektronisk utstyr som er i nærheten av der gressklipperen brukes. ...så EMC-støy, er vel faguttrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Ja ikke vet jeg, men elektromagnetisk støy:) Kommer dette fra lede slyngen man legger ut i tilfelle? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 3. juni 2018 Del Skrevet 3. juni 2018 Flaks klipperen kjører ute og ikke i stua da [emoji23] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Jeg hadde nettopp oppmåling av vann- og kloakk-rør i hagen, og han som gjorde det måtte stoppe gressklipperen pga. støy til peileapparatene. Men ellers er huset vårt relativt stappet av elektronikk som jeg ikke kan se blir påvirket av hverken min eller naboenes gressklippere, og en har også en R50Li. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 4. juni 2018 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2018 Samme her, har ikke merket noe problemer etter at jeg satte min R50Li i drift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frankis78 Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Greit å vite at den ikke forårsaker problemer inne iallefall:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Automatikk Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 Har en kompis som har musikkstudio i huset og klipperen hans må slås helt av før innspilling pga støy på nettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 On 02/06/2018 at 12:47, kimstoroy said: @NorsemanSe video 2 poster opp Får bare feilmelding, "could not locate the item". Andre som får den opp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 4. juni 2018 Del Skrevet 4. juni 2018 95D4FCA3-65FA-4151-8530-BF4A040E2136.MP4 Prøver å laste opp på nytt @Norseman 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norseman Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 On 04/06/2018 at 16:03, kimstoroy said: Prøver å laste opp på nytt @Norseman Nå fungerte det. Fantastisk løsning, tommel opp! ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 ... ellers er forøvrig Youtube.com og Vimeo.com ypperlige løsninger for video, som også blir direkte integrert i forumet... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 18. juni 2018 Del Skrevet 18. juni 2018 (endret) 4 timer siden, Norseman skrev: Nå fungerte det. Fantastisk løsning, tommel opp! Er akkurat ferdig å bygge om åpnemekanisme og styring, nå er det montert en Raspberry Pi med Node Red og MQTT til Homeseer. Utstyr: 6 rele (1stk motor on/off, 2stk snu polaritet på motor, 1stk lys utvendig, 1stk lys innvendig, 1stk skifte farge på lys innvendig) 45kr 2 Microbrytere (dør åpen, dør lukket) 30kr 1 Magnetkontakt (klipper parkert?) 1 Elektrisk bilantenne 150kr 1 Dc12v til DC 5v konverter 25kr 1 DC 12v 5A strømforsyning 200kr 1 Raspberry Pi m/minnekort 400kr Endret 18. juni 2018 av kimstoroy 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 (endret) @kimstoroy, veldig kult. Hadde en Fibaro roller shutter 2 gjort samme nytten? Såvidt jeg vet styrer den 230V-motorer og snur polaritet for rotasjonsendring? Endret 19. juni 2018 av petersv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimstoroy Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Tror ikke den kan kjøre DC12v motorer, men en Qubino DC shutter kan sikkert være et alternativ. @petersv Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 19. juni 2018 Del Skrevet 19. juni 2018 Tusen takk for svar @kimstoroy, jeg trodde du brukte 230V AC-motorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.