Gå til innhold
  • Bli medlem

Docker - Socat mot RPI som kjører Ser2Net

Anbefalte innlegg

Jeg har fått rotet meg til å sette opp en ubuntu 18.04 server med docker.

Serveren står i en kjellerbod og er derfor ikke egnet til å ha UZB1 og RFXcom direkte tilkoblet.

Tenkte jeg skulle prøve å få HA til å snurre i en kontainer, men er litt usikker på hvordan jeg skal løse koblingen mot min RaspberryPi som kjører Ser2Net og har min UZB1 og RFXcom tilkoblet.

Er det noen av dere som kjører tilsvarende og som kan hjelpe meg litt med hvordan man enklest setter opp dette?

Har funnet noen skript som baker inn socat i home-assistant for docker, men virker som man da er avhengig av han som vedlikeholder disse oppdaterer dette til enhver tid.

Akkurat nå kan det virke som at HA ikke er i siste versjon.

Selve Ser2Net-installasjonen på RPI er oppe og kjøre og denne benytter jeg i dag mot Indigo.

Det er selve socat--docker som jeg er usikker på :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 5 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Kristian
      Hei,

Noen som kan fortelle meg om en sånn knapp med lys vil lyse koblet til input på en Fibaro smart implant? Har en 12 VDC Popp strømforsyning.
    • Av Offpiste
      Hei

Noe av det jeg har:

Home Assistant i Proxmox på Intel NUC.

Lys:
      Fibaro dimmer 2
      Fibaro singel switch 2
      Fibaro double switch 2
      Fibaro wall plug
      Ikea Trådfri Adapter
      Ikea Trådfri pærer
      WLED

Varme:
      Mill ovner
      Varmekabler - Elko

Strømmåling:
      AMS-måler
      Shelly 

Div sensorer fra :
      Netatmo
      Fibaro 
      Xiaomi mijia/Aqara/CGG1

• Av Join
      Hei!

Mitt system styrer huset i hovedsak KNX igjennom Hager IP-interface og iZKNX plugin. I tillegg har jeg en zwave usb-stick og en Conbee II usb-stick.

Systemet kjører på en eldre vifteløs industriPC, med win10.

Alt fungerer dønn stabilt, bortsett fra Zigbee. 
      Setter opp bridge etter oppsskrift, men den "står" kanskje ei veke, så mister den kontakt med bridge. Har gjort dette mange gongar. Mange.

Det er ein del HUE-pærer som kun fungerer som vanlige LED-pærer, kan du si. Prøver å sette opp endel automasjoner for barna, med farge for tidspunkt, men dette fungerer noen dager, eller lenger, før det slutter.

Bridge må legges til i nettverket på ny, og alle device må legges til på ny...

Nå har eg funnet en enhet på zigbee, som ikke er lys, men kan måle strøm igjennom HAN-porten, dvs. betyr dette at den ikke KAN falle ut pga strømstyring. 
      I tillegg må den fungere når internett er nede. 

Treng hjelp.

HJELP!

Mvh John Ingar
    • Av ØysteinHJ
      En venn av meg kjøpte et Z-Wave-interface og noen Z-Wave-sensorer fra en nettbutikk i USA, og spurte meg om det var greit å bruke.  Jeg visste at de opererer med en annen frekvens på Z-Wave i Nord-Amerika enn her i Europa.  Men for sikkerhets skyld sendte jeg en epost til Ncom for å spørre, ettersom jeg var usikker på hva frekvensen som Z-Wave-utstyr i USA bruker brukes til her i Norge nå for tiden.  Svaret er ganske enkelt: Det er ikke lov!  Men jeg gjengir svaret fra Paul-Erling Lia i Nkom under (med tillatelse fra ham):

Han følger i en annen epost opp med mer informasjon om frekvensbruk generelt:

• Av Evelen
      Har endelig blitt kvitt alt av interface på min virtulle Home-Assistant server, tidligere med DeCONZ for Zigbee, og nå nulig ZWaveJS2MQTT for Z-Wave.
      Det gikk lekende lett faktisk, selv om det etter alt å dømme ikke var godt dokumentert.
      Vil derfor dele denne how-to-en jeg skrev:
      https://flemmingss.com/how-to-set-up-zwavejs2mqtt-on-a-raspberry-pi-and-integrate-it-with-home-assistant/

• Opprett ny...