Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Smartthings hub 3rd generation


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt en samsung smartthings hub 3rd generation fra Amazon og får den ikke opp i smartthings appen...

Har lest på support at man må legge den inn manuelt, men den kommer ikke opp da heller..

Er det noen her som har peiling på hva det kan være?

Kan det være at den ikke kan brukes i EU?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med stor sansynlighet har du kjøpt en US unit. 

Pakk den sammen og send den tilbake

 

eu modellen må på plass for å støtte vår z-wave standard. 

 

Vêr 2 har mye mer minne og cpu så den er god som gull. 

Har ikke tid til å svare noe utover dette akkurat nå dessverre. 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte selv en Smartthings v3 hub fra UK som jeg satt opp på Onsdag. Denne har så vidt jeg vet EU-standard på Z-wave.

Har så langt bare koblet opp Fibaro dimmer 2, og dette fungerte strålende.

 

Prosedyren jeg brukte for å få den opp å gå:

1. Koble routeren din opp mot en VPN i USA
2. Opprett en bruker fra en PC på https://account.smartthings.com/login. (Det fungerte ikke å gjøre det via tlf.) Om du allerede har brukt din e-post adresse kan du logge inn på brukeren din å slette denne fra smartthings.

3. Når du registrerer bruker så legger du inn en ZIP-code fra VPN lokasjonen; sjekk https://whatismyipaddress.com/

4. Åpne den nye smartthings appen(ikke classic), og logg inn

5. Vent på at huben er oppdatert; min brukte 30 min via VPN. Den skal blinke lilla.

6. Du skal nå finne den under "Wi-Fi/Hub"

7. Koble fra VPN

 

Det virker som om regionsperren kun ligger på brukernivå. Alt har fungert fint i 2 dager etter at jeg koblet fra VPN serveren.

Endret av alven
  • Thanks 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minute ago, Snowman said:

Dimmere er nok EU vil jeg tro ?

da burde vel det samme funke med vpn mot uk. 

Ny utvikling her ja. 

 

Kan det bety at de jobber aktivt med å hindre bruk utenfor dedikert marked kanskje ?

godt stykke arbeid du har gjort her. 

 

 

Dimmeren ble bestilt fra Komplett, så ja, de er EU.

 

Jeg prøvde mot UK ved å registrere via mobilen, men dette feilet. Fikk ikke logget inn når jeg opprettet fra mobilen. Når jeg så fikk løst det via US så brukte jeg ikke tid på å teste UK i igjen. Det kan godt hende dette fungerer.

 

Ta dette med en klype salt; Så vidt jeg har lest så handler det mest om regulering. Det er Wi-Fi på v3, og styrken skal visstnok være noe høyere enn vi har på våre produkter. Frekvensene er jo lik de vi har i Norge. Det står til og med EU godkjente frekvenser i manualen som fulgte med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende teori. 

Dog har vel dessa amerikanarane færre frekvenser en oss på trådløs og annen også på z-wave. Men så gidder de sikkert ikke å legge sperre for USA i bredt kanskje? 

 

Det som bekymrer meg er at de fortsatt ikke har en migrate løsning fra en hub til en annen. 

 

Fra 2 til 3 vil bety uker med jobb. 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen! Jeg fikk huben til å fungere med appen på telefonen, men fikk ikke lagt inn fibaro dimmerne mine. Jeg kjører i dag domoticz på en raspi og hadde lyst å prøve meg på en hub, men det så ut som at den var veldig lukket mot enkelte produkter, så jeg sendte den tilbake... Appen virket enkel og bruke og ingen ting galt med det, men har mye forskjellig utstyr som går på 433mhz i tillegg til noen z-wave produkter, så det var veldig innviklet å få dette til å fungere på smart huben. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
On 11/10/2018 at 08:43, alven said:

Jeg kjøpte selv en Smartthings v3 hub fra UK som jeg satt opp på Onsdag. Denne har så vidt jeg vet EU-standard på Z-wave.

Har så langt bare koblet opp Fibaro dimmer 2, og dette fungerte strålende.

 

Prosedyren jeg brukte for å få den opp å gå:

1. Koble routeren din opp mot en VPN i USA
2. Opprett en bruker fra en PC på https://account.smartthings.com/login. (Det fungerte ikke å gjøre det via tlf.) Om du allerede har brukt din e-post adresse kan du logge inn på brukeren din å slette denne fra smartthings.

3. Når du registrerer bruker så legger du inn en ZIP-code fra VPN lokasjonen; sjekk https://whatismyipaddress.com/

4. Åpne den nye smartthings appen(ikke classic), og logg inn

5. Vent på at huben er oppdatert; min brukte 30 min via VPN. Den skal blinke lilla.

6. Du skal nå finne den under "Wi-Fi/Hub"

7. Koble fra VPN

 

Det virker som om regionsperren kun ligger på brukernivå. Alt har fungert fint i 2 dager etter at jeg koblet fra VPN serveren.

Hei alven,

i punkt 2 om sletting av bruker, mente du smartthings-brukeren, eller må du slette samsungbrukeren også?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg rapportere om suksess.

 

Jeg bestilte Samsung smartthings hub 2018/v3 fra Amazon.co.uk. Selv om det stod at den ikke leveres til norge fikk jeg den tilsendt på 3 dager. 

 

1. Om du har Samsung konto fra før og ønsker å bruke denne må den først slettes før de neste stegene.

2. Bruk VPN tjeneste for å koble opp til server i UK.

3. Rens cookies først, eller bruk incognito mode i nettleseren.

4. Registrer ny samsungbruker.

5. Last ned smartthings appen og logg inn.

6. Følg stegene beskrevet i brukerveiledningen til huben.

7. Ferdig!

 

Som det er nevnt tidligere er det kun nødvendig at Samsung kontoen er registrert i UK eller US. Dette trengs VPN for. Etter registrering fungerer den fint.

 

  • Thanks 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 weeks later...

Bra det fungerte :)

 

Det er mange som rapporterer nå at det fungerer uten VPN, ved å gå til https://account.samsung.com, og velge region til UK nede til høyre. Da blir det hele litt enklere.

 

Om man vil bruke sin eksisterende Samsung-konto opprettet i Norge, så må man som før slette og opprette ny.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
På 11.10.2018 den 16.47, Mekkal91 skrev:

Takk for hjelpen! Jeg fikk huben til å fungere med appen på telefonen, men fikk ikke lagt inn fibaro dimmerne mine. Jeg kjører i dag domoticz på en raspi og hadde lyst å prøve meg på en hub, men det så ut som at den var veldig lukket mot enkelte produkter, så jeg sendte den tilbake... Appen virket enkel og bruke og ingen ting galt med det, men har mye forskjellig utstyr som går på 433mhz i tillegg til noen z-wave produkter, så det var veldig innviklet å få dette til å fungere på smart huben. 

 

Hei Mekkal91, fikk du U.S. versjonen av Hub til å fungere?? Jeg har fått levert den samme, men med endel dør/vindu sensorer og 2 brannvarslere. Litt pes å sende alt tilbake. Forsøkte meg ved å opprette U.S. Samsung bruker, som gikk fint. Men får feilmelding når forsøker å logge inn i app med U.S. bruker

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, ad-blom skrev:

fikk du U.S. versjonen av Hub til å fungere?? Jeg har fått levert den samme, men med endel dør/vindu sensorer og 2 brannvarslere. 

 

Hvis det er Z-Wave så vil ikke det fungere uansett. US bruker annen frekvens enn EU på Z-wave.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Hvis det er Z-Wave så vil ikke det fungere uansett. US bruker annen frekvens enn EU på Z-wave.  

 

Takk for raskt svar ZoRac; og kanskje dumt spørsmål (ganske ny på dette temaet), men vil det ikke fungere så lenge jeg bare skal bruke hub og alle komponenter som er U.S. versjon? Og ikke har ambisjoner om å legge til ytterligere EU komponenter

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 minutter siden, ad-blom skrev:

 

Takk for raskt svar ZoRac; og kanskje dumt spørsmål (ganske ny på dette temaet), men vil det ikke fungere så lenge jeg bare skal bruke hub og alle komponenter som er U.S. versjon? Og ikke har ambisjoner om å legge til ytterligere EU komponenter

 

Om alt er US, så vil det virke, men du risikerer å få NKOM på døra. Frekvensene som z-wave bruker i US brukes til mobilnett i Norge, så utstyret ditt kan forstyrre mobilnettet i området. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Lignende innhold

    • Av PerT
      Hei!
       
      Dette er vel en kombinasjon av ulike systemer, men jeg prøver meg i dette forumet, bare å flytte om det ikke passer her.
       
      Jeg bruker Homebridge og SmartThings med homebridge-smartthings plugin for å kunne bruke HomeKit for å automatisere ELKO super termostater. Det fungerer fint å sette temperaturen fra Hjem-appen, men hvis jeg lager en automasjon i Hjem-appen for å sette temperaturen settes den alltid til en annen verdi enn den jeg har valgt. Det virker som det brukes en cachet verdi eller noe sånt 🤔 Dette fører til kalde gulv om morgenen, så jeg prøver å få fikse dette fort 🥶. Det er samme oppførsel enten jeg oppretter en stemning og legger den til i automatiseringen, eller bruker enheten direkt i automatiseringen. I loggen i Homebridge ser jeg at den gale temperaturen sendes til SmartThings, så det virker nesten som det er Hjem-appen som sender feil verdi til Homebridge, eller det kan være Homebridge som sender feil verdi til pluginen.  Er det noen som har vært borti noe av det samme, og eventuelt har en løsning?
       
      Takk!
    • Av VikingOy
      Enda en påminnelse om å styre unne Cloud-baserte løsninger!
      Heia Home-Assistant! 
    • Av Janke79
      Hei.
       
      Har gått til innkjøp av 1 stk Smartthings Hub V3 og 1 stk Fibaro Dimmer 2 hos Elkjøp. Begynner Smarthus i det små. Får koblet opp huben, men klarer ikke å linke opp dimmeren. Finner den ikke på huben. Tre trykk på knappen på dimmeren skal jo gjøre den synlig for huben? Men når jeg kjører en ekskludering av dimmeren så merker plutselig huben at jeg trykker tre ganger på knappen.
       
      Det skal nevnes at når jeg sier at huben reagerer, så mener jeg hva jeg ser på appen på mobilen.
       
      Det er også verdt å nevne at jeg får beskjed om at QR-koden på dimmeren er ugyldig når jeg prøver å linke ved å skanne koden.
    • Av Frodo
      Jeg satte inn Elko super (ESH) termostaten og fikk den opp med en gang på Smartthings-huben da jeg installerte den med begrenset funksjonalitet, men etter å ha oppdatert software på termostaten er den ikke lengre synlig i det hele tatt. Noen som har erfart det samme eller har en workaround?
    • Av Preb
      Hei, 
       
      Jeg har noen Adax panelovner med Wifi mulighet. Jeg benytter også Smartthings som system. Noen som vet om det er mulig å koble Adax ovnene opp mot Smartthings systemet? 
×
×
  • Opprett ny...