Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

TibberSeer for Pulse


Moskus

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Blodstrupmoen skrev:

For info så kjører jeg nyeste versjon HS4 uten problemer med Tibberseer i Windows 10.

Og der røyk teorien min at dette kunne ligge i HS4...

 

Hva gjenstår da?

Windows oppdateringer som har gjort ett eller annet?

Eg kjører Windows 10 pro, oppdatert i alle bauer og kanter.

 

Hvorfor skal noen ha fått problemer noenlunde samtidig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korr: Tibber virker

 

  "from": "2021-03-05T07:00:00+01:00",
                "to": "2021-03-05T08:00:00+01:00",

 

Dette er fra developertibber.com

 

Hva får dere?

Endret av Mobile26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mobile26 skrev:

Korr: Tibber virker

 

  "from": "2021-03-05T07:00:00+01:00",
                "to": "2021-03-05T08:00:00+01:00",

 

Dette er fra developertibber.com

 

Hva får dere?

Eg og får data i Tibber developer, men ikkje i TibberSeer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet opp ein annen PC med prøveversjon, versjon HS 4.1.7.

Installerte TibberSeer 0.0.2.2, samme feilen her og.

Kan da ikkje være relatert til HS4 tenker eg.

 

Denne PC'en er og oppdatert med alt som finnes i Windows update.

Da gjenstår vel bare Windows og Tibber, feilen må da ligge der?

 

Edit:

Slettet Token og genererte ny, ser ingen forandring i HS loggen.

TibberSeer oppfører seg likt med både feil som riktig token.

 

image.thumb.png.c9e00d89f367c4679288b0f818c5f4de.png

 

Tyder på at problemet ligger hos Tibber, forutsatt at TibberSeer gir feilmelding ved feil token. 

 

Endret av Olex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, bjornepappa skrev:

Nei, eg har 3.

Når eg var i kontakt med Tibber i går, mente de at problemet nok lå i HomeSeer. 
Når problemet er der både i HS3 som HS4, tenker eg at problemet ikkje ligger i HS.

 

Tror at Tibber må på banen her.

Den største grunnen for meg for å bruke Tibber, var nettopp integrasjonen mot HS og dermed mulighetene til å lage egne strømstyringssystemer. Faller den biten nå ut, får eg revurdere Tibber som strømleverandør hos meg.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mobile26 skrev:

Er ikke utvikleren av Tibberseer tilstede her?

@Moskus er nok her. 
Men eg kan ikkje forstå at problemet ligger i TibberSeer.
Folk har jo problemer med både HS3 og HS4.

Hos meg har det tuslet og gått helt frem til 2. mars, med samme versjon av TibberSeer.

Enten ligger det i ett eller annet som har skjedd i Windows, eller så må det ligge hos Tibber tenker eg. 

Kjører Windows 10 pro, hvilket OS kjører andre med problemer på?

 

Edit:

sjekket oppdateringsloggen til Windows, siste oppdateringer var i slutten av februar. 
Tror da at problemet ikkje kan skyldes Windows. 

Endret av Olex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Raptor skrev:

Jeg kjører Windows 10 pro. Er det noen som kjører linux som har problemer?

Hos meg stoppet det 02-Mar-21 20:00:04.

 

Stoppet 02.03.2021 20:00:03 hos meg.

At datastrømmen stopper omtrent samtidig for så mange brukere kan neppe tilskrives verken OS eller TibberSeer.

Igjen, her må Tibber på banen for å finne ut av det.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Olex skrev:

Igjen, her må Tibber på banen for å finne ut av det.   



Ser ingenting som tyder på at feilen er hos Tibber?

Kun enkelte av de som har HomeSeer får feilen, og APIet fungerer fint på alle andre platformer.
Det virker også som om alle får får data om de tester på https://developer.tibber.com/ ?

Endret av daniel.h.iversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Mobile26 skrev:

Hvorfor er det bare Windows, Linux, Tibber eller Homeseer som kan være kilden? Hva med Tibberseer?

Skal aldri si aldri...

Kan godt være relatert til TibberSeer. 

TibberSeer 0.0.2.2 har kjørt fint hos meg i ein måned, finner det ulogisk at det skal stoppe opp likt hos mange, omtrent på sekundet.

Endret av Olex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at dette også gjelder meg.

image.thumb.png.07712c21db54019e33ae3440fbfc7fcb.png

I tillegg til pris pr time, så er heller ikke uke/måned/daglig forbruk oppdatert siden 2. mars.

Når jeg sjekker på developer.tibber.com, så får jeg opp dagens priser pr time.

 

Jeg kjører fortsatt HS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dette ha noe med hvor i landet man bor? Mtp. at feilen sier at prisinfo mangler, kan de ha en sammenheng med hvilken sone man tilhører? 
Kun en teori, da det tilsynelatende ikke er så mange andre fellestrekk ved hvem det feiler hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tverfyll skrev:

Kan dette ha noe med hvor i landet man bor? Mtp. at feilen sier at prisinfo mangler, kan de ha en sammenheng med hvilken sone man tilhører? 
Kun en teori, da det tilsynelatende ikke er så mange andre fellestrekk ved hvem det feiler hos.

Godt forslag. 

Eg har problem, bur i Luster og det blir prisområde NO5. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, bjornepappa skrev:

Godt forslag. 

Eg har problem, bur i Luster og det blir prisområde NO5. 

Ja, godt forslag.

Bor i Akershus, sone NO1.

Så får vi sjå om vi får eit fellestrekk.

Eit anna fellestrekk er at datastrømmen ble borte nokså likt, ser ut som at det var i intervallet 20:00:02 til 20:00:07 den 2. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.