Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Testing Jon00 Homeseer/Echo Skill Helper for Homeseer 3


Fermate

Anbefalte innlegg

Satte meg ned for å teste "Jon00 Homeseer/Echo Skill Helper for Homeseer 3" i kveld.

 

Lastet ned fra http://www.jon00.me.uk/hs.html og kopierte de 3 filene til HS folderne:
 

Sitat

 

Homeseer installation
Copy Jon00Alexa.vben and check_vcmd.vb to your Homeseer scripts directory.
Copy Jon00Alexa.ini to your Homeseer HS3/Config folder.

 

 

Så var det opp med Jon00Alexa.ini i Notepad og konfigurere den første Triggeren:
 

[Trigger1]
AlexaText=kill all humans
Mode=3
AlexaResponse=All humans are now dead. Ha ha ha ha.

Og teste: "Alexa, Tell HomeSeer to Kill all humans"

 

WOW! Det virket på første forsøk, Kult. La oss prøve noe mere aktivt:

 

[Trigger2]
AlexaText=temperature outside
Mode=1
AlexaResponse=The temperature outside is [devicevalue 795] degrees

Det kule var at jeg kunne si "Alexa, Ask HomeSeer about the outside temperatue"

eller "Alexa, Ask HomeSeer to tell me the outside temperatue"

eller "Alexa, Ask HomeSeer to tell me the temperatue outside"

Siden jeg bruker Mode=1

 

Etter en del mere testing innser jeg at jeg har en del rare konflikter. Antakeligvis mellom den vanlige Skillen og Alexa pluigin'en...

 

Mer senere

(Og hvor langt er dere andre kommet?)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jo teste dette, men jeg kom ikke lenger enn til å installere det før jeg spurte meg selv om hvordan dette egentlig trigges. Det legges jo ikke inn noen plugin eller noen events, så det måtte jeg finne ut først. Det viser seg at HS (etter en viss utgave) sjekker om det finnes en fil i scripts-katalogen som heter check_vcmd.vb når det kommer noe fra Alexa, så da fant jeg ut av det. :)

 

Men så kom jeg plutselig på at jeg skulle teste Homebridge-plugin'en også, og så virket det faktisk - så da ble jeg opptatt med det...

 

Men i kveld! Kanskje. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Det viser seg at HS (etter en viss utgave) sjekker om det finnes en fil i scripts-katalogen som heter check_vcmd.vb når det kommer noe fra Alexa, så da fant jeg ut av det. :)

Aha! Det var jo smart. :) 

Skulle ønske at HS var litt flinkere på å dokumentere de nye endringene... Det er jo mye spennende man kan gjøre med scripts som ikke er helt ferdig dokumentert, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Moskus skrev:

 

Skulle ønske at HS var litt flinkere på å dokumentere de nye endringene... Det er jo mye spennende man kan gjøre med scripts som ikke er helt ferdig dokumentert, dessverre.

 

Er det mulig å lage komplette Events fra code nå?

(Det var det ikke da vi portet fra HS2 :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Men så kom jeg plutselig på at jeg skulle teste Homebridge-plugin'en også, og så virket det faktisk - så da ble jeg opptatt med det...

 

Kanskje du skulle skrive litt om hvordan det gikk på en tilsvarende tråd ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fermate skrev:

Er det mulig å lage komplette Events fra code nå?

(Det var det ikke da vi portet fra HS2 :( )

Det er mulig å lage Events, men ikke i samme grad som før selv om mulighetene er større nå enn da vi gikk over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Har dere installert begge "skillsene", dvs. «HomeSeer» og «HomeSeer Home Automation»? Dvs. før dere legegr til det ekstra fra Jon00?

 

«HomeSeer Home Automation» har lenge vært utilgjengelig for meg, men nå som firmware er oppdatert, dukket den opp igjen.

(Med den nye firmwaren, har jo også den andre Echo sluttet å svare, så nå får jeg bare respons fra den nærmeste! Hurra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har installert begge, ja. Nå. Trodde jeg hadde gjort det allerede, men når greiene til jon00 ikke virket så fant jeg ut at jeg manglet den ene. Men nå virker det fint!

 

Irriterer meg over å måtte snakke engelsk, men det går. Dessuten driver jeg som sagt og tester Homekit og Siri, og det virker bra det også. På norsk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎24‎.‎10‎.‎2016 klokken 21.55, mk1 black limited skrev:

Har installert begge, ja. Nå. Trodde jeg hadde gjort det allerede, men når greiene til jon00 ikke virket så fant jeg ut at jeg manglet den ene. Men nå virker det fint!

 

Irriterer meg over å måtte snakke engelsk, men det går. Dessuten driver jeg som sagt og tester Homekit og Siri, og det virker bra det også. På norsk :)

Hm

Jeg hadde begge før jeg startet testen men er litt irritert fordi jeg ikke vet hvem av dem som jeg MÅ ha for å kjøre.

(Hvem av dem var det du manglet da det ikke virket?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm Litt synd siden den den andre Skillen (den som bare heter "HomeSeer" og har en grønn "devUS" på seg) var den som gjorde at en slapp å si "Tell HomeSeer to.."

 

Men savnet mitt var jo å kunne kjøre kommandoer (særlig events) uten å si "tell homeseer to run the event open carport door "og det kan jeg jo nå med Jon00 sin helper.

 

MEN jeg oppdaget en annen ting under testingen:

Du KAN si "Alexa, tell homeseer to <og en frase som trigger en Event>

Og om den er krysset av for "Confirm voice command" så spør Alexa "Please confirm" (eller hva du nå har satt opp i oppsettet) og håndterer svarene helt korrekt.

 

Dette visste jeg ikke om! Er det noen som er kommet som en oppdatering eller noe?

Finnes det andre ting som jeg ikke vet om???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg hatt begge skill'sene installert i noen dager (og gjennom diverse reboot), men Alexa skjønner ikke «tell HomeSeer to».

Har du noen devicer som er "voice enabled" ? Eller noen eventer med "when phrase is detected"?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Fermate said:

Har du noen devicer som er "voice enabled" ? Eller noen eventer med "when phrase is detected"?

 

Jeg får Alexa til å styre devices (både ved å si "tell HomeSeer to" og ikke), men events sliter jeg med. Jeg får bare feilmeldingslyd.

Til å begynne sa Alexa at hun ikke forsto uansett hva jeg sa etter "tell HomeSeer to", men det rettet seg etter et par omstart.

 

Må jeg lage trigger "when phrase is detected" for events? Det kan jeg ikke finne noe om i dokumentasjonen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, mk1 black limited skrev:

Dere kan jo teame opp, du lager GUI til hans plugins (for det savnes) :)

Jon00 er også en "gammel mann" og lager plugins til sitt formål, men gjør det lille ekstra slik at andre kan bruke det. Jeg ønsker at han hadde brukt enda litt mer på å strømlinjeforme det, men det er han ikke interessert i. Og jeg kan forstå hvorfor, men av og til skal det bare bittelitt ekstra til at det hadde vært helt genialt.

 

Dermed er det som med typsike gratisløsninger. Man betaler mindre, men bruker mer tid. Og det er jo helt OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎03‎.‎11‎.‎2016 klokken 13.34, mk1 black limited skrev:

Dere kan jo teame opp, du lager GUI til hans plugins (for det savnes) :)

 

Ja vi savner det alle sammen.

Det ville ha vært mye enklere om de var plugin's. Om ikke annet for å kunne ha et GUI på dem.

Og vi hadde gladelig betalt noe slanter for det også.

 

Jeg har lurt på om han er allergisk mot at HS skal tjene penger på det han lager...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fermate skrev:

Jeg har lurt på om han er allergisk mot at HS skal tjene penger på det han lager...?

Jeg har diskutert dette mye med Jon. Jeg tror ikke det er det som er problemet. Han prioriterer det ikke, fordi han selv ikke har bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.