Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Oversikt på strøm


Kurt Näslund

Spørsmål

Hei!

 

Jeg er fortsatt nybegynner på hjemmeautomasjon, og har en Samsung SmartThings v2 hub, idlock og Philips hue foreløpig.

Noe som kunne vært interessant var å monitorere strømforbruk på gitte kurser, eller alle,i huset.

 

Kan noen gi enkle og forklarende tips på utstyr pg framgangsmåter? Gjerne noe som passer med det utstyret jeg allerede har, evnt nytt.

 

Mvh,

Kurt Näslund 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Er det noen som har installert Qubino Smart Meter og de to "dingsene" IKA og BICOM contractors for å kunne måle og slå av/på bestemte sikringer?

 

Finnes det eventuelt andre løsninger man kan bruke for å måle og slå av/på kurser i sikringsskapet via Z-Wave? Jeg har Pulse, men her får jeg bare totalt forbruk. Jeg skulle gjerne kunne styrt en del av 3-fase kursene og slått de av og på via Z-Wave ved behov, men aner egentlig ikke om det finnes noen produkter for dette for norske sikringsskap.

Endret av Master Aeon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 28.9.2019 den 12.39, Master Aeon skrev:

Finnes det eventuelt andre løsninger man kan bruke for å måle og slå av/på kurser i sikringsskapet via Z-Wave? Jeg har Pulse, men her får jeg bare totalt forbruk. Jeg skulle gjerne kunne styrt en del av 3-fase kursene og slått de av og på via Z-Wave ved behov, men aner egentlig ikke om det finnes noen produkter for dette for norske sikringsskap.

 

Du kan bruke dette reléet til å styre kontaktor som igjen styrer belastningen. Medfølgjande strømtrafo bruker du til å måle strømmen, sjå side 9 i manualen. Her måler du vel og merke strømmen kun i éin fase, men ved symmetrisk belastning vil total effekt være lik U*I*sqrt(3) (edit: eller målt effekt*1,73).

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.