Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Recommended Posts

Posted

Hei har akkurat startet med Hassio på raspberypi 3. Har fått instalert og lagt til noen z-wave device. Har også lagt til noen kort og det fungerte greit.

Utfordringa kommer når jeg skal legge til manuelt kort. Det får jeg ikke til. Har laget den www mappen i config mapen til hassio.

da jeg jobber fra en annen maskin og logger meg inn med ip adressen til rp3 så vil jeg tro at det er her det går galt.

Har åpnet legg til kort manuelt. legger så inn dette

url: /local/simple-thermostat.js
type: module

Men den finner ikke filen. Må jeg forandre stien til filen. Feks slik 190.160.170.18/hassio/config/www/simple-thermostat.js.

Posted
1 time siden, oddm skrev:

Hei har akkurat startet med Hassio på raspberypi 3. Har fått instalert og lagt til noen z-wave device. Har også lagt til noen kort og det fungerte greit.

Utfordringa kommer når jeg skal legge til manuelt kort. Det får jeg ikke til. Har laget den www mappen i config mapen til hassio.

da jeg jobber fra en annen maskin og logger meg inn med ip adressen til rp3 så vil jeg tro at det er her det går galt.

Har åpnet legg til kort manuelt. legger så inn dette

url: /local/simple-thermostat.js
type: module

Men den finner ikke filen. Må jeg forandre stien til filen. Feks slik 190.160.170.18/hassio/config/www/simple-thermostat.js.

Hei, anbefaler deg å legge inn HACS for å håndtere custom cards. De fleste custom cards finnes i HACS.

HACS har fine veiledning og dokumentasjon for å komme igang:

https://community.home-assistant.io/t/custom-component-hacs/

Posted (edited)

Ha fått instaler Hacs, får også instalert fra addon. Men nå jeg kommer til lovence og skal legge den inn med manuel card så går det ikke.

Legger ved noen bilder.

Bilde 1 bruker hacs for å legge inn card.

bilde 2 der legger jeg inn den teksten som står i bilde 1

bilde 3 der har jeg flyttet "type: module " under url . Da får jeg lagret uten at det hjelper.

bilde1.thumb.gif.44a6bbb3823d373fb08eed1271573d63.gifbilde1.thumb.gif.44a6bbb3823d373fb08eed1271573d63.gif

bilde2.thumb.gif.fab7b77858baecc4f9972494e688fa86.gif

bilde3.gif

Edited by oddm
teks
Posted

Resources legger du inn i lovelace, om du ikke bruker ui-lovelace.yaml så velger du Konfigurer brukergrensesnitt-tekstbasert konfigurasjonsredigering

Mappa /local er config/www 

9E8CB8EF-2B74-40BD-B3BB-B2357A92599A.png

C945D7CD-41D5-4E43-A7E3-107F609067EE.png

Posted

Takker da ser configfila i konfigurasjonsredigering slik ut.

resources:
  - type: js
    url: /community_plugin/dual-thermostat/dual-thermostat.js
  - type: module
    url: /community_plugin/lovelace-card-tools/card-tools.js
title: test
type: null
views:
  - badges: []
    cards: []
    path: stue
    title: stue

Men hvordan skal jeg få feks dual thermostat fram i lovlace "stue"  skal jeg her bruke manual card eller ?

• 2 weeks later...