lasseruud Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Er det lenger mulig å få tak i "dumme" panelovner uten åpent vindussensor, nattsenking, ukesprogram, osv, og som beholder satt temperatur etter strømbrudd? Kjøpte en panelovn i fjor vinter. Den hadde den nydelige funksjonen at den står og piper etter hvert strømbrudd inntil du trykker på en knapp. Det er jo helt suverent hvis du vil styre den med en ekstern termostat og en wall plug. 🤡 I tillegg gikk den tilbake til 16 grader etter strømbrudd. I forrige hus kjøpte jeg en del Glamox 3001, men det ser ikke ut til at ET-termostaten er tilgjengelig lenger. Mill og andre sky-baserte greier fungerer sikkert helt fint, men det har jeg ikke lyst på. Hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 (endret) Nobø har utskiftbare termostat- / radio-moduler på sine så det er sikkert mulig å finne en enkel termostat i utvalget de har.https://nobo.no/produkt/nobo-ncu-2te Nei, den har ukeprogram ...... Det blir uanz feil å styre denne med et rele for å ta strømmen når ovnen selv har en termostat som regulerer bra. Endret 30. september 2020 av stigvi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg kjøpte en "smartovn" på Elektroimportøren fra et kjent merke som jeg ikke husker i farten (var det Mill, tro?) som jeg skrur av og på med en pluginmodul. Den piper ikke og den husker verdien på den innebygde termostaten, så den fungerer perfekt til formålet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 52 minutter siden, lasseruud skrev: Er det lenger mulig å få tak i "dumme" panelovner uten åpent vindussensor, nattsenking, ukesprogram, osv, og som beholder satt temperatur etter strømbrudd? Kjøpte en panelovn i fjor vinter. Den hadde den nydelige funksjonen at den står og piper etter hvert strømbrudd inntil du trykker på en knapp. Det er jo helt suverent hvis du vil styre den med en ekstern termostat og en wall plug. 🤡 I tillegg gikk den tilbake til 16 grader etter strømbrudd. I forrige hus kjøpte jeg en del Glamox 3001, men det ser ikke ut til at ET-termostaten er tilgjengelig lenger. Mill og andre sky-baserte greier fungerer sikkert helt fint, men det har jeg ikke lyst på. Hjelp. Finner du ikke noe på finn.no (sikkert mange som skifter ut panelovner til smartere varianter) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg har 3 Mill-ovner uten wifi. Ingen av disse glemmer temperatur eller lager lyder når strømmen tas. Dette er enn så lenge eneste oppvarming (bortsett fra på badet) så de gjør jobben sin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 18 minutes ago, LaStrada said: Jeg har 3 Mill-ovner uten wifi. Ingen av disse glemmer temperatur eller lager lyder når strømmen tas. Dette er enn så lenge eneste oppvarming (bortsett fra på badet) så de gjør jobben sin! Er det ovner med innebygget "timer"-funksjon, eller er de helt "dumme"? Kan du evt. legge inn et blide av "kontrollpanelet" på disse ovnene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 https://www.elektroimportoren.no/mill-steel-panelovn-900w/5401726/Product.html Denne har jeg + 2 x 600w (samme utseende), det ligger bilde av knappene der. Spørs hva du mener med "timer". De har borte- og natt-modus, men det er helt ubrukelig å konfigurere, så har aldri brydd meg om å se på det. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hillmar Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Takk @LaStrada, var den informasjonen jeg var ute etter. Da kan jeg sammenligne med ovner som ligger ute på finn.no. Jeg er heller ikke interessert i "timer"-funksjonen (mener borte- og natt-modus ja), men er interessert i at de oppfører seg etter strømbrudd, Og da er det greit å kunne se om det er samme type som noen her inne har bekreftet at fungerer bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. september 2020 Del Skrevet 30. september 2020 Den er veldig lik den vi kjøpte, men vår er mer avlang. Oppfører seg iallfall pent når man tar strømmen. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 3. oktober 2020 Del Skrevet 3. oktober 2020 På 30.9.2020 den 12.08, lasseruud skrev: "dumme" panelovner uten åpent vindussensor, nattsenking, ukesprogram, osv, og som beholder satt temperatur etter strømbrudd Glamox ovn med SLX modul er ganske "dumme" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.