Gå til innhold
  • Bli medlem

Fibaro smart implant og bryter med lys

Anbefalte innlegg

Ok, er vel bare jeg som ikke skjønner hvordan da. Knappen har bare to ledere og er vel beregnet for å erstatte knappen på gamle ringetrafoer. Ved å koble den inn på f.eks. GND og IN1 på smart implant klarer ikke jeg helt å se hvordan knappen skal få strøm til å lyse?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ZoRaC skrev (58 minutter siden):

Husk at implant skal ha DC power og ringetrafoer som regel er AC… 

Joda, er klar over det. Har ikke ringetrafo selv. 

For å utdype litt, har en Elko Plus dørklokke installert i en Bigbox og smartifisert med smart implant. Begge drevet av en Popp 12VDC strømforsyning. Det fungerer fint. 

Nå skal vi male og ordne inngangsparti etc. og fikk lyst til å bytte ut den gamle messingringeknappen med den jeg linket til med lys i. 

Nå er eksisterende knapp koblet til GND og IN1 på implant mens de to forskjellige ringesignalene på elko-dørklokka er koblet til OUT1 og OUT2. 

Men, denne knappen med lys i må få strøm for at det ska lyse. Og jeg tviler på at implant leverer strøm ut på inngangen. Derfor må det kobles annerledes, men jeg ser ikke helt hvordan. Eneste jeg kan se for meg er +12V inn på IN1 som i bildet, kan det fungere?

D7176E0F-22FC-4C55-8E47-015A263A502D.jpeg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av SubSara
      Hei, jeg er helt ny her, så beklager om dette havner på feil sted. Men prøver altså å få koblet opp min vanlige porttelefon til z-wave nettverket mitt. Jeg har en Fibaro rele switch og en helt Aiphone GT-1M3-L CAD og skulle da gjerne koblet til en rele et eller annet sted der. Men jeg har ingen anelse hvilken ledning jeg må "kutte". Faren min er elektriker så han kan gjøre selve koblingen men han kan ingenting om hjemmeautomasjon så kan noen forklare meg steg for steg hva jeg trenger og hva jeg må gjøre for å få dette til? 

Vil altså da kun ha mulighet til å åpne hoveddøren med telefonen, ikke noe annet.  

https://usermanual.wiki/Aiphone/GT1C7GT1M3InstallationManual.2002193478/view
    • Av Join
      Hei!

Mitt system styrer huset i hovedsak KNX igjennom Hager IP-interface og iZKNX plugin. I tillegg har jeg en zwave usb-stick og en Conbee II usb-stick.

Systemet kjører på en eldre vifteløs industriPC, med win10.

Alt fungerer dønn stabilt, bortsett fra Zigbee. 
      Setter opp bridge etter oppsskrift, men den "står" kanskje ei veke, så mister den kontakt med bridge. Har gjort dette mange gongar. Mange.

Det er ein del HUE-pærer som kun fungerer som vanlige LED-pærer, kan du si. Prøver å sette opp endel automasjoner for barna, med farge for tidspunkt, men dette fungerer noen dager, eller lenger, før det slutter.

Bridge må legges til i nettverket på ny, og alle device må legges til på ny...

Nå har eg funnet en enhet på zigbee, som ikke er lys, men kan måle strøm igjennom HAN-porten, dvs. betyr dette at den ikke KAN falle ut pga strømstyring. 
      I tillegg må den fungere når internett er nede. 

Treng hjelp.

HJELP!

Mvh John Ingar
    • Av ØysteinHJ
      En venn av meg kjøpte et Z-Wave-interface og noen Z-Wave-sensorer fra en nettbutikk i USA, og spurte meg om det var greit å bruke.  Jeg visste at de opererer med en annen frekvens på Z-Wave i Nord-Amerika enn her i Europa.  Men for sikkerhets skyld sendte jeg en epost til Ncom for å spørre, ettersom jeg var usikker på hva frekvensen som Z-Wave-utstyr i USA bruker brukes til her i Norge nå for tiden.  Svaret er ganske enkelt: Det er ikke lov!  Men jeg gjengir svaret fra Paul-Erling Lia i Nkom under (med tillatelse fra ham):

Han følger i en annen epost opp med mer informasjon om frekvensbruk generelt:

• Av Evelen
      Har endelig blitt kvitt alt av interface på min virtulle Home-Assistant server, tidligere med DeCONZ for Zigbee, og nå nulig ZWaveJS2MQTT for Z-Wave.
      Det gikk lekende lett faktisk, selv om det etter alt å dømme ikke var godt dokumentert.
      Vil derfor dele denne how-to-en jeg skrev:
      https://flemmingss.com/how-to-set-up-zwavejs2mqtt-on-a-raspberry-pi-and-integrate-it-with-home-assistant/

• Av Blenne
      Hei!

Min kunnskap om Roller Shutter er svært lav, men har dog gjort et forsøk.
      Det viser seg å ikke fungere helt som planlagt. Mulig det er noen åpenbare feil her, men håper på at noen kan hjelpe til i riktig retning.

Jeg har en plissegardin med standard motor som jeg frem til i dag har puttet ledningene inn i AC Adapter for å få opp og ned.
      Ingen knapper, betjening etc, kun strøm inn, og går opp/ned avhengig av om jeg putter hvit/sort ledning inn i de grå "klypene"
      (Se bilde 1 og bilde 2)

Jeg har kjøpt en Roller Shutter 2, som jeg etter beste evne og manual har montert.
      Det er viktig å påpeke at jeg ikke har noen form for knapper, brytere etc - slik som manual tilsier at jeg skal ha. 
      Jeg hadde dog en teori at det skulle fungere uten, men pt ser det ikke slik ut.

Jeg har som dere kan se på bilde 3, montert Strøm og ledninger fra persiennen slik;
      Blå: N.
      Brun: L. 
      Kabler fra persienner: Q1 og Q2. (Forsøkt sort på Q2 og Hvit på Q1 også, motsatt av bildet)

Jeg har fått lagt til Roller Shutter 2 i Fibaro Home Center, og når jeg trykker opp/ned, så kommer det en lyd fra enheten som indikerer at det skjer noe, men persiennen beveger seg ikke i det hele tatt.  Finner ingen knapp for kalibrering som manualen snakker om.
      Har oppdatert til siste versjon for modulen.

I vedlagt video kan man se at det kommer en lyd og lyser grønt når jeg trykker. Lyset forsvant etter oppdatering til siste versjon.

Dette virker åpenbart ikke, og jeg sliter litt med å forstå hva som er årsaken.
      Det er ikke trukket, og skal ikke trekkes noe bryter. Orange koppen med strøm er i taket. 

Er det noen som har peiling på hvor jeg har bomma?

IMG_8947.mov
  • Opprett ny...