Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Belysning på bad


ZoRaC

Anbefalte innlegg

Spurte hva de tok ved salg av materiell - 900 kr/timen. I samme åndedrag sa han uten materiell pleide være 1700 kr/timen(!), men at han hadde fått ledig tid i dag og dermed hadde tilbudt 1200 kr/timen for å slippe å ha fri i dag. 

 

Så 800 kr ekstra i timen må de ha for å kompensere for tapt materiellsalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da kom regningen - 14000 kr!

Spesifisert som "I følge muntlig avtale"...

 

Det er da oppmøte/kjøring, 4,5 time arbeid, en stikk/servicebryter til vvb og en treveis elkoramme (med 18mm utforingsramme). 

 

Wow...

Endret av ZoRaC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ZoRaC skrev:

Da kom regningen - 14000 kr!

Spesifisert som "I følge muntlig avtale"...

 

Det er da oppmøte/kjøring, 4,5 time arbeid, en stikk/servicebryter til vvb og en treveis elkoramme (med 18mm utforingsramme). 

 

Wow...

Det hadde jeg prøvd å diskutere på. Over 3000 kr timen virker urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Moskus skrev:

Det hadde jeg prøvd å diskutere på. Over 3000 kr timen virker urimelig.

 

Jepp, ba om underlaget til fakturaen - fikk da en "arbeidsordre" med 10.000 kr for "øvrig arbeid" og 4000 kr for "bad 1. Etg"... :P 

 

Har bedt om litt mer spesifikasjon, siden avtalen var 1200 kr/timen. Spent på å se hva de kommer med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Et øyeblikk siden, christofferraa skrev:

Fikk du noe svar på denne? :)

 

Ja, i går, når jeg sendte mail og påpekte at jeg bestred fakturaen (forfall var i går):

Sitat

Jeg krediterer fakturaen og sender deg ny regning på avtalen om timepris og medgått timer og materiell

 

...ikke fått ny faktura enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg e-post:

Sitat

Jdeg har regnet over situasjonen her med enkeltpriser, du kommer 1.300,- mere en ved fastprisen,,, er du sikker på at du ikke vil beholde fastprisen som <elektrikere navn> ga deg først.

 

Så med timepris og materiell blir det altså 15.300 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om å få "regnestykket", fikk da denne:

Sitat

Jeg beklager å må si det men jeg har misforstått kommunikasjonen med vår montør,.

Jeg har forvekslet deg med en annen kunde som har nå fått stor ufortjent rabatt,,,vel vel.

 

Så da endte prisen på 12313 kr...

Fortsatt i overkant for 4 timers arbeid og noe "småtteri" av materiell, så jeg har kranglet litt mer. :)

Synes f.eks at når de tar "pris pr time uten salg av materiell", så kan de ikke ta 3x prisen (i forhold til sin leverandør) på det materiellet de har brukt - de må jo enten ta timepris med salg av materiell og påslag, eller ta timepris uten salg av materiell og uten påslag...

Synes heller ikke det er rett at jeg skal betale for at han måtte hente materiell, når materiellet jeg manglet var informert om på forhånd.

Og i "oppmøte" skulle det inngå kjøring og dokumentasjon, men de har likevel tatt 1000 kr for samsvarserklæring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gjelsvik skrev:

Er ikke rart det er mye hobbyelektrikkere som kobler selv... 12.000 for en halv dags jobb

 

Det er ca 3200 kr i materiell (over 500 kr bare for 15 wago og PN-kabelstumpene han brukte!). Så ca 9000 kr for arbeid og kjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, panylund skrev:

høres ut som om flere her har hatt et "gledelig" møte med elektrikere og deres faktureringsrutiner ja1f613.png

 

Jepp... og på de fleste tingene han skulle gjøre møtte jeg nesten stå og si "den kabelen skal på Sx, den på S1 og den på S2", osv. Eneste jeg ikke gjorde selv var å skru fast ledningene... på badet hadde jeg jo til og med laget komplett koblingsskjema (se post tidligere i tråden her) og likevel måtte han spørre meg om ting underveis. Men, i det minste har han sikkert fått strammet ledningene akkurat passe stramt og forskriftsmessig! :P 

 

Fakturaen hadde veldig lav WAF - spørs om det bare blir pluginmoduler fremover :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja passe stramt og forskriftsmessig er det tydeligvis ikke bare vi amatører som sliter med... hos meg falt lednignen som gikk inn på måleren ut når elektrikkeren (ikke samme som monterte måleren) skulle trekke en ledning forbi. jeg hørte et hyl fulgt av noen minutters banning;) han hadde heldigvis flaks så han ikke kom borti ledningen men det kunne jo blitt stygt.. for ikke snakke om brannfella det ville vært om han ikke hadde oppdaget det da.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Hørte ingenting etter e-posten 27. Mars, før en MMS forrige uke om at de etterlyste betaling. Svarte at jeg fortsatt ventet på svar fra dem... :P 

 

Fikk snakket med elektrikeren og han så argumentet mitt om at han ikke kunne ta påslag på materiell OG timeprisen de bruker når kunde skaffer materiell selv. Han var ikke enig i at jeg ikke skulle betale for at han var borte i 45 min for å hente materiell... han måtte uansett ha hentet noe hos grossisten, så om han gjorde det på veien (og evt manglet noe) eller kjørte etter en kort befaring, så er vel det greit. 

 

Fikk faktura nå i kveld - 8700 kr. 

DET er noe annet enn 14000 kr det!

Så nå har jeg betalt, og gjør meg klar til å bestille en ny elektriker... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snodig dette. For 2 timer siden diskuterte vi her om timeprisene skal opp. Jeg mente ja, og ser av tidligere innlegg her at det er det ikke tvil om at de skal! Ellers har jeg sansen for å sette opp forberedende undersøkelse og avsluttende rapport med den tiden som har gått med istedenfor å pakke det inn i en ullen tåke av påslag basert på en våt finger i trekken fra et åpent vindu. Transportttid fakturerer vi på en lavere sats, da det ikke forutsetter særskilt kunnskap eller kostbare instrumenter. Mulig vi er for snille på det punktet, men det hender jo jeg har en palaver med kollega eller kunde mens jeg kjører også?

 

Ellers hadde jeg blitt skikkelig flau om jeg hadde møtt opp hos en kunde som har beskrevet jobben i detalj og jeg stiller uten den fiklesmutten det er helt opplagt er en forutsetning for å fullføre jobben. Sånt synes jeg lett kan bli pinlig.

Endret av Einar
Fomla borti send knappen før jeg var ferdig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.