Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Multireg Z-wave termostaten funker nå i HS


Fermate

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Frank skrev:

Hei, har oppgradert FW til 1.8 (fra 1.5) og har nå fått en device til i termostaten, effektforbruk (kWh) - problemet er at HS3 viser bare 0 kWh .-(

Er det noen andre som har fått dette til å virke i HS3. Har ikke funnet noen dokumentasjon om hvordan en kan kjøre kommando direkte til termostaten for å sjekke om det er HS3 feiler i avlesningen eller om det ikke kommer noen verdi fra Multiregen. Ellers fungere de etter forventning der jeg bruker gulvfølere (F), der jeg bruker innebygd lufttemp (A) er den ikke god.... :-(

 

Jeg har ikke oppgradert mine enda (de er på 1,7) så får vel se å få gjort det. Kabelen ligger jo hjemme klar til bruk. Når det gjelder temp-reguleringen så opplever jeg det samme som deg. Regulering fungerer bra med gulvfølere (F) men dårlig på luft-temp (A) eller kombo (AF). Da får jeg vanvittige svingninger i temperaturene inne. Har jeg setpunkt på f. eks 22 svinger det fra 20-24 grader gjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er utklipp fra infoen som Morten B la ut i oktober  om ver 1.8:
 

REASON FOR SW CHANGES FROM SW1.7

We have made some changes to the SW in the Heatit thermostat due to some misinterpretation/feedback from customers.

The thermostat has two internal temperature sensors and three algorithms used for compensation. The compensation is used

so that the thermostat regulates the same way whether the load is 250W or 3600W. The internal temperature in the thermostat will

then vary from 25°C to 70°C

 

Så vi kan håpe at innebygd temperaturføler fungere bedre nu ... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Sliter med å assosiert termostaten med HomeSeer (eller hvilken som helst annen enhet, egentlig). Gruppelisten er tom, så jeg får ikke valgt nummer. Har forsøkt rescan gjentatte ganger uten hell.
De fleste gangene får jeg bare beskjed om at HS3 ikke kunne laste assosiasjoner (se bilde).
Noen som har opplevd tilsvarende og kanskje har en løsning?
Kjører siste z-wave plugin (ikke beta), og UZB1 5.0.1 (får ikke oppdatert).

ff9bb4d558db87736dea74421e0f2b0e.png
e5bdd6d50e09a50b775e5178ee155bde.png


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok ligge noe i optimaliseringen eller rekkevidden tror jeg og.
Som oftest når jeg klikker "Update" får jeg "unable to get associations from node". I noen ytterst få tilfeller har jeg fått mulighet til å velge assosiasjoner, men gruppelista er da som nevnt helt tom, så jeg får ikke gjennomført operasjonen.
Forsøker videre med optimalisering.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.