Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

MOVEZ(z-wave) indiegogo kampanje


Salvesen

Anbefalte innlegg

1 time siden, Norseman skrev:

Hvordan gjør vi det med betaling? Forhåndsbetaler vi deg via PayPal e.l?

Regner med du ikke har tenkt til å legge ut 60.000+ kroner for dette?

 

Jeg har ikke helt avklart med de hvordan vi gjør det med betaling, i utgangspunktet ser det ut som de sender meg en faktura på totalen. Ønsker helst ikke å punge ut for alle nei, vi kan gjerne bruke paypal men det er vell noen prosent avgift :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått faktura fra Teptron, prisen er 47€ pr enhet(vet ikke helt hvorfor det plutselig ble euro, men det er iallefall oppført på faktura). Kom gjerne med innspill på hvordan vi lettest og tryggest kan ordne det med betaling. Estimert levering er samme som på indiegogo kampanjen, altså mars 2017.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Salvesen skrev:

Da har jeg fått faktura fra Teptron, prisen er 47€ pr enhet(vet ikke helt hvorfor det plutselig ble euro, men det er iallefall oppført på faktura).

Ikke verst det. $-kursen er på ca. 8,6 men €-kursen er ca. 9.

Ca. 425 kr pr enhet er en meget god pris, bra jobba! :)

 

Jeg foreslår vi Vippser over til deg. Du sender PM/epost/whatever du ønsker med betalingsdetaljer, vi vippser og svarer samtidig på PM/epost/whatever du ønsker at vi har betalt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. januar 2017 klokken 16.41, Salvesen skrev:

 

Helt enig :D 

Det har også ett praktisk element i det at ordren legges her for den som skal gjøre kjøpet og fordele varene etterpå:

På Facebook forsvinner tråden fort nedover og blir vanskelig å finne igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de fleste(både her og på ffacebook) foreslår vipps, jeg tenker da at jeg setter opp en liste på ca pris for antal enheter en ønsker å kjøpe og sender informasjon til alle sammen om betaling ila dagen. Bankoverføring er såklart også en mulighet for de som ikke bruker vipps, evt paypal eller andre ting om en ikke er komfortabel med vipps/bankoverføring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket med Vipps om de tar gebyr når det blir snakk om at du mottar så store summer. Det er i utgangspunktet gratis, men de har gebyr når man passerer visse summer.

 

Også bør du runde opp. Ikke bare for jobben du gjør, "risikoen" ifm folk som betaler seint og sånt.. Men også pga valutasving. Det er 2-3mnd til selve importen kommer, og da kan euroen ha gått opp. (Fakturaen betales jo med dagens kurs, men mva vil betales som 25% av gjeldende kurs ved import).

 

Alternativt kan du jo ta betalt for enhetene nå, og for import i mars, men det blir mer å holde styr på. For min egen del betaler jeg heller noen prosent ekstra nå for å gjøre det enkelt, men det må nesten du styre :) Er ikke sikkert alle er enige med meg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ville nok vært som følgende:
- Alle betaler varen nå

- Etter import betaler alle for mva+lokalfrakt

 

 


Salvesen vil da sitte igjen med sikkerhet for at enhetene blir betalt ganske snart.

Han vil dog sitte igjen med usikkerhet for mva, så dersom noen plutselig ikke vil betale mer siden sitter han igjen med noe tap her. Likevel, dette beløpet er såpass lite at man med nesten hundre prosent sikkerhet kan omsette gjeldende produkt for en høyere sum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evelen skrev:

Det beste ville nok vært som følgende:
- Alle betaler varen nå

- Etter import betaler alle for mva+lokalfrakt

 

 


Salvesen vil da sitte igjen med sikkerhet for at enhetene blir betalt ganske snart.

Han vil dog sitte igjen med usikkerhet for mva, så dersom noen plutselig ikke vil betale mer siden sitter han igjen med noe tap her. Likevel, dette beløpet er såpass lite at man med nesten hundre prosent sikkerhet kan omsette gjeldende produkt for en høyere sum.

 

Det er denne måten jeg har tenkt selv og føler det blir enklest, når jeg får import faktura vet jeg akkurat hva alle må betale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått tom for antall meldinger jeg får sende i dag, har nesten fått sendt til alle. Men  @Hr Kotelett

Hei,

Da har jeg fått Faktura fra Teptron som selger moveZ, vi får en moveZ for 47€ som jeg tenker at vi runder av til 9.05 NOK. Om det skulle vise seg å være for mye ved betaling av faktura trekker jeg det i fra når vi får faktura på moms.

De fleste ser ut til å foretrekke betaling via vipps, om dette ikke passer for deg så kan vi alltids finne en annen løsning. Om det er greit så er betalingsinformasjon slik:

Vipps til 95755264, 2126.75 NOK for 5 moveZ.

I første omgang samler jeg bare inn til å betale faktura’en fra Teptron, etter hvert som de blir sendt til meg får vi en faktura på moms. Tar da en ny «innsamlingsaksjon» for moms og kostnader for transport innad i Norge. Ser på løsninger for å få gjort dette på en smidig og billig måte. Mer info når vi nærmer oss levering. Til info er estimert levering Mars 2017.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hr Kotelett skrev:

Den e grei, kan svare deg  i melding jeg når jeg har overført så tar vi resten derfra :) Kan og være at jeg er på jobbreisefot i Rogaland i mars så om mulig kan jeg svippe innom og plukke opp?

 

Helt topp for meg om alt går etter planen og vi har dem da! Satser iallefall på det :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten en melding i fra en av "founderene" i dag, det blir litt omlegging. De har nå lagt inn en spesial ordre for oss i indiegogo slik at vi havner rett i køen og slikt. Her er meldingen: (Beklager formateringen, er ikke helt sikker på hva som skjer under her...)
 

Hi Oliver,

My name is Pierre and I am one of the founders of Teptron.

David told me about your group order. That is great! Gathering 35 people in a combined order is not easy, well done!

David sent you an invoice created in Shopify but it is better for us if you order at Indiegogo Indemand (just to make sure that everything is done in a correct way and you get your place in the shipping que).
Link here: https://www.indiegogo.com/projects/1884311/x/12204578?secret_perk_token=3ac63488

We are truly looking forward to your feedback regarding MOVEZ and we are super excited about the up coming market launch. Again, thank you for understanding and talk soon!

-- 
Med vänlig hälsning / Best regards

 

 

Pierre Tillman
Co-Founder & CPO
Endret av Salvesen
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.