Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Dropdown-felter i HStouch


psv021

Anbefalte innlegg

Andre som bruker dropdown-felter i HStouch? Jeg får dem ikke til å funke på Android. Fungerer greit på Windows-klienten, men bare tull på tab'en på veggen. Har 6 stk som er tilknyttet hver sin termostat.

 

Windows-klient: Alt OK

Android: Font vises feil (for liten), farger vises helt feil. Font er hvit uansett hva som velges. Pressed-font og pressed-farge vises aldri. Verdien initielt viser konsekvent første verdi i listen, ikke verdien devicen faktisk har. Jeg har dem på en underside i HStouch. Første gang jeg navigerer til den siden får jeg dem frem. Neste gang er de transparente (sannsynligvis bortsett fra fonten, men bruker hvit bakgrunn). De styrer devicene slik de skal, også fra Android, så det er forbindelse. Ellers fungerer de dårlig...

 

Andre som har samme erfaring, evt en liten workaround? Legger ved noen bilder:

 

Slik ser de ut i Windows-klienten

Skjermbilde.PNG

 

Slik ser de ut på Android rett etter deployering:

20170109_194557.jpg

 

...og slik ser de ut etter at skjermen lastes for andre gang:

20170109_194524.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kan for så vidt det. Hos meg ble det så rotete med 3 stk +/- syntes jeg - det var derfor jeg endte på dropdowns. Ser jo at du har løst det ganske pent, så det kan være det blir workaround. Kanskje det heter "workwithout" da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var også en grunn til å ville ha dropdown. Jeg har eventer for å stille temperatur nå (tilsvarende "gjeldende" hos deg vil jeg tro) opp/ned (pluss/minus-tegnene). Så da blir det 3 x 2 ekstra slike eventer da, eventuelt. Går jo det, selvsagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et kjent problem, og dessverre ingenting du kan gjøre noe med.

 

Problemet er at HStouch (som genialt nok er et .NET program og dermed har mange nydelige controller innebygget) bruker .NET sine innebygde, og dermed har man enormt med muligheter. Android har ingen slike "ut av esken", og biblioteket HStouch bruker der (og på iOS) blir dermed mer begrenset. Er ikke så lenge siden støtten for dropdowns kom til Android (og iOS) i det hele tatt. Før var det ikke en mulighet, hvis jeg husker rett (for jeg prøvde desperat på det samme!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK takk for oppklaringen. Det forklarer kanskje også alle de andre forskjellene mellom Windowsklienten og Android...

 

Anyway, jeg kopierte @ZoRaC. Gikk overraskende kjapt å snekre sammen de 12 ekstra eventene. Easytrigger har betalt seg mange ganger...

 

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Moskus skrev:

 

Joda, jeg vet hva EasyTrigger er, men visste ikke at det også var EasyAction og kunne brukes til å øke/minke en verdi. Jeg har skrevet et script for å

oppnå det samme. 

 

En fordel jeg ser med EasyTrigger er at man da kan filtrere events og vise events som involverer en konkret device. Det kan jeg ikke med script og det gjør ting mindre oversiktelige. 

 

Får kanskje se litt mer på EasyTrigger og se om det kan være noe for meg. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.