Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Posted (edited)

I Z-Wave nettverket har jeg mange Heatit Z-Dim, flere av disse har jeg programmert til å ha "alternative funksjoner" slik som å starte ventilasjon, lukke zip-screens, bytte hjem-modus eller dimme hele leiligheten.

Den nye 2-polte dimmeren fra Q-Light får jeg derimot ikke programmert til å sende en "central scene notification" til Z-Wave controlleren (se skjermdump fra debug menyen i Home Assistant hvor en av Heatit dimmerne rapporterer ved dobbeltklikk. Det eneste som skjer når jeg dobbelklikker eller 5x-klikker på dimmeren er at den selv bytter scene og dermed også lysstyrke. Q-Light spesifiserer at dette er et produkt som støtter "Central Scene activation", men har ingenting i sin dokumentasjon om hvordan dette aktiveres.

Z-Wave alliansen sin produktinfoside

Q-Light produktside

Manual

Er det noe jeg ikke forstår, eller har Q-Light ikke implementert denne funksjonen på riktig måte?

Screenshot 2022-03-28 at 23.15.49.png

Screenshot 2022-03-28 at 23.16.01.png

Screenshot 2022-03-28 at 23.16.35.png

Screenshot 2022-03-28 at 23.17.54.png

Screenshot 2022-03-28 at 23.21.02.png

Edited by Aviatorpaal
Glemte å legge til emnetråd
Posted
17 hours ago, Aviatorpaal said:

Er det noe jeg ikke forstår, eller har Q-Light ikke implementert denne funksjonen på riktig måte?

Jeg tror du  må høre med Q-Light direkte... oppdater oss gjerne. :) 

• 6 months later...
Posted

Q-Light har elendig support. Jeg har sendt e-poster og ringt til flere der, men ingen svarer på spørsmålene mine, og det er ingen vilje til å hjelpe. Skal aldri kjøpe et produkt fra dem igjen.

Posted

Kjipt når det skal være sånn.. Jeg har bare gode erfaringer med Q-light.

Jeg får prøve meg jeg også, gir en lyd om jeg kommer noen vei!

Posted
ElgeM skrev (8 minutter siden):

Kjipt når det skal være sånn.. Jeg har bare gode erfaringer med Q-light.

Jeg får prøve meg jeg også, gir en lyd om jeg kommer noen vei!

Enig. Takk - supert! Håper du kommer noen vei 😊

• 1 year later...
Posted

Fikk dere løst dette problemet? Vurderer Q-Light Zerodim Z-Wave nå siden det er den dimmeren elektriker vanligvis monterer, men blir ikke trygg på at de kan anvendes slik jeg håper i mitt HA-system. Kan dere på generelt grunnlag anbefale eller fraråde dimmerne deres?