Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

noen som har en rfxtrx til låns?


Lazarus

Anbefalte innlegg

Har egentlig bare en Ikea ansluta e1201c bryter som jeg vil at skal fungere... meen den står kun som transmit støtte og ikke receive.. så anntar det ikke virker. Jeg kan kanskje ta den med til vår felles bekjente@Moskus så kanskje du kunne testet... sånn for sikkerhets skyld.. :-)

Har sett på listene, men dersom det er litt likt telldus sine tellstick så fungerer mye mer enn de som er offisielt støttet.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lazarus said:

Det er desverre den som øyvind lenker til... det som er merkelig er at jeg kan styre mottaker med tellstick. Men ikke motta signal fra sender.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

 

 

Hvordan styrer du mottakeren uten å lære tellsticken ved bruk av bryteren?  Jeg har samme bryter, men ga opp uten å ha forsøkt da jeg så at frekvensen var noe helt annet enn 433mhz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg definerte opp en enhet i Telldus center som vist på bildet(tilfeldig Remote code).

Deretter satte jeg mottaker i læremodus/paringsmodus og sendte et på signal fra telldus.

Fungerer stabilt og fint det, men får ikke telldus til å lære signalet fra fjernkontrollen... noe som hadde vært kjekt.. :)

 

Ikea switch.PNG

 

Sitat

Da kan du nok styre mottaker med rfxcom også. Har tilgode å komme over noe rfxcom ikke kan som tellstick kan.

Har hørt mye bra om RFXcom, men tellsticken gjør i grunn jobben greit nå. :)

 

Jeg ser jo at det er billigere å kjøpe en ny bryter, men hater å måtte gi opp på slike problemer... ?

Endret av Lazarus
skrivefeil...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe rart med den fjernkontrollen:

Sitat

Frekvensområde: 2400 MHz–2483,5 MHz.

Joda, det er vel også et åpent frekvensspekter, men jeg hadde ikke likt å ha annet utstyr som konkurrerer mot Wifi-frekvensene. Det er nok trafikk fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎05‎.‎2016 klokken 0.44, Lazarus skrev:

Det er desverre den som øyvind lenker til... det som er merkelig er at jeg kan styre mottaker med tellstick. Men ikke motta signal fra sender.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

 

OI, Kan du styre IKEA lampene med Tellstick?

Hvilken versjon da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

OI, Kan du styre IKEA lampene med Tellstick?

Hvilken versjon da?

Joda. Jeg gjør nå det. :-)

Hvilken verson av tellstick? Duo.

Firmware: nyeste tror jeg... er på jobb kan sjekke dersom det er av interesse.

Ikea lampe: Ansluta trådløs bryter.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte noen IKEA lys under benken på hytta og de har sånn bryter som det der.

Men problemet er jo at du ikke kan ha mer en 1 bryter pr lampe ?

 

Så da tenkte jeg at jeg kunne gå via HomeSeer for å kunne ha flere brytere.

 

Men så var det HomeSeer og Tellstick da...

Det burde jo egentlig gå:

HS Sender ett signal over RFXtrx som Tellstick plukker opp sokm en Nexa bryter og en Tellstick regel sender signal til IKEA...

Da må vel den regelen ligge i Sky-Tjenesten til Tellstick? Koster det penger?

 

Men det spørs om jeg ikke heller burde sende en sånn IKEA bryter til Bert på RFXCom først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fermate skrev:

Jeg installerte noen IKEA lys under benken på hytta og de har sånn bryter som det der.

Men problemet er jo at du ikke kan ha mer en 1 bryter pr lampe ?

 

Så da tenkte jeg at jeg kunne gå via HomeSeer for å kunne ha flere brytere.

 

Men så var det HomeSeer og Tellstick da...

Det burde jo egentlig gå:

HS Sender ett signal over RFXtrx som Tellstick plukker opp sokm en Nexa bryter og en Tellstick regel sender signal til IKEA...

Da må vel den regelen ligge i Sky-Tjenesten til Tellstick? Koster det penger?

 

Men det spørs om jeg ikke heller burde sende en sånn IKEA bryter til Bert på RFXCom først :)

Jeg stemmer for å sende en slik til Bert. :-) helt urelatert til at jeg vil at bryteren skal fungere..

 

Tellstick kan til en viss gra automatiseres lokalt, bruker det ikke, men kan være det kan gjøres. Men du kan gjøre det via Cloud, helt gratis.

 

Jeg har to brytere lagt inn i IKEA lyset mitt. bruker den vanlige bryteren og en assosiasjon til Tellstick.

 

Jeg lurer faktisk på om IKEA har tullet litt med bildene sine... Ser at de har brukt et bilde av den fjernkontrollen jeg har og et bilde av en annen... vet ikke hvilken det er de selger der...

 

her er link til brukermanual for den jeg har.

https://fccid.io/document.php?id=1936554

Modelnr: Ansluta e1201c

 

D. Specifications

1. Battery : 2X AAA

2. Frequency : 433.92 MHz

3. Distance : 20 meters max. (in the open air)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fermate skrev:

Men det spørs om jeg ikke heller burde sende en sånn IKEA bryter til Bert på RFXCom først :)

Ikea-brytere var i det minste støttet av RFXCOM før, er det ikke det med RFXtrx?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lazarus skrev:

Jeg stemmer for å sende en slik til Bert. :-) helt urelatert til at jeg vil at bryteren skal fungere..

 

Tellstick kan til en viss gra automatiseres lokalt, bruker det ikke, men kan være det kan gjøres. Men du kan gjøre det via Cloud, helt gratis.

 

Jeg har to brytere lagt inn i IKEA lyset mitt. bruker den vanlige bryteren og en assosiasjon til Tellstick.

 

Jeg lurer faktisk på om IKEA har tullet litt med bildene sine... Ser at de har brukt et bilde av den fjernkontrollen jeg har og et bilde av en annen... vet ikke hvilken det er de selger der...

 

her er link til brukermanual for den jeg har.

https://fccid.io/document.php?id=1936554

Modelnr: Ansluta e1201c

 

D. Specifications

1. Battery : 2X AAA

2. Frequency : 433.92 MHz

3. Distance : 20 meters max. (in the open air)

 

Ø nå har jeg ramlet litt av har, jeg trodde vi snakket om denne her:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90300773/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fermate skrev:

 

Ø nå har jeg ramlet litt av har, jeg trodde vi snakket om denne her:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90300773/

jeg og. men er ikke sikker... ettersom at de har to foskjellige bilder så kan det være at de har byttet ut den bryteren jeg har..? min oppererer i hvertfall på 433 frekvensen,,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fermate skrev:

Vel da fikk vi jo svaret.

Den andre: "Frekvensområde: 2400 MHz–2483,5 MHz" var det jo lite sjans for at Tellstick eller RFXCom skulle kjøre
 

jo... tror muligens det. eller så har de skrevet feil?

 

Men med andre ord så er det en kjangs for at den fungerer? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.