Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave modul uten strøm


Asterix

Anbefalte innlegg

Er det mulig å få informasjon i HS3 at en Z-Wave modul har blitt strømløs? 

Tanken min er å plassere en binary sensor slik at den gir meg info om høy nivå i et kum. Men hvis sensoren er uten strøm for noen grunn, trenger jeg å få beskjed at den er uten strøm.

Vil man derfor kunne lage feks en event basert på  'polling' av en sensor som ikke gir resultat/retur? ?

 

Endret av Asterix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det er et godt spørsmål. I utgangspunktet er det ikke mulig å sjekke om en device blir satt til "Unknown", som den gjør når den er uten strøm og HS prøver å styre den.

 

Men du kan bruke Jon00 sin logmonitor til det, fordi slike hendelser blir logget. :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21/01/2017 at 07:44, Moskus said:

Du, det er et godt spørsmål. I utgangspunktet er det ikke mulig å sjekke om en device blir satt til "Unknown", som den gjør når den er uten strøm og HS prøver å styre den.

 

Men du kan bruke Jon00 sin logmonitor til det, fordi slike hendelser blir logget. :) 

Takk Moskus for enda et godt tips ?! Skal utforske dette med ligmonitor. Enig at det skal være mulig på den måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.