Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

1-veis sender for alarm signal


Asterix

Spørsmål

Jeg ønsker å videreføre et alarm signal fra en NO/NC input switch til Homeseer, via zwave

Kjapp prat med min elektriker, som ikke er sier at dette  kan 'sikkert' brukes.

(Har tilgang til 230v og 24vAC der..)

Vil helst være sikker ?... Spesielt når det står 'The HAC01 flush-mounted Transmitter doesn't support Z-Wave network administrator feature'

Kan lage en tegning om dette er uklart, men vil gjerne høre fra dere først :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0
11 hours ago, Moskus said:

Er det ikke dette Fibaro Universal Sensor ble laget for, da? :) 

Jo, tenkte på det også, men det ser ikke ut som om den tåler noe annet enn 9-30VDC power supply ?.

Derfor lurer jeg om HAC01 er det jeg trenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hei @Andreas, det er en så-kalt 'dry contact' som jeg trenger å videresende via Z wave.

Vil helst unngå å legge til for mye elektronikk. Prøver å bestille den HAC01 og teste den rett og slett. Men det hadde vært fint om noen hadde erfaring med den komponent ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Den 24.1.2017 klokken 0.14, Asterix skrev:

Vil helst være sikker 1f61b.png... Spesielt når det står 'The HAC01 flush-mounted Transmitter doesn't support Z-Wave network administrator feature'

Det eneste som er spes. med dette at enheten kan ikke sette opp sitt eget nettverk. Dvs. trenger alltid en eller annen "Central Controller".

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.