Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Alexa i Bil


Fermate

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Fermate skrev:

Ble inspirert av en annen video fra en EL-Kia så jeg koblet en DOT til delt Internet på mobilen og plugget den i AUX inngangen i bilen.

 

Burde selvfølgelig gjort noen flere kule kommandoer men men...

 

 

 

Trodde en måtte være på samme lokalnett som homeseer for å ta dette i bruk, er det mye knot for å få det til fra mobilnettet? Regner med det går via myhs på en måte eller noen åpne porter? Mulig jeg må ha meg en på kontoret, og ja gjerne en i bilen også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, xibriz skrev:

Det der avgjør saken. Jeg er klar for å skaffe meg Alexa :D

 

Kunne trengt noen flere selv.

På tide å dra igang en powerbuy igjen?

 

Jeg ser at jeg ikke får lov til å bruke "kjøp 12 få 2 gratis" rabattkoden lengre.

Er det kanskje noen andre her som får det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fermate skrev:

 

Kunne trengt noen flere selv.

På tide å dra igang en powerbuy igjen?

 

Jeg ser at jeg ikke får lov til å bruke "kjøp 12 få 2 gratis" rabattkoden lengre.

Er det kanskje noen andre her som får det?

 

Si i fra om det blir noe av, vi var akkurat 3 stykk som bestilte fra ebay for å gjøre det enkelt. Men ser at jeg skulle tatt litt mer i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, GeneralVirus skrev:

Hvorfor ikke bare bruke telefonen til voice commands?

For da må du jo ta den opp av lommen og sannsynligvis trykke på en knapp. :)

 

"Man trenger jo ikke hjemmeautomasjon. Hvorfor trykker du bare ikke på lysbryteren?"

Fordi jeg kan (la være)!

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Actibus skrev:

Hadde gått raskere å trykke på fjernkontrollen, men kult er det1f600.png1f44d.png

Noen måte å få de til å reagere raskere på?

Kunne man f.eks bare sagt Alexa close garage?

Eller må man ha med tell Homeseer xxx?

 

Ja for all del, jeg bruker jo fjernkontrollen til hverdags. Dettet var bar e en demo om hva som går an.

Men fjernkontrollen har bare x antall knapper, fordelen med tale er at du har uendelig antall muligheter.

 

Nei Alexa Close garasje går ikke slik som HS integrasjonen er nå. Det er kun ON OFF kommandoer (og x % ) som hovedplugin'en tar så da blir det; "Alexa Turn on the carport door" og det blir litt dumt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.