Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Rune L skrev:

Hva gjør denne?

Hvordan fungerer det?

Hvor kan den kjøpes?

 

Jeg glemte visst linken... :)

https://www.kickstarter.com/projects/905031711/trago-the-worlds-first-smart-water-bottle

 

1 minutt siden, Moskus skrev:

Jeg henter foreløpig ikke ut inntak av noe, men det kan jo ordnes hvis det er behov for det. :) 

 

Tja, sette alle lysene til blått hvis jeg må drikke mer? :P Foreløpig ikke så stort behov for å få det inn i HS, sånn egentlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Moskus skrev:

Har du en sånn i hende, faktisk?

 

Ehm, "faktisk"? Dårlig erfaring med Kickstarter eller var det den høye prisen/gadgetfaktoren du siktet til? :P 

 

45 minutter siden, Moskus skrev:

Vet ikke om jeg får meg til å bruke 600 kr på en drikkeflaske, men gadgetfaktoren er jo skyhøy!

 

Væskeinntaket mitt består stort sett av 4 kopper kaffe pr dag, kanskje ett glass vann et par dager i uka. Så når jeg så den så tenkte jeg at jeg kanskje burde bli flinkere til å få i meg væske... :) Etter jeg backet, så kom det selvsagt artikler om at man skulle la tørsten bestemme, så nå er jeg litt usikker på om jeg egentlig trenger en slik flaske likevel da... :P 

 

Det koster fort 2-300 kr for en ordentlig vanlig drikkeflaske også da (trøster jeg meg selv med). Men Trago skal til og med holde drikken kald i 24 timer, påstår den! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ZoRaC skrev:

Ehm, "faktisk"? Dårlig erfaring med Kickstarter eller var det den høye prisen/gadgetfaktoren du siktet til? :P 

Nei, det var ikke et spark mot Kickstarter. Jeg har støttet noen fantastiske produkter på Kickstarter, men også noen reint elendige.

 

16 minutter siden, ZoRaC skrev:

Væskeinntaket mitt består stort sett av 4 kopper kaffe pr dag, kanskje ett glass vann et par dager i uka. Så når jeg så den så tenkte jeg at jeg kanskje burde bli flinkere til å få i meg væske... :)

Høres veldig kjent ut, utenom at kaffeinntaket mitt sannsynligvis er noe høyere. Så mitt nyttårsforsett var også å drikke mer vann, jeg har til og med kjøpt en 99krs vannflaske! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Moskus skrev:

Så mitt nyttårsforsett var også å drikke mer vann, jeg har til og med kjøpt en 99krs vannflaske! ;) 

 

Og med norges smarteste hus, som har kontroll på både aktivitet og søvn, så burde du jo absolutt ha kontroll på hydreringen også! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ZoRaC skrev:

Og med norges smarteste hus, som har kontroll på både aktivitet og søvn, så burde du jo absolutt ha kontroll på hydreringen også! ;) 

Du mener det forplikter såpass? ;):P:D

 

Skulle gjerne, men den støtter vel ikke Windows Mobile, og da kan det være det samme. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det noe så uoriginalt som RFxcom plugin til Homeseer, trialperioden hadde visst gått ut for litt over en uke siden, men det hadde jeg ikke merket noe til, før jeg restartet Homeseer, og fikk da beskjed om at den var gått ut og ikke startet. Så evig trialperiode da om en ikke restarter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.1.2017 klokken 20.09, Moskus skrev:

Har du en sånn i hende, faktisk?

 

Vet ikke om jeg får meg til å bruke 600 kr på en drikkeflaske, men gadgetfaktoren er jo skyhøy!

ikke jeg heller.

Sist flaske knuste da jeg slapp en vektstang på den.

 

Her går det i 40-Kroners eBay flasker.

 

Når det er sagt, det er bare bra å få i seg mye vann, de aller aller fleste inkludert meg selv drikker mindre enn man burde. En slik flaske vil kanskje gjøre det litt gøyere å innta vann.

Endret av Evelen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Evelen skrev:

ikke jeg heller.

Sist flaske knuste da jeg slapp en vektstang på den.

 

Her går det i 40-Kroners eBay flasker.

 

Når det er sagt, det er bare bra å få i seg mye vann, de aller aller fleste inkludert meg selv drikker mindre enn man burde. En slik flaske vil kanskje gjøre det litt gøyere å innta vann.

 

Den smarte delen er i korka, og den passer på andre flasker også, så det er bare å kjøpe en annen flaske hvis den knuses. :)

 

Får ikke i meg det den mener er behovet mitt. Eneste jeg har oppnådd er at jeg må på dass 2-3 ganger i timen! :o:P IMG_4961.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Den smarte delen er i korka, og den passer på andre flasker også, så det er bare å kjøpe en annen flaske hvis den knuses. :)

 

Får ikke i meg det den mener er behovet mitt. Eneste jeg har oppnådd er at jeg må på dass 2-3 ganger i timen! :o:P 

Ikke helt, for korken er mest utsatt for knusing  da den står øverst ;)

 

Ang vannbehov, det blir vist en vane, og man må etterhvert ikke lite mye på vannklosettet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, ZoRaC skrev:

Eneste jeg har oppnådd er at jeg må på dass 2-3 ganger i timen! :o:P 

 

9 timer siden, Evelen skrev:

Ang vannbehov, det blir vist en vane, og man må etterhvert ikke lite mye på vannklosettet.

 

Hmmm... det har vært ankepunktet mitt når jeg prøver å drikke mer vann. Kaffe går fint. Vann gjør ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei til Kjell for å kjøpe meg en 300kroners PCI-E USB-kontroller, da jeg gikk forbi Teknikkmagasinet tenkte jeg jeg likegodt kunne se om dem hadde, og joda, det hadde dem.

https://www.teknikmagasinet.no/produkter/data-o-tv-spill/datorkomponenter/pci-kort-for-usb-30-2-porter

"Oy, den var billig. Denne selger vi faktisk med tap".

 

Og den fungerte helt utmerket! 

Denne er det: http://www.unitek-products.com/en/product_detail.php?id=81

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter masse frem og tilbake med lysskinner og type spotter (Tror jeg har kjøpt en av alle som finnes:P) havnet jeg på skinnesystem fra Wattoo og 15 x pærer fra Unilamp som styres med fibaro dimmer 2. Lagde også en løsning med skinne over spisebordet som gjør at jeg kan trekke lampen litt lengre ut når jeg slår ut bordet:)

 

Endret av Steinis
endre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Steinis skrev:

Etter masse frem og tilbake med lysskinner og type spotter (Tror jeg har kjøpt en av alle som finnes:P) havnet jeg på skinnesystem fra Wattoo og 15 x pærer fra Unilamp som styres med fibaro dimmer 2. Lagde også en løsning med skinne over spisebordet som gjør at jeg kan trekke lampen litt lengre ut når jeg slår ut bordet:)

 

Oy, hvorfor så dyre pærer?

Sikkert gode nok de altså, men det blir jo mye med så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Evelen skrev:

Oy, hvorfor så dyre pærer?

Sikkert gode nok de altså, men det blir jo mye med så mange.

De var såpass mye bedre både på farge og reflektoren enn alle de andre jeg prøvde så valgte de i stuen. I tillegg var det de eneste pærene som refklekterte litt lys tilbake så det ser litt finere ut i frostet glass spottene jeg hadde kjøpt. Nå er nok jeg litt over snittet opptatt av lys da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.