Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

Den 10.4.2017 klokken 21.27, Evelen skrev:

Kom over noe dem kaller "4G Milight RGBW Wineglass" på ebay.

Kjøpte to stk

http://www.ebay.com/itm/122051630531?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Sånn tydeligvis:

 

Fikk "disse" i dag.

Den var fine å se på, virker som ekte metall og glass med god vekt, så greit byggekvalitet.

Bare et problem, disse er "Fake", eller i hvert fall ikke MiLight, de er heller ikke trådløse, trolig ingen radiomodul i dem da hverken enheten, eller bruksanvisningen sier noe om det. Glasset ser ut som i videoen, (og bildene i annonsen) med unntak av bunnen som er annerledes (penere, men uten radiomodul)

 

18176114_10154263000321739_1520359407_o.thumb.jpg.ab23d5678091e541b8938a623a64c3e7.jpg18195630_10154263018271739_1924895197_o.thumb.jpg.212d34ef52c49fb982ddff9b8db23ff3.jpg18176070_10154263018406739_1132099340_o.thumb.jpg.d25021be306eac49f48c2dc162229f5e.jpg18209865_10154263018316739_42916747_o.thumb.jpg.3b236f450452a75b97e65aa99b3a3d8a.jpg

 

Har selvsagt krevd pengene mine tilbake på eBay, det skal ikke lønne seg å selge fakes. Avventer respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ny ventilasjon til huset med zwave ??
Denne ble kjøpt inn i dag. 
[mention=81]Superzite[/mention] Hva er erfaringene dine med ventilasjonsanlegget? Har tenkt på noe lignende hos oss, men det er en investering. 


Kjøpt inn, men ikke fått fingeren ut med å montere. :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 29.4.2017 klokken 9.25, Moskus skrev:

Takk. Da har vi kommet frem til samme konklusjon. Skuffende! :( 

Yepp.

Fikk svar i dag, en ganske uhørt et, han tilbyr meg 4usd i komsepasjon :P

Sitat
Here's what happened
 
May 01
The seller sent you a message
Message
I'm sorry for this case. As a responsible seller, is it ok that we issue you a partial refund $4.00 for your two orders in this case as a compensation? Pls accept my sincere apology for this case. Best regards!
 
May 02
You sent a message
Message
Well. The only reason I bought this was to include them in my existing MiLight home-automation network, so for me these lamps are useless without the advertised MiLight remote functionality. Full refund, or real MiLight lamps are the only solution I consider appropriate. - X

 

På den lyse siden fikk jeg nettverkskortet mitt i dag til pfSense.

 

 

18318030_10154272139236739_1815387717_o.jpg

18290088_10154272139256739_590706511_o.jpg

18260949_10154272139341739_1283393828_o.jpg

18261623_10154272139396739_426111515_o.jpg

18261417_10154272139621739_295197456_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Evelen skrev:

Fikk svar i dag, en ganske uhørt et, han tilbyr meg 4usd i komsepasjon :P

Samme til meg. Kan jo se at det er verdt forsøket, han argumenterer jo med at dekan brukes som "gaver". Men av og til er det hendig å ha betalt med Paypal. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Moskus skrev:

Samme til meg. Kan jo se at det er verdt forsøket, han argumenterer jo med at dekan brukes som "gaver". Men av og til er det hendig å ha betalt med Paypal. ;) 

Sitat

Hi X,

rain-xuya sent you a message about your request:

"Actually these cup lights can be used still. Even though you don't like them, you can gift them to someone who may like them. In this case, is it ok that we refund you $8? Or you prefer to send the items back? Then we will accept this return."

 

Det blir i så fall på deres regning. Hvor kan jeg regne ut kostnader vedrørende forsendelse til Kina?

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Merko skrev:

De vil garantert ikke betale for frakten tilbake :P

Det vil de nok ikke, men de er ansvarlig for å dekke den uavhengig om de vil eller ikke. ;)

 

Det kjipe med slike ting på eBay er at det tar tid. Det greie er at det ordner seg alltid på en eller annen måte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er saksgangen min til nå:

 

Sitat
Here's what happened
 
 
May 03
The seller approved your request
 
May 03
You sent a message
Message
I can return them if you first refund 100% + the cost of shipping them back. The shipping cost is NOK 302,- (USD 35,-) https://www.posten.no/en/products-and-services/parcels/carryon-cash The total is NOK 598,26,- (USD 69.38,-) - X
 
 
May 02
The seller sent you a message
Message
Actually these cup lights can be used still. Even though you don't like them, you can gift them to someone who may like them. In this case, is it ok that we refund you $8? Or you prefer to send the items back? Then we will accept this return.
 
 
May 02
You sent a message
Message
Well. The only reason I bought this was to include them in my existing MiLight home-automation network, so for me these lamps are useless without the advertised MiLight remote functionality. Full refund, or real MiLight lamps are the only solution I consider appropriate. - X
 
 
May 01
The seller sent you a message
Message
I'm sorry for this case. As a responsible seller, is it ok that we issue you a partial refund $4.00 for your two orders in this case as a compensation? Pls accept my sincere apology for this case. Best regards!
 
 
Apr 28
You created a return
Reason for return
Doesn't match description or photos
 
Comments
1. This is not Milight as the description says 2. The lamp in the picture is clearly not the same as I received 3. The description says this is 2.4G WiFi Controller Wireless and Rechargeable for simple wireless operation , there is no radio interface in this. 4. The description also say Input voltage: AC100-240V , this is also wrong, the input voltage is 5V. 5. There is no color wheel as described, and as displayed in the pictures, it is just a dimming weel (and a button to change color) I want a full refund for my two orders of this product, I can return them if you cover the cost, but that it probably more expensive then the products from Norway. - X
 
Address
2nd Floor, Lianfengtai Industrial Park, 26 Heping Road, Longhua, 
Shenzhen, 广东省, 518109

 

Han har så på en måte "godtatt", så har fått disse meldingene:

Sitat

Send the item back

The seller is responsible for return shipping charges. Contact the seller for a return shipping label. If they can't provide one, you can purchase a label, and we'll ask the seller to reimburse you.Already sent it back?It's important to let the seller know the item's in the mail and when they can expect it. Just mark the item as sent.

 

Sitat

Contact the seller, flemming_ss

Hi X,

rain-xuya let us know that they can't buy a return shipping label for you to use for 4G Milight RGBW Wineglass 2.4G WiFi Controller Wireless Dimmer Light LED Lamp.

The seller is still responsible for return shipping costs, so contact them to arrange return shipping.

 

 

Har så nå akkurat sendt denne:
 

Sitat

 

Hello again

I see you can't supply a return label, can you please refund me the total cost of NOK 598,26,- (USD 69.38,-) (including return shipping) to my paypal so this can be returned?

- X

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Ship your item back before May 10, 2017

Hi XX,

You started a return on Apr 28, 2017, for 4G Milight RGBW Wineglass 2.4G WiFi Controller Wireless Dimmer Light LED Lamp, but it doesn't look like you've shipped the item yet. Ship the item so you can receive your refund. If you don't ship by May 10, 2017, you may not receive a refund.

Får vel bare sende den avgårde da, autosvar fra ebay. Ikke hørt noe fra selger selv etter siste melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Evelen skrev:

Får vel bare sende den avgårde da, autosvar fra ebay. Ikke hørt noe fra selger selv etter siste melding.

 

Jeg ville ikke sendt tilbake noe som helst uten å fått full refund + porto dekket først.

 

Jeg ble kraftig lurt en gang på dette.

 

Jeg kjøpte en skjerm til en Huaway-mobil. Kjapp som jeg var ga jeg god feedback på e-bay med en gang jeg allerede hadde mottatt skjermen.

Ved en senere anledning når jeg skulle bytte skjerm oppdaget jeg at det var feil type skjerm de hadde sendt meg (beskrivelsen var korrekt i annonsen).

Jeg ble tilbudt en refund på fraktprisen til dem for den gamle skjermen + at de skulle sende meg korrekt skjerm.

Alt bra så langt.

 

MEN, når jeg hadde sendt tilbake skjermen og begynte å etterspørre hvor den nye skjermen ble av fikk jeg ett fake sporingsnummer (til en pakke til en annen kar i Norge) og hørte aldri noe mer fra de.

 

Og det var ingenting jeg, ebay eller paypal kunne gjøre fordi jeg hadde akseptert en refund og allerede gitt feedback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kanutten skrev:

Hvis du har betalt via paypal så ville jeg tatt det den veien. 

Opprettet sak mot en selger selv. løste seg raskt iogmed at de kan fryse betalingskontoen.

På paypal vises det bare til å bruke ebay-løsningssenteret

 

Dette er forøvrig hva det står på ebay:

Sitat

Refund the buyer

If a buyer wants a refund for an item that didn't match the listing description:

  • We ask the buyer to ship the item back to you—with tracking information—within 5 business days.

  • Your refund to the buyer is the total purchase price plus the original shipping charge.

You're also required to pay for the return shipping charges and you can't charge a restocking fee.

Refund the buyer within 6 business days of receiving a returned item. If the buyer didn't pay with PayPal, refund the buyer using the same payment method used to buy the item. Refunding the buyer using the original payment method prevents a buyer from getting 2 refunds—one from you and one from the credit card company.

Once the buyer receives the refund and the return request is complete, you receive a final value fee credit.

http://pages.ebay.com/help/sell/item-not-as-described.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden frakten tilbake er nesten mer enn produktet koster ville jeg bare droppet hele greia å ansett pengene som tapt.

 

Du risikerer å doble tapet ditt her.

 

Og selvfølgelig gitt den dårligste feedbacken e-bay har sett.

Endret av xibriz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ZoRaC skrev:

Skulle bruke en NodeMCU på et lite prosjekt, men det "klabbet på seg", så det ble en del komponenter etterhvert... :P 

 

Så da kjøpte jeg 2 bokser for å ha det i: 

 

"Romstørrelsen" kan enkelt tilpasses (i lengderetningen). :) 

 

 

Jeg har tatt det ett skritt videre å konfiskert 1/4 av en sjenk som står i stuen :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.