Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

Den 27.7.2016 klokken 2.17, Håvardgj skrev:

fått poe-injektoren? =P spent på hvordan du har løst det ;)

 

Da har jeg fått den :)

 

Startet som de fleste med en vanlig bryter:

utgangspunkt.png 

 

 

Jeg bruker i dette tilfellet Hue pærer men kunne like godt vær en z-wave dimmer.

I mitt tilfelle med Hue pærer har jeg da koblet vekk bryteren og har konstant strøm til lyspunktet.Ved z-wave ville man koblet i henhold til dimmeren men ikke koblet til noe bryter.

 

Siden Netduinoen er for stor til å passe i en enkel boks måtte jeg kjøpe en påveggkappe 

 

i denne har jeg skjært ut i bunn til PoE splitteren

WUZxNWFH.jpeg

under kablene her skimter man "rotary encoder" som er festet til rammen til en dimmer plate. (Jeg har altså demotert en dimmer for å benytte metall plata)

 

Netduinoen får plass over

bTZxLzZS.jpeg

 

På bilde over ser man at jeg også har boret opp et hull til en diode som jeg benytter for å vise statusen. (grønn = klar, hvit = sender til HS, rød = feil - restart, blinkende grønn = oppstart)

 

Ved feil lagres siste kommando på minne kortet og dette lese ved oppstart.

 

Slik blir det da seende ut på veggen før rammen er montert

utgangspunkt.png

 

Siden dimensjonen på rotary encoder er større en dimmerhjullet kappet jeg av festet og limte på hjulet som fulgte med rotary encoder

 

utgangspunkt.png

Her har jeg dessverre limt litt skjevt så hjulet er litt skjevt når jeg setter det på plass.

 

Det endelige resultat ble da slik:

utgangspunkt.png

 

Liten demo:

 

Har veldig lyst å leke meg videre nå med z-uno å se om jeg kan få dette til i en enkelt boks.

Endret av lilfire
Bilder vistes ikke
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GeneralVirus skrev:

Kult, en par av bildene fungerer ikke. Har du tenkt på å kanskje bruke en ESP8266? De er bittesmå og hadde nok hatt plass i en enkelboks. 

 

Bruker du Arduino plugin? Eller har du skrevet noe selv?

Hmm, ser alle bildene her (på jobb nå).

 

Nei har ikke sette noe på ESP8266, og blir nok Z-uno som gjelder fremover.

Dette prosjektet ble egentlig kun til fordi jeg hadde en netduino liggende.

 

Koden er skrev selv og snakker med HS via JSON

Endret av lilfire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lilfire skrev:

Har veldig lyst å leke meg videre nå med z-uno å se om jeg kan få dette til i en enkelt boks.

Kunne det tenkes at du var villig til å dele sketch(Arduino koden)? Jeg har et liknende prosjekt med en z-uno... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lazarus skrev:

Kunne det tenkes at du var villig til å dele sketch(Arduino koden)? Jeg har et liknende prosjekt med en z-uno... :-)

 

Pr nå er dette en Netduino og koden er derfor ikke kompatibel med Arduino/z-Uno.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lilfire skrev:

 

Pr nå er dette en Netduino og koden er derfor ikke kompatibel med Arduino/z-Uno.

 

Nei nei... men jeg tenkte å ta inspirasjon av hvordan du har valgt å løse det. :-) må selvfølgelig skrives om, men kan spare tid på "tenkedelen". :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.8.2016 klokken 20.16, Evelen skrev:

Eller for den slags skyld, hvordan man man basert på en knapp i Domoticz, HomeSeer osv få tasker til å reagere?

 

Ser ikke ut som jeg fikk svart deg på denne.

 

Installer pluginen "AutoRemote" til Tasker. Åpne denne, så vil du få en QR kode samt en "http://goo.gl"-adresse.

Denne må du ikke gi til noen andre.

 

Når du går inn på den google adressen fra feks PCen, så kommer du til en slik side:

http://autoremotejoaomgcd.appspot.com/?key=null

 

Derfra kan du sende tekst til telefonen din, så kan tasker gjøre X oppgave bassert på hva du skriver inn.

 

På høyresiden så får du opp en URL du kan bruke i feks Domoticz \ HomeSeer ol, som gjør at du sender melding direkte uten at du må skrive inn manuelt på den nettsiden:

eks:

https://autoremotejoaomgcd.appspot.com/sendmessage?key=null&message=Dette er en test!

 

Når det er gjort lager du en ny Profile > Event > Plugin > AutoRemote > AutoRemote >

>> Configuration > Message Filter > "test".

 

Så går du tilbake 2 ganger, slik at du kan binde den til en task. Når du da skriver "test" fra nettsiden, så skal den starte den tasken.

 

Om det var dårlig forklart så kan jeg lage en kjapp videosnutt imorgen :P ble litt sent her nå. Men det fungerer veldig bra

Du kan også fjernstyre andre mobiler\nettbrett fra en annen mobil ol med samme\tilsvarende metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 30. juli 2016 klokken 0.59, Erling skrev:
  • HomeSeer Z-NET Remote EURO Z-Wave Interface
  • Fibaro Swipe White
  • Magnetsensor Z-Wave Sensative

 

"Dyr" tråd, man blir påvirket...

 

?

 

Kosekveld, pakket opp og lagt til.

 

Alt fungerer.

 

Kjekk tråd, flere tips mottas med takk. Følger tråden... 

 

Den 30. juli 2016 klokken 8.57, Moskus skrev:

Blir spennende å se om du får noe fornuftig ut av Swipe. :)

 

Tja, jeg sliter litt med å se fornuften med den.

 

Ble lagt til i Homeseer uten problemer, jeg så vel for meg at jeg kunne vise fingern til den og den action etter hvor mange fingrer jeg viste.

 

Må google litt etter erfaringer før jeg legger den på Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Erling skrev:

Tja, jeg sliter litt med å se fornuften med den.

Ja, det var det jeg hadde en følelse av.

 

Jeg har litt det samme forholdet til Alexa. Alt går jo automatisk uansett, så hva skal jeg med en stemme som kun kan ta i mot beskjeder, ikke sende noe tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mk1 black limited skrev:

Svigermor har passet huset i helgen, og hun syntes det var SVÆRT praktisk med Alexa. :) 

Er ikke ditt hus automatisk? ;) 

 

Har hun engelsk som hovedmål?

(Og har du engelsk navngiving av devicer?)

 

Mitt store problem med Alexa er at den ("hun"?) ikke kan gi meg beskjed om at "noen ringer på døren" eller at "vaskemaskinen er ferdig", eller noe annet fornuftig. "Alexa, what is the temperature outside?" og "Alexa, is the front door locked?" burde det jo vært mulig å få svar på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mk1 black limited skrev:

Svigermor har passet huset i helgen, og hun syntes det var SVÆRT praktisk med Alexa. :) 

Så nå er det ikke bare WAF som gjelder, for nå er svigermor på banen også... Har det fått noen forkortelse enda? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mk1 black limited skrev:

Ikke alt som er fornuftig å automatisere. F.eks. er det greit å styre selv når man vil slå av og på TVen...:) 

... men er det enklere å bruke Alexa enn den enkle fjernkontrollen til Harmony Hub? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.