Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Go4IT skrev:

Installerte 2 stk SCENE MASTER - ZRC-90 på soverommet (på "sengesiden" av hvert nattbord). Nå kan vi bl.a. slå av eget/den andres leselys og egen/den andres radio/vekking (vi har 2 stk Squeezebox Radio på soverommet). Fungerer glimrende mot HomeSeer. WAF er meget høy...

 

 

Hvordan greier dere å huske hva alle 16 funksjonene gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ZoRaC skrev:

 

Hvordan greier dere å huske hva alle 16 funksjonene gjør?

Vi vil nok aldri klare å huske 16 funksjoner på soverommet ? - derfor installerer vi bare det som er viktig - og ikke flere enn vi kan huske...

 

Men et "logisk system" for "hvem" som plasseres på rad 1/2 og hva som plasseres til venstre/høyre hjelper.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt rotary encoder til arduinoen for å prøve å lage klassisk Elko dimmer med dimmehjul.

Sammen med veggbokser for temp. følere, noen nye DHT11 sensorer og litt div koblingsmateriell

 

Bestilte også en ny arduino uno, for å bruke til å teste rotary encoder uten å rote til oppsettet på de jeg har, kommer kanskje også til å teste ut et par ultralydsensorer jeg kjøpte en gang i tiden, mtp å montere de i taket inni garasjen, for å sjekke om det står biler der eller ikke.

 

 

Capture.PNG

1.jpg

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Go4IT skrev:

Installerte 2 stk SCENE MASTER - ZRC-90 på soverommet (på "sengesiden" av hvert nattbord). Nå kan vi bl.a. slå av eget/den andres leselys og egen/den andres radio/vekking (vi har 2 stk Squeezebox Radio på soverommet). Fungerer glimrende mot HomeSeer. WAF er meget høy...

 

 

Jeg har kikket på den, får du kjørt eventer pr. knapp eller baserer den seg på "scener" som navnet sier?

 

Er kvaliteten like "eksklusiv" som bildene viser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Erling skrev:

 

Jeg har kikket på den, får du kjørt eventer pr. knapp eller baserer den seg på "scener" som navnet sier?

 

Er kvaliteten like "eksklusiv" som bildene viser?

Jeg kjører HS events pr. knapp.

 

Ville ikke sagt "eksklusiv" - men jeg opplever den som bra bygget, fin størrelse og helt OK utseende. Og den virker.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Actibus skrev:

Bestilt rotary encoder til arduinoen for å prøve å lage klassisk Elko dimmer med dimmehjul.

Sammen med veggbokser for temp. følere, noen nye DHT11 sensorer og litt div koblingsmateriell

 

Bestilte også en ny arduino uno, for å bruke til å teste rotary encoder uten å rote til oppsettet på de jeg har, kommer kanskje også til å teste ut et par ultralydsensorer jeg kjøpte en gang i tiden, mtp å montere de i taket inni garasjen, for å sjekke om det står biler der eller ikke.

 

 

 

Anbefaler å se på z-uno var trolig enkelt å bruke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lilfire skrev:

 

Anbefaler å se på z-uno var trolig enkelt å bruke :)

Tenkte å teste med Arduinoen, hovedsaklig fordi z-uno er i overkant dyr, en rotary encoder + arduino koster ca 60-70,- en z-uno koster vel nesten 600,-.

Hvis det viser seg å bli for mye delay med Arduinoen blir det nok heller til at jeg nøyer meg med dagens brytere

 

Dragen i huset setter begrensninger på hva jeg kan bruke på "unødvendig tull" :(

Endret av Actibus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Actibus skrev:

Tenkte å teste med Arduinoen, hovedsaklig fordi z-uno er i overkant dyr, en rotary encoder + arduino koster ca 60-70,- en z-uno koster vel nesten 600,-.

Hvis det viser seg å bli for mye delay med Arduinoen blir det nok heller til at jeg nøyer meg med dagens brytere

 

Dragen i huset setter begrensninger på hva jeg kan bruke på "unødvendig tull" :(

 

Ja det der økonomiske aspektet. Men denne hobbyen er ikke billig, så hver litt mann og slå igjennom ;):P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt meg 2 fibaro - The Button som jeg tenker å feste under nattbordet på hver side. Som skal sette alarm på delsikkring, skru av lys, skru av TV-er, skru av musikk på badet osv. Ved morgen skal jeg den være individuell for hvem som trykker, så trykker kona på den tenker jeg at hu ikke får musikk på badet siden står opp etter hun mens jeg får musikk osv. Har lyst til å løse det på en annen måte, men har ikke kommet over en god løsning til trykksensor i senga som kan automatisere at vi begge legger oss. Så da får vi kjøre en god gammel god natt knapp og god morgen knapp. Kunne kjørt en knapp, men vil helst at det skal være tilgjengelig på hver side av sengen for hver av oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Moskus skrev:

Hvor i all verden har du tenkt å bruke "The Button"?

 

Unnskyld, jeg var ikke klar over at kjøp må være fornuftige... ?

 

Er litt usikker, men Citymaid av/på, samt mor og far. De er i Doro-mode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går gikk jeg til innkjøp av en MikroTik HAP AC. ? liten oppgradering måtte til.

 

Jeg har også bestilt nye rotary encodere ettersom at de jeg hadde bestilt, ikke kom... ?

 

Bestilte også RGB LED ring med adresserbare LED. blir et spennende prosjekt som sikkert dukker opp på denne siden en gang snart. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke akkurat i dag, men jeg har kjøpt en ny router. En ny Router. Med stor R.

Det er Routeren for Menn. Med stor M!

 

OK, sersiøst. Det er en MikroTik hAP ac, og la oss si at det gir en helt annen følelse enn alle routere jeg har vært borti (og det er faktisk en del etter hvert) beregnet på forbrukere. Ikke var den dyr heller. Kjøpt av/hos @Lazarus.

 
1169_m.png
 
I motsetning til min gamle Asus RT-66U har du tilgang til alle innstillinger rett ut av boksen, du må ikke bruke en annen firmware (f.eks. Merlin) for å kunne sette DHCP-options og slike ting. Det medfører også at oppsettet blir mer avansert enn forbruker-rettede jeg er vandt til, men du verden så hendig. Det skumle er at nå oppdager jeg hvor stort kunnskapshullet om nettverk egentlig er. Jeg har alltid tenkt at jeg har kontroll på det viktigste, men jeg har så vidt vært borti overflaten.

 

10/10 would buy again.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.