Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Salvesen

Anbefalte innlegg

1 time siden, DeVille skrev:

For oss som venter på vår første ID-Lock - er det mulig å få forklart hvilken skrue som bør festes ekstra godt - før montering? 

 

Det er skruene som setter fast dørhåndtakene :) vet ikke om de har løst det på noe vis med den nye, men er mange som har hatt problemer med at håndtakene blir løse på 101. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, iceball skrev:

Så ingen av de nye funksjonene ser ut til å fungere før oppdatering av chip kommer?

 

Det tviler jeg på, jeg har bare plugget den i som før og ikke inkludert/eksludert eller noe slikt. Vill ikke styre på for masse før jeg har den nye på plass, har dårlig erfaring med disse z-wave brikkene :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet vi at det er en ny z-wave-modul? Kan jo være de kun mangler sertifiseringen for gammel modul med ny lås? 

Noe annet, er det noen som har testet oppladbare batterier i låsen? Ikea sine er jo ekstremt gode, så tenkte å prøve de hvis ingen har noen motforestillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/6/2018 at 08:34, Odd said:

 

Det er med 9 i pakken men det er ikke begrensningen. På den gamle kan du legge inn 49 stk ...

Eller så kan en jo legge inn RFID brikken til søppel dunkene, da kan hele sameiet få tilgang, jeg har gått tom for unger, svigerforeldre venner og uvenner for lenge siden og lar døra stå oppe. :) 

Det er 5 med i pakken, og maks er 9 såvidt jeg skjønner av manualen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, petersv skrev:

Det er 5 med i pakken, og maks er 9 såvidt jeg skjønner av manualen

 

Hvilken lås snakker du om da?
Jeg har versjon 101 (sort) og med min var det med 9 stk, og det er plass til 49 forskjellige på Z-wave modulen min.

 

Skjermbilde.thumb.PNG.e54e4dfe50ec29ad609050dfd10bc6fb.PNG

Endret av Odd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er 9xRFID og 9xKode. 

Bruks og monteringsanvisning ligger nå på https://idlock.no/bruksanvisning-og-monteringsinstruksjoner/

Litt kryptisk da den trykte, medflølgende, anvisningen sier 99 av hver. Har ikke forsøkt å legge inn noe over plass 10, men kan prøve neste gang jeg er på hytta.

Monterte 150 i helgen. Svært enkel montering. Anbefales!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/23/2018 den 11.32, petersv skrev:

Vet vi at det er en ny z-wave-modul? Kan jo være de kun mangler sertifiseringen for gammel modul med ny lås? 

Noe annet, er det noen som har testet oppladbare batterier i låsen? Ikea sine er jo ekstremt gode, så tenkte å prøve de hvis ingen har noen motforestillinger?

 

Ja, for den gamle fungerer ikke helt som den skal :P Men HW messig skal den være lik etter hva jeg har forstått, men det er nok FW som er endret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha,

 

Når jeg har dere her, dere som også har installert denne, har jeg et kjapt spørsmål:

Jeg sliter med at låsen ikke vil låse manuelt når man nettopp har låst den opp.

Typisk scenario: "står opp om morran og skal gå på jobb": 

  • låser opp døra med knappen inne,
  • åpner døra,
  • går ut,
  • lukker døra,
  • trykker på panelet hvor som helst for å låse,
  • ingenting skjer/feilbeep skjer.

Kan virke som at man må vente 3 min fra man har låst opp til man kan manuelt låse utvendig?!? Håper dette er feil, for dette er en total dealbreaker for meg, da vi ikke kommer til å ha aktivert autolåsing. Jeg har sjekket at slagretning på dør er innstilt korrekt.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, petersv skrev:

Aha,

 

Når jeg har dere her, dere som også har installert denne, har jeg et kjapt spørsmål:

Jeg sliter med at låsen ikke vil låse manuelt når man nettopp har låst den opp.

Typisk scenario: "står opp om morran og skal gå på jobb": 

  • låser opp døra med knappen inne,
  • åpner døra,
  • går ut,
  • lukker døra,
  • trykker på panelet hvor som helst for å låse,
  • ingenting skjer/feilbeep skjer.

Kan virke som at man må vente 3 min fra man har låst opp til man kan manuelt låse utvendig?!? Håper dette er feil, for dette er en total dealbreaker for meg, da vi ikke kommer til å ha aktivert autolåsing. Jeg har sjekket at slagretning på dør er innstilt korrekt.

Ville hørt med ID-lock support direkte. Virker som feil på enheten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, petersv said:

Derfor jeg vil høre om andre opplever det samme ;)

Jeg tror jeg observerte noe lignende under uttesting av lås etter montering.

Det forsvant, og ikke sikker på hva som skjedde. Låsing funker nå fint hos meg.

Prøv å låse døren i "secured", og så lås den opp igjen. Det er det eneste jeg kan komme på som jeg gjorde innimellom.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.2.2018 den 18.30, DeVille skrev:

Noen som har brukt ID-Lock mot Domoticz? 

 

Dette er noe jeg lurer på også, undersøker (gratis) alternativer til Homeseer da budsjettet ikke strekker til for både innkjøp av ID Lock og lisens til HS ennå. Har foreløpig kun behov for automatisering av innlegging av koder. F.eks opprette koder som kun er gyldig fra/til dato og tidspunkt og å hente ut statistikk for hvilke koder og RFID brikker som ble brukt når.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.2.2018 den 11.20, petersv skrev:

Aha,

 

Når jeg har dere her, dere som også har installert denne, har jeg et kjapt spørsmål:

Jeg sliter med at låsen ikke vil låse manuelt når man nettopp har låst den opp.

Typisk scenario: "står opp om morran og skal gå på jobb": 

  • låser opp døra med knappen inne,
  • åpner døra,
  • går ut,
  • lukker døra,
  • trykker på panelet hvor som helst for å låse,
  • ingenting skjer/feilbeep skjer.

Kan virke som at man må vente 3 min fra man har låst opp til man kan manuelt låse utvendig?!? Håper dette er feil, for dette er en total dealbreaker for meg, da vi ikke kommer til å ha aktivert autolåsing. Jeg har sjekket at slagretning på dør er innstilt korrekt.

Sjekket at låsen er programmert riktig i forhold  til å kjenne til ytterdørens hengselside?

Se side 11 på https://idlock.no/wp-content/uploads/2018/02/170529-002-IDL150-Brukermanual-v2.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monterte låsen i går og alt virker ok bortsett fra at jeg sliter med å forstå hva de mener på side 23 (Sluttstykke - Sjekklister for korrekte utførte justeringer) i monteringsanvisningen.

Fram til og med at håndtaket dras ned og slippes opp igjen henger jeg med, men så sier de at fallen treffer mottak i sluttstykket og at det fører til at reilen blir fristilt inni sluttstykket med ca. 3,5-4 mm margin.

Uansett hvor mye jeg fin justerer blir resultatet enten at reilen holder døren alene og dermed blir tung å låse opp, eller at fallen ikke kommer skikkelig på plass når håndtaket slippes (og reilen holder døren til jeg trekker litt i den).

Hva er det jeg ikke forstår?

Sent from my SHIELD Tablet using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Siste" oppdatering angående Z-Wave modulen til 150 låsen som jeg fikk fra Intin i går i en e-post:  Selv om dette betyr forsinkelser synes jeg det er bedre at modulen er testet og minst mulig feilfri før den sendes ut til kunder enn at den er full av bugs.

 

Hei! 

Sender siste statusoppdatering vi har fått fra ID Lock angående Z-Wave modul:

Vi hadde håpet at modul var godkjent etter ny test hos Sigma’s testhus forrige uke. Dessverre har bugfix vist seg å komme med noen følgefeil. Vi jobber nå adhoc med å få rettet dette. Det er selvfølgelig beklagelig at det har dukket opp ny forsinkelse, men jeg kan forsikre at dette er vår høyeste prioritet akkurat nå.

 

Siste" oppdatering

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.