Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Rollershutter2 på persienner i Homeseer


DLEVY

Anbefalte innlegg

Hei. Har Fibaro Rollershutter2 på utvendige persienner. Når eg hadde HC2 fekk eg tilte dei (i tillegg til åpne/lukke). Dette ser ikkje ut til å vere mulig på HS3. Har lest meg opp på homeseerforumet, men ser ikkje ut til at nokon har løysing for det.

 

Nokon smarte idéer til korleis eg kan løyse dette? 

Finns det evt. andre Rollershutter-devicer som støttes bedre av HS3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, DLEVY skrev:

Finns det evt. andre Rollershutter-devicer som støttes bedre av HS3?

Jeg har ikke hørt at det er et problem....? Ser jo ut til at andre får det til, så det burde absolutt være mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare AT de har fått det til, ikke hvordan. Det skal ha vært problemer med Z-wave plugin eldre enn versjon 1.20, men det begynner å bli VELDIG lenge siden, og jeg regner ikke med du kjører en så gammel plugin.

 

Tiltingen er det vel bare motoren som tar seg av? Det er vel samme kommando som kjøres (dvs åpne/lukke). Virker som om den ikke er kalibrert rett? Hvis du har fjernet den fra HC2 og inkludert den på nytt i HomeSeer (istedenfor å overføre master) så mister den kalibreringen (eksludering fjerner normalt alle innstillinger).

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :)

Er på siste Z-waveplugin ja. Det er riktig at motoren tar seg av det - eg bruekr i dag quickfix: opp-kommando og stopp-kommando etter 1 sek. for å få den i vannrett posisjon (50% tilt).
Ja, eg har resatt og inkludert på nytt, og har forsøkt recalibration fleire ganger.

Problemet er at eg ikkje får en egen slider på devicen som gir meg tilt - får kun slider for opp og ned. (dette gjelder 6 forskjellige devicer - alle oppfører seg likt i HS3).

Eg får prøve meg fram videre - takk for god informasjon, Moskus! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, DLEVY skrev:

Problemet er at eg ikkje får en egen slider på devicen som gir meg tilt - får kun slider for opp og ned.

Aha! :)

Det ser ut som om du må konfigurere noen parametre:

 

image.png

 

 

... når det er gjort, er det mulig du skal kjøre en "Rescan" (på Z-wave tab'en på root-devicen) og se om HomeSeer da plukker opp tilt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt iht. pkt. 3 tidlegare. Forsøkte å sette dei en gang til no, og kjørte rescan, men får samme resultat;

image.thumb.png.9f666c7395001cd16ec2915f092132e1.png

Den slideren som er der lar meg styre kor langt ned persiennene skal gå - ikkje tilt.

 

Loggen ser vel fin ut, så vidt eg klarer å bedømme...
image.thumb.png.20ef24fdb74a4e9d005bf3a10040be13.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.