Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 vs HS3

EirikH

Recommended Posts

• 2 weeks later...

jeg oppgraderte til hs4 til slutt på HomeTroller SEL (Ubuntu), det gikk veldig fint. Homesseer har en bra oppgraderingsløsning. Eneste jeg fikk litt problem med var noen eventer som mista en innledende IF, så oppretta de på nytt. Pluss at Mono i Ubuntu måtte oppgraderes, men de hadde de som en del av oppgraderingsløsningen.

• Like 1

4 hours ago, Hr Kotelett said:

Hs3 var det vel noe problemer med plugins som ikke virket skikkelig? 

I 2013-2014 muligens. Nå om dagen er det særdeles sjeldent, for da må pluginen bruke Windows-spesifikke APIer. Så det er ikke ofte lenger.

• Like 2
  • Thanks 1

Kjører HS4 på Linux, Hometroller SEL. Fungerer bra, har hatt ett tilfelle av full harddisk, en log-fil som hadde blitt STOR...

Har også hatt utfordring med at enkelte plugins har gitt feilmelding om jeg har endret "locale" setting bort fra default.

Bruker den sammen med en RPi4 som kjører Node-Red, for å interface det HS ikke støtter selv.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

• Like 1

• 1 year later...

Kjøpte HS4 Pro oppgradering omtrent da den kom, og sittet på gjerdet i årevis. Så for meg å måtte legge inn mer eller mindre alt på nytt.... Z-wave enheter, RfxCom-enheter, eventer ++.  Gjorde samtiding flytting fra Windows7 til Windows 11 på ny server. Bortsett fra litt problemer med Netatmo-plugin som ikke lenger klarte å logge seg på, gikk resten mer eller mindre knirkefritt!   4-5 timer  rydding og alt var på plass. Så angrer på at jeg ikke gjorde det for 3 år siden.... Har nå kjørt i 5 måneder i en ProxMox VM og ikke opplevd krasj.

• Like 3

780user skrev (På 6.9.2023 den 13.43):

Bortsett fra litt problemer med Netatmo-plugin som ikke lenger klarte å logge seg på, gikk resten mer eller mindre knirkefritt!   4-5 timer  rydding og alt var på plass.

Aaaaah! OK da! Jeg får snart gjøre det! 😄

• Haha 1