Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

LED-pærer som funker med Aeotec plug-in-dimmer


Godot

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et par Aeotec ZW099 plug-in-dimmere for å bruke sammen med to stålamper jeg har kjøpt. Lyspærene jeg har brukt på alt annet (Philips Warm Glow) flimrer dessverre når de er koblet til Aeotec-dimmeren, selv på 100%. Det er synd, for jeg liker disse lyspærene godt, funker med Fibaro Dimmer 2 og diverse manuelle skrudimmere. 

 

Finnes det noen bra LED-alternativ jeg kan bruke i stedet? Akkurat nå står det halogen-pærer i de, men skulle gjerne hatt noe som bruker mindre strøm/ikke blir så varmt. Skriften på fronten av halogenpærene kaster også en skygge på fronten av skjermen som får den til å se skitten ut ?

 

Dokumentasjonen til Aeotec-dimmeren sier at den funker med TRIAC-type dimbar LED, men hvordan finner jeg ut hvilke pærer som har dette? Philips-pærene er jo merket "dimmable"... 

 

Er altså på utkikk etter tilsvarende 60W LED med 360 graders rundstråling som kan dimmes av Aeotec! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.