Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei, 
jeg har en Danalock v3 zwave som fungerer helt som den skal med BT og app. Problemet kommer når jeg skal registrere den på min nye hub - Animous Heart. Jeg kjøpte denne litt under tvil da jeg leste at mange mente både software og styring var tungvindt og ustabilt, men med så bred støtte for mange teknologier tenkte jeg det var et fornuftig steg opp da jeg fra før har en Telldus Tellstick med kun 433 støtte.  Det som skjer er at hub og lås finner hverandre uten problemer, men på tross av at jeg skriver inn korrekt sikkerhetsnøkkel (Ja, sjekket og trippelsjekket) så registreres låsen som en usikker enhet. Den vises bare som en zwave enhet som er registrert, og uten noen funksjonalitet ut over å skrive inn navn og velge kanal (?) Jeg har sendt mail både til Danalock og Animus, da jeg ikke er sikker på hvor årsaken til problemet ligger, men uten svar så langt. Er det noen her inne som har et godt råd for dette, da jeg er utålmodig og dette er viktig for meg 🙂 Mye av poenget med lås og hub er å kunne styre adgang til heimen også når jeg ikke er hjemme, og det funker ikke nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset, men de var det, mindre enn en halvmeter. Har også forsøkt factory reset av låsen uten at det gjør noen forskjell. Samme skjer hver gang, pairing går fint men uten godkjent sikkerhet får man ingen funksjoner etterpå, selv om låsen kommer opp som ukjent enhet på huben. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatert: factory reset også av Animus hub, deretter legge låsen PÅ huben = pairing fungerte! Etter det har alt fungert som det skal. Tydeligvis viktig med minst mulig avstand når lås og hub skal "bli kjent" med hverandre. 🙂👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, VidarF skrev:

Tydeligvis viktig med minst mulig avstand når lås og hub skal "bli kjent" med hverandre. 🙂👍

Ja, krypteringsnøkler skal utveklses og når det skjer er det vel en maksimal avstand på ca. 60 cm (2 fot).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkte med å legge dem ved siden av hverandre, ca 30 cm fra hverandre først. Funka ikke tross mange forsøk. Først da de faktisk berørte hverandre ble det suksess. I følge support er S2 sikkerhet ekstremt følsom for forstyrrelser, og huben står sammen med diverse annet utstyr. Vet jo ikke om det er den avgjørende faktoren, men avstanden var eneste jeg endret på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Claus18
      Jeg har 2 stk Fibaro Dummer 2 som elektriker monterte i fjor. 
      Jeg har nå endelig kommet i gang med snarthusing så skal få kobla det opp på zwave. Bruker Home Assistant (selv om jeg hater yaml...) og den første klarte jeg å koble opp på første forsøk. 
      Men den andre får jeg ikke signal fra i det hele tatt. Har prøvd å fjerne den første og så bare legge til den andre, har tatt sikring og så prøvd, men ingenting nytter. Det kommer absolutt null inn i zwave loggene. 
      Er det sånn at den kan være feil montert? Den funker som puls dimmer... 
      Andre tips? 

Det er den nederste på vedlagt bilde

• Av g.org
      Heisann  

Beklager på forhånd for lang første post  Dette er også vårt første møte med smarthus.

Vi har renovert hus og ble pratet i senk av en meget god selger, så vi har endt opp med en smarthus løsning basert på Fibaro Home center Lite.
      I tillegg til Home Center har vi også Fibaro Dimmer2, Heatit Push button og Heatit termostater, Fibaro smoke sensor og Flood sensor og Motion sensor.
      Vi angrer så klart ikke på valget bare så det er sagt.
      Fibaro er ganske enkelt å få til å virke og ganske så intuitivt. Vi har LED spotter i alle tak, varmefolie i alle gulv der det er parkett, varmekabler der det er støpte gulv.

Så til spørsmålet:

Jeg sliter med å få til dimming på en god måte.
      Legger til bryter(heatit push button) og Dimmer2 i Home Center, Legger disse i riktig rom og velger hva push og hold skal gjøre.
      Setter Hold 1 til 99% lysstyrke og Hold 2 til 5% lysstyrke i Set Level og lagrer selvfølgelig. Problemer er at begge disse to setter seg tilbake til default som er 49%.
      Jeg kan gå inn på Scenes og velge show all. Da dukker disse opp i riktig rom. Her kan jeg gå inn og sette de samme valg, 99% og 5%, og lagre.
      Dette gjør at jeg kan dimme helt opp og helt ned. MEN det er kun det jeg får. Enten 5% eller 99%  Hvis jeg ikke holder den så lenge går den fortsatt til 99%.
      Hvis jeg istedet velger Level UP og Level DOWN så får jeg kun STEP dimming slik at jeg må trykke og holde flere ganger for å dimme helt opp eller ned...

Jeg er jo helt sikker på at jeg enten gjør noe feil eller at jeg har gått glipp av noe.

Noen kloke hoder der ute som har noen tips?

Mvh
      Georg
    • Av semuren
      Jeg har 2 frittstående lamper som jeg ønsker dimmer på. Det er ikke tilkoblet stikk med veggbryter, så dimmer på vegg er ikke et alternativ. Er det noen gode alternativer for dimming av frittstående lamper med zwave?

Kan man benytte en Fibaro dimmer 2 eller Aeotec nano dimmer koblet direkte til lampett ledning? Kontakten blir bak et skap og en sofa så estetisk vil ikke dette ha noen betydning. 
    • Av Modrica
      Helt ny og uåpnet Home Center Lite /m kvittering og garanti.
      Kan hentes i Sandvika eller sendes dersom kjøper betaler 145kr for frakt.
      Pris hos Elektroimportoren er 2690kr: https://www.elektroimportoren.no/fibaro-home-center-lite/4512301/Product.html
      Home Center Lite er en kompakt trådløs gateway fra Fibaro. Gatewayen kobles mot din router. Fibaro Home Center Lite er basert på gode gjennomprøvde løsninger fra Home Center 2. Home Center Lite har mulighet for skylagring av backup. Fibaro Home Center Lite er mindre enn Home Center 2 og vil gi mulighet for videre utvidelser. Rask og enkel konfigurasjon. Brukervennlig grensesnitt. Mange muligheter for personlig tilpasning - ukesprogram fravær - alarm - kamera - etc. Fjernstyres via smarttelefon, nettbrett og pc. Protokoll: Z-Wave.LxBxH: 90x90x33 mm.

• Av MrM
      Har liftmaster garasjeportåpner med også manuelle brytere i tilegg til fjernkontrollere.
      Har en enkel løsning som slår på lys og varlser når port går opp, og slår av lys når den går igjen, Glemmer jeg å lukke port så blir jeg varslet etter 30, 60 og 90 minutter. Dette er satt opp via homeseer og pushover.
      Men jeg mangler en løsning som gjør at jeg kan åpne og lukke via homeseer via z-wave.
      Hva dingser trenger jeg?
      har en Fibaro  universal sensor z-wave liggende
  • Opprett ny...