Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave feilsøking


Lazarus

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, iblis skrev:

Beta4 er jo gammel. Kjør siste snapshot! BTW: De fungerer flott i Z-Way ?

Skal sjekke snapshot i morgen da... men her er det nok ikke software som er problemet... rådata forteller jo at noe er vesentlig galt... jeg har satt en av fibaro sensorene uten strøm over natten, får se om det hjelper...

 

Gir ikke mening at når jeg legger inn gateway i "motion" gruppa, så registrerer fibaroen motion med en gang sensoren sier det er ingen bevegelse... skal sette følsomheten ned en hel del.. kanskje det hjelper??...

 

Kan nok tenkes at Z-way blir lagt inn... men dette virket jo glimrende tidligere..

 

Z-way står på ønskelisten til jul... ;)

 

8 minutter siden, iblis skrev:

Og installer offline versjonen.

Kjører alltid offline versjonen.

 

Logger av for i dag... har vert noen intense hjemmeautomasjonsdager... trenger en pause snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg oppe å gå igjen!

 

Jeg satt her en kveld og tenkte så det knaket og fikk for meg at de sensorene som ikke virket kanskje kunne ha godt av at jeg pirker i parametre som ikke skulle påvirke bevegelsessensoren.. så jeg slo av rapportering av tamper til alle assosiasjoner... og tror du ikke det hjalp! jeg får fortsatt doble meldinger på trigger når det er bevegelse. men den skrur seg tross alt av etter satt tid... så det fungerer!

 

Alle(!) noder er grønne og lysene skrus på. Alt i alt, kjempefornøyd. nå kan jeg begynne å sette opp nye ting i stedet for å fikse på det som allerede "virket".

 

Takk for all hjelp og støtte i denne vanskelige tiden. ?

Skulle legge inn en takk fra kona også... ?

Endret av Lazarus
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.