Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Anbefaling av bevegelsessensor til hjem.(problemer med Aeotec multisensor?)


Riiser

Spørsmål

Heisann!

 

Jeg er i gang med oppussing av enebolig og har planer om å gjøre det litt smartere enn det jeg nå bor i. Jeg starter enkelt med styring av lyset, men har kjøpt HS3 så er muligheter for å bygge ut mer senere. 

 

Jeg har til nå sett for meg at jeg skal bruke aeotec multisensor 6 siden denne kan kobles på 5v og felles inn i taket, men ser på forumet her at folk har litt problemer med stabilitet uten at det spesifiseres så veldig. Ville dere kjøpt denne igjen eller hadde dere gått for noe annet? Finnes det et alternativ som kan kobles til strøm?

 

Planen er er å droppe veggbrytere i alle rom utenom soverom og kun belage seg på disse, så de bør fungere relativt greit. 

 

Tips og innspill mottas med takk!

Endret av Riiser
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalte innlegg

  • 0
7 timer siden, ZoRaC skrev:

Og hvis man får til en høy WAF, så får man plutselig større "spillerom" og kan kan gjøre litt "morsomme" automatiseringer også, ikke bare "praktiske".

Ja, slik er det. 

Brytere er viktig!

 

I stuen finnes (altfor) mange lamper. 

Gir bra WAF med fjernkontroll på disse (alle eller noen av/på).

Automatikken kan ikke alltid vite "W-humør" for hva som er rett lys men fjernkontroll er "Veldig kjekt" iflg W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

@tonheim hva har du på parameter 3? Har slitt med at min viser open motion lenge etter det har vært bevegelse,  altså den er stuck i "første gangs deteksjon". Og da får jeg ikke timeren som skal slå av lyset til å resette seg. Så nå prøvde jeg å sette den til 240 igjen for å få default. Så da ska den gå til no motion etter 4 min og være klar til å detektere igjen. Men ser jeg på den på oversikten så står den i open motion og det var for over 30 min siden. 

Kanskje jeg får prøve med en turning it off and on again imorgen. 

Den går på USB 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Den 29.1.2017 klokken 0.32, Hr Kotelett skrev:

@tonheim hva har du på parameter 3? Har slitt med at min viser open motion lenge etter det har vært bevegelse,  altså den er stuck i "første gangs deteksjon". Og da får jeg ikke timeren som skal slå av lyset til å resette seg. Så nå prøvde jeg å sette den til 240 igjen for å få default. Så da ska den gå til no motion etter 4 min og være klar til å detektere igjen. Men ser jeg på den på oversikten så står den i open motion og det var for over 30 min siden. 

Kanskje jeg får prøve med en turning it off and on again imorgen. 

Den går på USB 

 

10

 

HS3 Sensor Setting #3.PNG

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Fant endelig ut av det, satt den til 10 som du hadde på bildet, dette har jeg prøvd før og. Men så ser jeg at

Skjermbilde.JPG.7d409485939c987e807b86c1fff051cd.JPG

har også endret seg til 47 minutter (den stod til 240 sek, for å teste om det kunne funke med 4 minutter.)(en liten bug eller brukerfeil) Så når jeg endret den til 10 sekunder, og parameter 3 til 10 og så trykker set, så driver den endelig og detekterer bevegelse hvert 10 sekund :D 

Endret av Hr Kotelett
leif
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Er det kun jeg som ikke klarer å skru av LED report på MS6?
 
Hver gang jeg setter parameter 81( LED when motion/vibration triggered ) til 0 går den tilbake til 1.

Tror den kun fungerer med firmware 1.8 som ikke er gitt ut som stabil enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.