Jump to content
  • Sign Up

Recommended Posts

Posted

På vei til den ideelle verden hvor alt automatikk sentraliseres, så ser jeg på min ?⁉️?altibox alarm fra Lyse, og lurer på om jeg kan styre enkle ting, som å aktivere den eller de-aktivere, uten å bruke Altibox sin fjernstyring eller proprietær app.

Er dette utopi, eller finnes det måter / eksempler å gjøre det?

Posted

Stemmer. Utstyret er uendret og det samme gamle greie fra Altibox/Noralarm. I tillegg forsvant selvsagt smartly app (som ikke var så snart forresten) for styring av alarmen, med noe steinalder app (Noralarm) som er egentlig bare en bryter på telefon... Hvis ikke det var for 'direkte' kobling mot brannvesenet og det laveste abonnement på markedet, hadde jeg sagt opp avtalen...?

Posted

Hvordan styre appen alarmen da? måtte du være tilkoblet Internett eller gikk det på wlan? Kan jo hende du finner appen på en av sidene som hele tiden speiler play store. For så å prøve å sniffe trafikken.

Posted
23 hours ago, lilfire said:

Hvordan styre appen alarmen da? måtte du være tilkoblet Internett eller gikk det på wlan? Kan jo hende du finner appen på en av sidene som hele tiden speiler play store. For så å prøve å sniffe trafikken.

App'en er konfigurert med installasjonsnummer. Noralarm gjør noe oppsett på deres side, å så virker det bare. Alarmen har GSM, ikke koblet mot mitt nettverk. Så lenge mobilen har tilgang til internett, så kan jeg styre alarmen. Vet ingenting om å 'sniffe trafikken'!

• 5 weeks later...
Posted

Kan legge til at Clas Ohlson selger RCA-15 fjernkontroll som er de samme som Altibox/Noralarm bruker. Ser at de går på 868Mhz. 

Kunne dette brukes til noe?