Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Enkel automatisering av Halloween :)


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

I ekte smarthusånd er eg på jakt etter å automatisere Halloween. 

 

Eg kjører HS4, men eksterne "element" kan man kanskje benytte på fleire plattformer?

 

Plan:

#1 Blinkende utelys med et spøkelse barna har lagd hengende over.

 

#2 Vi har et hengende spøkelseshode som er lydaktivert. Planen er å lage ei taubane slik dette kjem ut mot porten i garasjen. 

 

#3 Avspilling av MP3 med årets skumle talebeskjed.

 

#4 blinkende strobelys ved aktivering

 

#5 Gradering av skummelhet etter klokkeslett, for å spare dei mindre barna litt.

 

Eg har fibaro smart implant som kan stå på batteri i garasjen som kanskje kan starte strobelys og motor på taubane?

Strobelys er 12V 100mA.

 

Treng tips:

 

Treng tips til saktegående motor som ikkje trekk over 300mA pga smart implant.

 

Og, korleis spele av lyd (mp3) automatisk?

 

Eg har en Halloween app som kan forvrenge stemmer til forskjellige skumlestemmer, men har ikkje en plan for å spille av til høytaler. 

 

 

Mvh :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 10.10.2022 den 13.41):

Tror ikke du får kjøpt Squeezebox over disk lenger, det er Sonos som har tatt over. Men enten Sonos eller Ikea Symfoni (eller hva de nå heter) burde vel også fungere. :) 

Hei! :)

 

Er det mulig å spele av ei mp3 fil på en gammal iphone 5 eg har frå homeseer tru?

Den har lydutgang Og greier..  😀 Det søkes på forumet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BME skrev (1 time siden):

Sonos fungerer krute godt med HS, om du har det :)

Hva kjører du HS på?
Om du kjører på PC, kan du vel koble høytaler(e) til PC og spille derfra - på forskjellige måter?

Hei. :)

 

Sonos er ikkje i hus..

 

HS kjører på ein Win10 PC. Problemet i dag er kabelstrekk og avstand. Men kanskje ei midlertidig løysing kan vere 5meter USB-forlengerkabel og en bluetooth-dongle? 

Då kan eg kanskje rekke en bluetooth-høgtaler eg har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.