Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Effektledd: Korleis lage regler for 3 høgaste timane kWh, på 3 forskjellige dager?


Join

Anbefalte innlegg

Dagens løysing:

 

På starten av månaden setter eg device for månedsrekord kWh forbruk til 2kWh, slik huset skal forsøke holde seg under 2kWh.

 

Tidligere var det EN time som bestemte for meg, kva effekt eg betalte for, for eksempel 4,3kWh.

 

På ny nettariff er det ikkje dynamisk prising, men i trinn, som 0-2kWh, 2-5kWh, 5-10kWh etc. men beregnes på snittet av 3 timer, og 3 forskjellige dagar.

 

 

Plan:

  • Device for månedsrekord skal vere styrende for effektstyring som i dag.

 

  • Eg vil opprette 3stk device for å lagre dei 3 timane. Høgste time 1-2-3. 

 

  • Eg må opprette et device for å lagre gjennomsnittsverdi av 3 timar.

 

  • Eg må ha en teller som eg manuelt styrer frå events.

 

  • Tenkje at om ved overskridelse av månedsrekord, og teller er lik 1, må eg, om ny verdi er høgre enn gammel verdi, skrive forbruksverdien kWh til device "Høgaste time 1" og om teller er lik 1, endre teller til 2.

 

  • Neste gang, om teller er lik 2, om ny verdi er høgre enn gammel verdi, skriv til device "Høgaste time 2", og endre teller til 3.

 

  • Og så, om teller er lik 3, om ny verdi er høgre enn gammel verdi, skriv til "Høgaste time 3", og sett teller til 1. (Så vil denne loopen gå ved overskridelse av månedsrekord.)

 

  • Så må eg ha et event som legg sammen verdi av device Høgste time 1+2+3 og deler på 3. Det vil gi snitt av desse.

 

  • Så må eg ha et event som sammenligner gjennomsnitt-device mot månedsrekord kWh. Er det høgare enn gammel verdi, skriv ny verdi til månedsrekord.

 

Enkelt?

 

:D 

 

Problemet er at eg vil skrive over den minste av dei 3 verdiane på "Høgaste time 1-2-3". Ikkje kun sammenligne med eitt av desse om gangen.

Korleis skal eg ordlegge meg for at Homeseer skal endre laveste verdi av dei tre timane?

 

 

Kom gjerne med idéar. :)

 

Månedsrekord dagens løsning.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan kanskje finne ut av kva device som har minst verdi, ved å sammenligne device mot device, ved å lage 3 regler?

 

Er device 1 større enn 2 og 3?

Regel 1: Hvis device 1 er mindre enn device 2 OG mindre enn device 3. (Resultat: Device 1 er minst.) THEN skriv akkumulert kWh over device 1 verdi.

 

Regel 2: Hvis device 1 er mindre enn device 2 OG større enn device 3:  (Resultat: Device 3 er minst) THEN skriv akkumulert kWh over device 3 verdi.

 

Regel 3: Hvis device 1 er større enn device 2 og mindre enn device 3: (Resultat: Device 2 er minst.) THEN skriv akkumulert kWH over device 2 verdi.

 

Sånn kan eg kanskje få det til. Då får eg lagre desse verdiane. 

 

Eg får sette meg ned etterpå og prøve meg i praksis.. :)

Endret av Join
Fortsatte på tankerekke.. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eg har tenkt litt igjen. :) 

 

For å unngå økning i pris, vil eg sammenligne Tibber sin accumulatedconsumptionlasthour med den laveste av dei 3 timane som er registrert. Dvs den laveste rekorden av 3 timar bør vere styrende for å unngå høgare tariff.

 

IF alle dei tre timane = høgere verdi enn månedsrekord, skriv til timen med lavest verdi.

 

Kjem tilbake når eg har fått det i drift. :)

 

Mvh :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Join said:

For å unngå økning i pris, vil eg sammenligne Tibber sin accumulatedconsumptionlasthour med den laveste av dei 3 timane som er registrert. Dvs den laveste rekorden av 3 timar bør vere styrende for å unngå høgare tariff.

La oss anta at det ser slik ut som i tabellen og grensen er 5.0kWh. Hvorfor skulle du ønske å styre etter 2.97kWh? Du kan jo i dette tilfellet styre etter 6.93kWh. Ulempen med å styre etter 6.93kWh i dette ilfellet er at en i neste omgang må styre etter laveste (3.76kWh) og det kan bli vanskelig. Dersom gjennomsnittet allerede er 5.0kWh eller større, så gjelder logikken din. Jeg vil nok konsentrert meg om å styre etter 5.0kWh hele tiden. Kunne kansje vært fristende å "bruke opp" kvoten ved å gå over på slutten av perioden, men det er nok litt risikosport.

Screenshot 2022-07-05 081546.png

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har også spekulert på det samme. Det har blitt eit langt sett med events, og det er heilt sikkert ikkje 100% ferdig, men det går i alle fall rette vegen. Er heilt avhengig av EasyTrigger for å få til dette, alternativt kan det nok gjerast med scripts, men der er ikkje eg. Til inspirasjon, fortvilelse og kanskje litt nytte...

 

Nye devices:

image.png.4dd5d94bab2c8aef7734cb1508a1d05e.png

 

Events:

 

1. Teljar som blir brukt for å prognosere forbruk i inneværande time, dette blir gjort i event 2.

image.png.35b5b64e69cadb324b73a36e99055544.png

 

2. Event som prognoserer forbruk inneværande time.

Her er device ref 2721: Akkumulert forbruk så langt i timen (frå Tibber Pulse), device ref 769: live effekt (frå Tibber Pulse), device ref 2862: teljar/counter som inkrementerer kvart 30.sekund (i event 1)

 image.png.1e60c791b0e4dfa3e4d38f52356cded3.png

 

3. Event som nullstiller teljar 2862 ved timeskift. Dvs, den blir satt til 1 og ikkje 0, då det ellers gir ein dårleg berekning innledningsvis i timen.

image.png.06bd5181e908fe64ad71fe19bdde9141.png

 

4. Ved avslutning av timen:
image.png.c15b76ce84f9ca19fc4ac9d3acf7b5f3.png

 

5. Ved avslutning av døgnet:

image.png.6a3170a45503e788d764d3bdb3da993e.png

image.png.98ff6aae6a6b2fe45dd516adce077cd0.png

image.png.600e1847e27591805da545f79f1ac679.png

 

Devicereferanse 2863, 2864 og 2865 er dei tre som held orden på dei tre timane på forskjellige dagar med høgast forbruk:

image.png.497f7c8cb84cd5b777324c2b33dc9674.png

 

6. Ved ny månad skal alt nullstillast. Hos oss er første effekttrinnet 0-5 kWh/h, så innledningsvis har eg valgt 4 kWh/h som startpunkt.

image.png.ee32e3852ae01289179337c510e7280c.png

 

 

So er det berre å bruke dei genererte verdiane vidare i effektstyringsevents :)

Endret av bjornepappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle du ønske å styre etter 2.97kWh? Du kan jo i dette tilfellet styre etter 6.93kWh.

 

Da blir det fort smalhans resten av måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, RVM said:

 

Da blir det fort smalhans resten av måneden :)

Ja! Oppdaterte akkurat posten med disse betraktningene.

 

Slik gjør jeg det i mine egenutviklede scripts (her for varmtvannsbereder):

 

    {
      "if": {
        "ElectricityConsumptionCouldExceedHourlyLimit": {
          "thisDevicePowerConsumptionProperty": "WaterHeater.PowerConsumption",
          "thisDeviceMaxPowerConsumption": 2480 // in Watts
        },
        "then": {
          "executeCommand": {
            "deviceGroupId": "ZWave",
            "deviceId": "6",
            "capabilityId": "SwitchBinary.000",
            "commandId": "SwitchOff"
          }
        }
      }
    }

 

Bak dette ligger denne settingen:

 

 

Screenshot 2022-07-05 084306.png

Endret av OlavT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (7 timer siden):

La oss anta at det ser slik ut som i tabellen og grensen er 5.0kWh. Hvorfor skulle du ønske å styre etter 2.97kWh? Du kan jo i dette tilfellet styre etter 6.93kWh. Ulempen med å styre etter 6.93kWh i dette ilfellet er at en i neste omgang må styre etter laveste (3.76kWh) og det kan bli vanskelig. Dersom gjennomsnittet allerede er 5.0kWh eller større, så gjelder logikken din. Jeg vil nok konsentrert meg om å styre etter 5.0kWh hele tiden. Kunne kansje vært fristende å "bruke opp" kvoten ved å gå over på slutten av perioden, men det er nok litt risikosport.

Screenshot 2022-07-05 081546.png

Hei. :)

 

Om snittet ditt er 5kWh, eller rett i underkant, f.eks om snittet er 4,99kWh, basert på 6kWh, 5kWh og 3,97kWh. (Ca.)

 

då kan eg ikkje lage ny rekord på meir enn 3,97kWh.

 

Dét var det eg meinte med at minste timen må vere styrende. 🙂

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlavT skrev (Akkurat nå):

 

Ja, det gir mening.

Men, om snittet er sei, 3kWh, og høgste verdi er 6kWh, er det fortsatt rom før neste ledd på 5kWh på time 2 og 3.

 

Eg vil i fyrste omgang styre etter minste timen, så vil rekord av gjennomsnittverdi verte justert opp til gjeldeande effektledd. 

Dvs om eg får 2,1kWh i snitt, går eg frå 0-2kW til max 5kWh, på neste trinn. Ingen poeng å spare om eg har betalt for 5kWh. Eller 10kWh, om dét blir.

 

Eg må gjere meg litt erfaringar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjornepappa skrev (13 timer siden):

Devicereferanse 2863, 2864 og 2865 er dei tre som held orden på dei tre timane på forskjellige dagar med høgast forbruk:

image.png.497f7c8cb84cd5b777324c2b33dc9674.png

 

 

Forresten, korleis får du til å legge inn dette matematiske begrepet i EasyTrigger? 

Eg har skrive det samme som deg, men får ikkje eit resultat på target device..

Endret av Join
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (14 timer siden):

Forresten, korleis får du til å legge inn dette matematiske begrepet i EasyTrigger? 

Eg har skrive det samme som deg, men får ikkje eit resultat på target device..

Ikkje noko meir enn nøyaktig slik det er skrive i innlegget mitt.

Men om eg hugsar rett så er Easytrigger kresen på desimaltegn - ein må ha punktum. Har du norsk windowsoppsett med komma som desimaltegn så kan det vere ein forklaring.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjornepappa skrev (7 timer siden):

Ikkje noko meir enn nøyaktig slik det er skrive i innlegget mitt.

Men om eg hugsar rett så er Easytrigger kresen på desimaltegn - ein må ha punktum. Har du norsk windowsoppsett med komma som desimaltegn så kan det vere ein forklaring.

Det kan stemme: Feilmelding frå loggen: 

 

06.07.2022 19:33:59
Legacy-Plugin
EasyTrigger
ERROR mismatched input ',' expecting ')' at line 1:2 missing EOF at ',' at line 1:8

 

image.png

 

Kan det vere at EasyTrigger benyttar seg av Status verdi, istaden for Value? Då vil dei prøve rekne med komma..

 

Endret av Join
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (16 timer siden):

Det kan stemme: Feilmelding frå loggen: 

 

06.07.2022 19:33:59
Legacy-Plugin
EasyTrigger
ERROR mismatched input ',' expecting ')' at line 1:2 missing EOF at ',' at line 1:8

 

image.png

 

Kan det vere at EasyTrigger benyttar seg av Status verdi, istaden for Value? Då vil dei prøve rekne med komma..

 

Veit ikkje. Men meiner å hugse at eg hadde problem med dette, og at det var difor eg satte opp Windows med engelsk oppsett for å få . som desimalteikn.

image.png.217764501fc40dba53d18b83e8033784.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fekk akkurat ei åpenbaring: 

Om me nyttar dømet mitt frå tidlegare: Time 1: 6kWh, Time 2: 5kWh, Time 3: 3,97kWh.

 

Sei at me er på den dagen det blir rekord på time 1.:  Time 1 er på 3kWh, og at me får ny rekord på 6kWh på morgenkvisten, grunna uvøren lading av elbil. 
På grunn av det ikkje skal gå å få fleire timerekordar på eitt døgn, vil det seie at DEN dagen, kan me bruke opptil 6kWh kvar time, resten av dagen, fram til midnatt. Dette uten å lage ny rekord!

I det ovanfornevnte tilfellet kan man då ligge jevnt på 6kWh resten av døgnet, utan å havne på trinn 5-10kWh.

MEN, etter midnatt, må man halde seg under 3,97kWh.

 

Eg ynskje meg ei slik løysing @stigvihar laga for effektstyring, som tek hensyn til dei nye reglane.

 

Eg MÅ lære meg scripting! Er det nokon som har lyst å vere mentor for meg? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join skrev (10 timer siden):

Eg fekk akkurat ei åpenbaring: 

Om me nyttar dømet mitt frå tidlegare: Time 1: 6kWh, Time 2: 5kWh, Time 3: 3,97kWh.

 

Sei at me er på den dagen det blir rekord på time 1.:  Time 1 er på 3kWh, og at me får ny rekord på 6kWh på morgenkvisten, grunna uvøren lading av elbil. 
På grunn av det ikkje skal gå å få fleire timerekordar på eitt døgn, vil det seie at DEN dagen, kan me bruke opptil 6kWh kvar time, resten av dagen, fram til midnatt. Dette uten å lage ny rekord!

I det ovanfornevnte tilfellet kan man då ligge jevnt på 6kWh resten av døgnet, utan å havne på trinn 5-10kWh.

MEN, etter midnatt, må man halde seg under 3,97kWh.

 

Eg ynskje meg ei slik løysing @stigvihar laga for effektstyring, som tek hensyn til dei nye reglane.

 

Eg MÅ lære meg scripting! Er det nokon som har lyst å vere mentor for meg? :D 

 

Dette får du til med events, det har i alle fall eg gjort. Trur eg.

image.png.4a6fe4797e58dbdceaa3478d98ee5e75.png

 

Devicen "Effektgrense" ser slik ut:

image.thumb.png.6c19e78b3ce96a97407a5a7aadc0a43b.png

image.png.dcac144c9b75ab3437bf7594e022896f.png

 

Og ved "dagspesifikk" blir den satt ned att ved neste midnatt:

image.png.62318bece53779d6cc8d46d91bedea98.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

God morgon. :)

 

Då har eg funn ei løysing som ser ut til å fungere. 

 

Ved midnatt køyre eg reglar som finn ut kva timerekord som har lavast verdi.

 

Det gjev eit resultat som er Timerekord 1, 2 eller 3.

 

Dette gjer at om Timerekord 1 var den minste ved midnatt, samanliknar eg timeforbruk kun mot "Timerekord 1" denne dagen.

Om det vert ny timerekord denne dagen, er det kun Timerekord 1 som vert endra.

 

Ved midnatt i dag, vil det ligge an til at Timerekord 3 er den minste.(sjå bilde)

 

Gjennomsnittet av dei 3 timane endrar Device "Kapasitetsledd" om snittet går over i neste trinn.

 

Det neste på tapeten no, er IF Timerekord 1 OR Timerekord 2 OR Timerekord 3 er større enn device "Kapasitetsledd" verdi, THEN bruk timerekorden med minst verdi for effektstyring, ikkje Kapasitetsledd-grense.

 

😀

SmartSelect_20220729-072504_Chrome.jpg

SmartSelect_20220729-072542_Chrome.jpg

SmartSelect_20220729-072623_Chrome.jpg

SmartSelect_20220729-072049_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei! :)

 

Eg vil prøve meg på script, for å beregne forventa strømforbruk.

Kraftig inspirert av @bjornepappa 🙂

 

Device 955 er device der resultatet skal vise.

Device 584 er tibber forbrukt inneværende time.

Device 212 er Tibber Pulse realtime effekt.

Device 953 endrar seg kvart 30.sekund og går opp til 120 på ein time.

 

Dette er fyrste forsøk, me  det fungerar ikkje endå. Men ein plass må man starte.

 

&hs.setdevicevaluebyref(955, (((hs.devicevalueex(584) + hs.devicevalueex(212) * (120 - hs.devicevalueex(953)) / 120,3)), True)

 

Det er muligens feil benevnelser, eg henta malen frå eit anna script.

 

Er det nokon med tips til kvar eg skal sjå etter feil?

 

Mvh

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Resultatet så langt i oktober:

image.png.a0172ae5eb08e5761f43a126133eeb2d.png

 

Både august og september endte med gjennomsnitt av tre på 4,9xx, så det fungerer ganske bra. September hadde éin av tre timar over 5 kWh/h, så var litt skeptisk om det gjekk bra, men det gjorde det. Har spart 225 kr i nettleige kvar månad så langt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bjornepappa skrev (9 minutter siden):

Har spart 225 kr i nettleige kvar månad så langt.

... hva hadde du spart hvis du istedenfor hadde brukt mer strøm når den er billig?

(For oss er det kun 100 kr som skiller over og under 5 kWh, så det er mindre vits i her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (3 minutter siden):

... hva hadde du spart hvis du istedenfor hadde brukt mer strøm når den er billig?

(For oss er det kun 100 kr som skiller over og under 5 kWh, så det er mindre vits i her).

Har ikkje rekna nøye på det, men det er nokså sjeldan vi hadde gått over 5 kWh/h med nokon særleg margin uansett. Vi har ikkje elbil, men når vi får det blir det ein heilt anna sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.