ZoRaC Skrevet 8. mars Skrevet 8. mars Jeg har laget min første Home Assistant-integrasjon - Google pollen! Jeg kan egentlig ikke Python, men kan programmere i andre språk. Så jeg klarer å lese og forstå Python, men ikke å «skrive det fra bunn». Ble ganske imponert over Github Copilot, som ganske kjapt og enkelt lagde en fungerende kode som jeg kunne bruke som utgangspunkt! Koden ligger her: https://github.com/svenove/home-assistant-google-pollen 6 Siter
cogliostrio Skrevet fredag kl 07:35 Skrevet fredag kl 07:35 Såpe dispenseren på kjøkkenvasken er ganske utilgjengelig, så det er vanskelig å se når den er full eller tom. Laget derfor en såpe sensor som sier ifra om den snart er tom, eller når den er full slik at det ikke renner over når den fylles på. 2 Siter
Hr Kotelett Skrevet fredag kl 08:09 Skrevet fredag kl 08:09 Det er så mange memes som kan brukes om det prosjektet der 😅 men artig er det. Er det en såpedispenser du har på veggen? Jeg er tilhenger selv av å ikke ha ting på benken. Mest for at når jeg søler så slipper jeg å rydde det vekk for å tørke opp Siter
cogliostrio Skrevet i går, 08:44 Skrevet i går, 08:44 Hr Kotelett skrev (På 16.5.2025 den 10.09): Det er så mange memes som kan brukes om det prosjektet der 😅 men artig er det. Er det en såpedispenser du har på veggen? Jeg er tilhenger selv av å ikke ha ting på benken. Mest for at når jeg søler så slipper jeg å rydde det vekk for å tørke opp Det var jo en underlig tolkning, men den er da altså nedfelt i kjøkkenvasken, som jo er ganske vanlig. Jeg kan berolige deg med at den er verken oppå benken eller på veggen, stikkordet her var jo tross alt "utilgjengelig". 😉 Siter
Hr Kotelett Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Ja tenkte den var utilgjengelig inne i et skap eller noe sånt. Aldri sett at dispenseren er nedfelt før. Siter
Bjørn Mork Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 4 hours ago, Hr Kotelett said: Aldri sett at dispenseren er nedfelt før. Ikke så uvanlig. Flere merker som tilbyr noe ala https://www.megaflis.no/bad/baderomstilbehor/intra-juvel-sapedispenser-o27mm-krom Personlig har jeg aldri sett poenget, selv i de årende vi hadde en slik. Brukte den aldri. Mulig det sier mest om oppvaskfrekvensen. Men prosjektet er jo morsomt nok. Dessuten lærte det meg om væskesensorer. Så nå gjelder det bare å finne på noe å bruke slike til uten å måtte installere en såpedispenser 🙂 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.