Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Hr Kotelett said:

... så ble det bare Fibaro Flood sensor på meg. Skal bruke den til akvariet, så får vi hvertfall beskjed om at nå ligger det 300 liter vann på gulvet, og ikke finner det ut når vi først kommer hjem...

 

Ka med bildene du får i hodet når, ahem, *om* du får et slikt varsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja er den biten da, kjipt å være på ferie å få den beskjeden, men da kan en alliere seg med naboer etc. for å sjekke feilvarsling eller om den er reel. Bedre enn å komme hjem etter 14 dager til inntørket fisk og muggent gulv :P

Eventuelt med tiden få et kamera som kan sende med bildet av akvariet og gulv i mail.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da kjøpte jeg startpakke fra futurehome (2 wallplug og 1 motion/multi sensor alt fra fibaro ) og 2 ekstra wallplug, 2 ekstra motion sensor og 2 fibaro smoke sensor. 10% messe rabatt og gratis frakt. 

 

Så må jeg vente på ruter til bredbånd og så er det å få satt opp dette. Del 2 er 4 stk regulatorer for varmekabler og dørlås og del 3 er sensor på alle dører og vinduer. 

 

Så må jeg vente litt før jeg starter på lysene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden man holder på å pusse opp kjelleren, er det vel nesten obligatorisk å kjøpe inn litt til den også.

det ble en ordre hos Tronika

2017-03-21_2353.thumb.png.af3633b532420acb46419cd4aa114098.png

 

etter å ha sett en diskusjon om at det var lurt å ha reserve interface til z-wave, fant jeg ut at jeg tok med det samtidig.

dimmere til diverse lys, og oppgradering av noen i etasjen over

ekstra røykvarslere, samt fibaro vannlekkasjesensor og popp ventilmotor. neste på gjørelisten da er å få byttet kranen fra en skru-krane til en kuleventil

 

og en ordre hos Elektroimportøren

2017-03-21_2355.png.178b3c97358fedc5321b7fe08d0964a4.png

2 stk Elko Sound Play sett, med DAB+ og aux inngang, mulighet for styring via IR,

2 stk ZXT-120 IR-blaster for å styre den over

og noen bokser for å ha plass til mikromoduler


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/03/2017 at 15:00, backspace said:

Ladning med Hikvision kamera fra kina i dag. Alt i trådløst.

hik.thumb.jpg.bb88ae70104be92975ea5f324aa570ab.jpg

 

 

 

Fra hvilken leverandør kjøpte du disse, og fungerer de bra? Jeg er avhengig av trådløst til mine kamera, og jeg kjøpte Foscam, men de er veldig trege på fps selv om WIFI signalene er gode, vurderer å bytte ut med noe som fungerer bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper fra ulike selgere på e-bay og Aliexpress. Har vært på reise og feire siste ukene så har enda ikke fått brukt så mye tid på de enda (har 10 kamera på hylla for test og montering), Men etter en rask titt så er jeg veldig fornøyd me Cube kamera, bra bilde om natten uten "natt IR modus" hvis en har utelys. 3MP bullet var ikke så bra bilde, så trenger en ikke WIFI så får en 4 og 5 MP i denne varianten. Eneste minus så langt etter kort test er at motion trigger er litt vanskelig å sette opp, men har som sagt har ikke fått lekt så lenge med disse enda (kjører uansett Blue Iris med motion). Dome kamera er "fixed" så en må manuelt rotere kamera i den retning en ønsker (ikke motorisert). Oppdaterer kamera tråd i Overvåking når jeg får litt erfaring her. 

 

F.eks:

Cube kamera 4MP WIFI DS-2CD2442FWD-IW

Dome kamera 4MP WIFI DS-2CD2142FWD-IWS

Bullet kamera 3MP WIFI DS-2CD2032F-IW

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, backspace said:

Kjøper fra ulike selgere på e-bay og Aliexpress. Har vært på reise og feire siste ukene så har enda ikke fått brukt så mye tid på de enda (har 10 kamera på hylla for test og montering), Men etter en rask titt så er jeg veldig fornøyd me Cube kamera, bra bilde om natten uten "natt IR modus" hvis en har utelys. 3MP bullet var ikke så bra bilde, så trenger en ikke WIFI så får en 4 og 5 MP i denne varianten. Eneste minus så langt etter kort test er at motion trigger er litt vanskelig å sette opp, men har som sagt har ikke fått lekt så lenge med disse enda (kjører uansett Blue Iris med motion). Dome kamera er "fixed" så en må manuelt rotere kamera i den retning en ønsker (ikke motorisert). Oppdaterer kamera tråd i Overvåking når jeg får litt erfaring her. 

 

F.eks:

Cube kamera 4MP WIFI DS-2CD2442FWD-IW

Dome kamera 4MP WIFI DS-2CD2142FWD-IWS

Bullet kamera 3MP WIFI DS-2CD2032F-IW

 

 

Takk for info, venter i spenning på tilbakemelding i den andre tråden.


Jeg kjører selv Security Monitor Pro, jeg har ingen sterke følelser for det, og det er utrolig dyrt når man skal utvide med flere kamera. Jeg har lisens på 4 og bruker 4 nå, men kanskje det kunne vært nyttig å sett på Blue Iris i stedet. Fungerer det bra, er fps rask nok inne i Blue Iris til at man ser "video" i stedet for hakkete stillbilder? Jeg ser mye bedre fps når jeg er logget direkte mot kameraenes webside, men gjennom SMP går det veldig tregt. Det er satt opp med 10 fps, men den er mer som 1 fps maks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, mk1 black limited said:

Ingen problem med video i Blue Iris :)

 

Testet det såvidt nå. Fungerer helt fint i et minutt ca, og så blir det mer og mer pixelated på mine Foscam kameraer. Veldig rart ...

 

Irriterer meg at jeg ikke tenkte på å sette opp LAN punkter ute når jeg bygget huset, men var ikke helt inne på tanken på kamera akkurat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, mk1 black limited said:

Bruker bare ett kamera trådløst, resten er på kabel. Hvis du har flere kameraer på samme WiFi-nett vil jeg tro du sliter med båndbredde ganske fort, hvilket forklarer problemene dine. Da må du ned i oppløsning og fps.

 

Båndbredden er nok ikke noe stort problem når jeg ser på status her. De to andre kamera er bare små D-Link kamera som kjører lav oppløsning, og selv Foscamene kjører ikke veldig heavy overføring heller, se bilde. Jeg kjører 3 x Ubiquiti aksesspunkter, og hvert av Foscam er på hver sine node, samt de to siste er på en egen.

 

cam.JPG.c8c7192db966aeeebeeac85041038beb.JPG

Endret av TomB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå på WIFI: 1 x  Hikvsion på 2688x1520 på 20fps steady et "noname" 3MP kamera på 1980x1080 på 15fps bitrate på Blue IRIS uten problemer. Har en Asus AC3200 som har god ytelse, skal ha en 3-4 til på WIFI men skal gå greit det. Men som mk1 black limited sier så test kabel hvis mulig på foscamen. 

Endret av backspace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.