Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hjemmeautomasjon hos Moskus


Anbefalte innlegg

35 minutter siden, Cali skrev:

Hvor har du alle kameraene? Jeg tenkte å ha 4-8 selv ute men da tror jeg at jeg har alle vinklene av huset?

6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom...

 

Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". ;) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Moskus said:

6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom...

 

Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". ;) 

 

Finnes det noen greie off-the-shelf-løsninger som gjenkjenner personer på kamera med ok sikkerhet nå? (og er 100% lokale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, ATWindsor skrev:

 

Finnes det noen greie off-the-shelf-løsninger som gjenkjenner personer på kamera med ok sikkerhet nå? (og er 100% lokale)


Har ikke testet den funksjonen, men Xeoma mener jeg har det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Moskus said:

6 ute (fasader + gressklipper), 2 i garasjen, 2 i stua, kjøkken, vaskerom, kjellerstue, kjellervaskerom, kjellergang, 3D-printer, 2x barnesoverom...

 

Tidligere var hensikten å se om jentene sov eller ei. Nå er planen å bruke AI til å sjekke om rommet er definert som "ryddig". ;) 

Hvordan løsninger har du ang AI ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Bjørn Mork skrev (58 minutter siden):

Jeg er imponert over hvor mye saklig og kortfattet informasjon du klarer å få lurt inn i en slik artikkel i den kulørte ukepressen.

Takk! :)

 

Men jeg vet ikke om det er noe mer triks enn å være det du sa: Saklig og kortfattet. Holde seg til sakens kjerne.

 

NRK-saken som gikk i begynnelsen av august tok lang tid å filme, ca. 2 timer. For et 2 minutters innslag. ;) 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.