Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

Homeseer testmiljø


darkZ

Spørsmål

Jeg har en HS3 Pro lisens og tenkte å prøve å komme i gang litt scripting. Men kunne tenke meg å ha et en egen HS3 installasjon til å teste på (ihverfall til å begynne med) så jeg ikke roter til den jeg har, er dette mulig når jeg har kun en lisens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Bør gå helt fint det. Jeg har flyttet lisensen min mellom forskjellige maskiner ettersom jeg har oppgradert. Ser ut som at HS3 fortsatt starter og kjører fint på den gamle maskinen. Men du får nok ikke brukt myhs på mer enn en om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Ok, og hvis den er "deaktivert" fungerer ingenting?

Men da kan jeg kanskje:

ta en backup av hovedserveren og rulle den ut på en testserver for å få med alle devicene og plugins.

Så deaktivere testserveren om den blir aktivert, aktivere hovedserveren...

Leike med testserveren og aktivere denne og sette opp UZB1 sticken mot testserveren for å teste med alle devicer og plugins?

Uten at dette får noe innvirkning på hovedserveren? Eller vil det bli problemer når jeg fjerner UZB1'en og kobler den til hovedserveren igjen senere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hehe.. det er en annen sak [emoji6] det var nok mitt "testsystemer bør være mest mulig identiske med produksjonssystemer"-gen som gjorde at jeg kom inn på den tanken[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Joda, jeg har vært borti ting som fungerer fint i mitt lette testmiljø, men som var for tungt i "produksjon"... ;)

 

... men det høres ut som mer arbeid. Dessuten er jo "husets hjerne" borte hvis du må flytte USB-dongler for å gjøre en fullverdig test...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Joda, jeg har vært borti ting som fungerer fint i mitt lette testmiljø, men som var for tungt i "produksjon"... [emoji6]
 
... men det høres ut som mer arbeid. Dessuten er jo "husets hjerne" borte hvis du må flytte USB-dongler for å gjøre en fullverdig test...


Jepp, det blir nok litt overkill.. min første tanke var jo bare å unngå å rote til produksjon, så da tror jeg det blir en tom installasjon[emoji6]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Jeg kjører testsystem på linux, da slipper man lisens problemet. Mulig man kan få andre inkompatibilitetsproblemer, men har gått greit til nå.


Mine Linux-erfaringer ender alltid i frustrasjon, så er litt usikker på den [emoji6] trenger man ikke HS lisens på Linux?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 timer siden, darkZ skrev:

Mine Linux-erfaringer ender alltid i frustrasjon, så er litt usikker på den emoji6.png trenger man ikke HS lisens på Linux?

Jo, men man har lov og installere ett linux system i tillegg til windows installasjonen. Har fungert helt stabilt og fint hos meg en god stund nå, nesten så jeg vurderer å gå helt over til linux for homeseer.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 4/13/2017 den 19.03, Blodstrupmoen skrev:

Jo, men man har lov og installere ett linux system i tillegg til windows installasjonen.

 

Gjelder det Raspberry Pi og? Kjører på windows hjemme, men har kjøpt campingvogn og lurer på å sette en Raspberry Pi der på samme lisensen om det er mulig? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

For meg virker det som du forsøker å få til en "Gratis" løsning.
De som lager HS3 lever av det, de legger ned mye arbeid i løsningen, så hvorfor ikke betale for en lisens?
Det koster tross alt ikke mer enn en elektriker koster i et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
4 minutter siden, Odd skrev:

For meg virker det som du forsøker å få til en "Gratis" løsning.
De som lager HS3 lever av det, de legger ned mye arbeid i løsningen, så hvorfor ikke betale for en lisens?
Det koster tross alt ikke mer enn en elektriker koster i et par timer.

 

Nå har jeg allerde betalt over 5000kr for en lisens.. Og basert på utsagnet "Jo, men man har lov og installere ett linux system i tillegg til windows installasjonen." så lurer jeg på om det da er mulig og lovlig å installere det på en Raspberry Pi itillegg. Jeg kjøper ikke enda en HS lisens for å skru på en varmeovn et par ganger i måneden, da går jeg for en rimeligere løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Denne måneden koster en lisens for Raspberry kun $74. Så det blir nok en knapp elektrikertime.

Og iflg svar jeg fikk i annen tråd så kan du kjøre samme lisens på en Windows og en Linux maskin.

Endret av Einar
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

 

10 minutter siden, darkZ skrev:

Gjelder det Raspberry Pi og? Kjører på windows hjemme, men har kjøpt campingvogn og lurer på å sette en Raspberry Pi der på samme lisensen om det er mulig? 1f642.png

Ja, det gjelder Pi og.

 

Man har lov til å bruke en HS3 lisens på én Windows-maskin og én Linux-maskin samtidig. Kjører du Windows hjemme, kan du utmerket installere det på en RPi på hytta. :) 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
På 10.11.2017 den 9.06, Moskus skrev:

Man har lov til å bruke en HS3 lisens på én Windows-maskin og én Linux-maskin samtidig. Kjører du Windows hjemme, kan du utmerket installere det på en RPi på hytta. :)

 

Har du testet dette? Jeg får ikke registrert lisensen på RPi`en, får en feilmld "Registration failed: HS3 PRO: Invalid License ID/Password combination. Contact technical support if you need assistance.". Har sendt mail til support og spurt, men fikk en auto-reply om at de var nedlesset i henvendelser og at jeg ikke kunne forvente meg svar med det første. Bestilte også Licence ID og passord på nytt på mail for å forsikre meg om at jeg hadde riktig, og det jeg hadde forsøkt med var riktig..

 

Og jeg skal kunne bruke HS3PRO lisensen min på RPi imaget jeg lastet ned fra homeseer.com?

 

 

EDIT: Fikk svar nesten med gang, imaget var problemet :)

Endret av darkZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
12 timer siden, darkZ skrev:

Har du testet dette? Jeg får ikke registrert lisensen på RPi`en, får en feilmld "Registration failed: HS3 PRO: Invalid License ID/Password combination. Contact technical support if you need assistance."

Nei, jeg har ikke testet det. Men uttalelsen kommer fra Hr. HomeSeer; Rich.

 

Hvor er det du registrerer deg? Lisensen skal kunne aktiveres på begge samtidig, for Linux og Windows kjører to forskjellige systemer. Men det er ikke sikkert MyHS er så glad i to installasjoner av samme lisensnummer. Tror MyHS bruker lisensnummeret som unik ID.

 

12 timer siden, darkZ skrev:

Har sendt mail til support og spurt, men fikk en auto-reply om at de var nedlesset i henvendelser og at jeg ikke kunne forvente meg svar med det første

Prøv "sales at homeseer dått com" istedenfor.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Prøv "sales at homeseer dått com" istedenfor.. 


Jeg fikk svar fra support, det var imaget jeg hadde brukt som var problemet.. Med full Linux installasjon skulle det fungere, men ikke med zee imaget


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
11 timer siden, Moskus skrev:

Lisensen skal kunne aktiveres på begge samtidig, for Linux og Windows kjører to forskjellige systemer. Men det er ikke sikkert MyHS er så glad i to installasjoner av samme lisensnummer. Tror MyHS bruker lisensnummeret som unik ID.

 

Helt korrekt! Jeg kjøpte for sikkerhets skyld en Premium Subscription på MyHS for å teste om det fungerte med flere systemer på samme Licence ID og det fungerte dårlig, fikk også bekreftet det av support at det ikke fungerte med Premium :( Det positive er at Homeseer ga meg en 100% refund på Premium lisensen :) 

 

Jeg har ihvertfall fått opp RPi`en så den er klar for installasjon i campingvogna og kan styre noen ovner i første omgang, jeg satser på at det tar WAF til nye høyder når campingvogna er varm når vi kommer på vintercamping ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.