Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Smarthustreff


Fermate

MULIG MEDLEMSTREFF   

76 stemmer

  1. 1. Jeg kunne tenke meg å delta på et medlems treff, men bare dersom

    • det var Gratis
      13
    • det var etter arbeidstid i uka
      24
    • det var i helga
      30
    • det var i Oslo
      45
    • det var i Stavanger
      15
    • det var i Bergen
      5
    • det var i Trondheim
      9
    • det var i Tromsø
      3
    • ..ø nei det blir for langt å dra til en av de store byene
      3
    • Moskus også kommer
      16
    • .. ø nei takk jeg liker best å kommunisere her på forumet
      0


Anbefalte innlegg

Da setter vi datoen til 18/11 (Det er en lørdag)

Møtet blir i Møllerveien 4 i Oslo.

Eksakt tidspunkt kommer vi tilbake til når vi ser programmets lengde.

 

Programmet vil ta form etterhvert som foredragsholderne / workshopperne melder seg.

 

De første 50 som legger en melding på denne tråden er reservert plass.

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere lys til å høre om folkens?

Hva har dere lyst til å dele?

 

Jeg tenkte at jeg kunne kjøre en HSTouch workshop

 

Vi kommer til å ha med en HS Installasjon med Alexa, Google Home, UZB1, RFXTrx og Trådfri.

Men dere kan også også Remote hjem for å slippe å ta med hardware eller stille litt tidlig og rigge noe medbrakt.

 

@Moskus kan kanskje kjøre en HS Skolen maraton av typen "Fra kald HW til NRK innslag på 120 minutter uten å trekke pusen" ?

 

@Snowman vil gjerne vise litt Smartthings

 

Om @Lazarus ikke har bommet med ferien sin snakket han noe om OpenHAB. Vil du vise noe eller bare forsvare systemet fra salen?

 

@iblis har masse ting jeg vil høre om men hva med litt IFTTT ?

 

Domoticz anyone?

 

Fibaro Homesenter?

 

Noen microprosessorer @ZoRaC ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutes ago, Hr Kotelett said:

Når du nevner fibaro homecenter, hadde sikkert vært poppis om noen kunne tatt en med og så oppgradert firmware på diverse fibaroer folk har, dog litt upraktisk med dimmer 2 og den slags

Høres nok lurere ut en det er gjennomførbart om jeg husker jobben jeg gjorde rett.

Tar litt tid å sette opp.

Joine, enkel config og så refresh så den senser at den har gammel firmware, så upgrade (tar bra med tid) og så dis-join.

Tar fort en 1/2 - 3/4 time pr enhet og tar bort fokus fra seminaret er jeg redd.

Et spleiselage på en HC lite som sendes rundt er kanskje en ide?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer sterkt å ta turen nedover fra Trondheim (har lite peil og dette høres ut som en unik mulighet til å få mye input:) , hvor lenge ser man for seg programmet? Noen er kanskje med på en øl eller to etterpå?

Spør med tanke på t/r Trondheim-Oslo på lørdag eller retur søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 18.45, Fermate skrev:

Hva har dere lys til å høre om folkens?

Hva har dere lyst til å dele?

..

Om @Lazarus ikke har bommet med ferien sin snakket han noe om OpenHAB. Vil du vise noe eller bare forsvare systemet fra salen?

 

@iblis har masse ting jeg vil høre om men hva med litt IFTTT ?

..

 

Hva med å lære oss litt om MQTT @iblis ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, pingla skrev:

Jeg vurderer sterkt å ta turen nedover fra Trondheim (har lite peil og dette høres ut som en unik mulighet til å få mye input:) , hvor lenge ser man for seg programmet? Noen er kanskje med på en øl eller to etterpå?

Spør med tanke på t/r Trondheim-Oslo på lørdag eller retur søndag :)

 

Ingen ting er satt ennå men personlig har jeg noen tanker om at: 

  • Noen vil sikkert hjem til familien på kvelden
  • Noen vil sikkert ut å ta en øl og prate videre etterpå
    (Siden lokalene ikke innbyr til små sofadiskusjoner)
  • Vi må jo ha stoff (folk som vi vise ting) nok til å fylle den tiden vi setter opp
  • Vi må ha gode pauser så folk får pratet litt innimellom
  • Vi bør ikke starte alt for tidlig slik at folk rekker å komme seg dit.

Når jeg ser på dette tenker jeg at vi kunne sette ett slutt-tidspunkt fast og så bare flytte start tidspunktet framover etterhvert som tale-listen økte.

 

At vi feks. var ferdig sånn 16-18 en gang? Hva sier @iblis  @Moskus og dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ZoRaC skrev:

 

Den IKEA hub'en kan du vel strengt tatt da bare fjerne? ;) 

 

Tja dette er jo en demo og test jigg så både Phillips HUE bridgen og IKEA HUB'en skal få stå en stund til :)

 

Det blir spennende å se hvem av de 3 som er best på å ta inn andre Zigbee HA ting enn Phillips og IKEA.

(ELKO?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvem av dem som er best på å holde alle enhetene på (Zigbee)nett. Min Raspbee/DeCONZ mister pærer og fjernkontroller rett som det er. Om det er kontrolleren eller pære/fjernkontroll/bruker som har skylda er fortsatt uvisst. Dette krever nok lengre testperiode enn et møte gir mulighet for, men det kan jo være en idé til deg for å holde riggen i drift mellom slagene?

 

Avslutning litt tidlig på kvelden høres greitt ut. Men nå bor jeg så nær at det meste funker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2017 den 18.45, Fermate skrev:

Om @Lazarus ikke har bommet med ferien sin snakket han noe om OpenHAB. Vil du vise noe eller bare forsvare systemet fra salen?

 

Vet ikke om jeg akkurat har noe spesifikt å vise. Kan godt sette opp en demo med OpenHAB for de som vil se (og muligens teste).

 

Ellers kan jeg prate lenge om så mange tema, så dersom noen har en bestilling på et tema(jeg kan noe om) så stiller jeg sikkert med en PowerPoint eller noe. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Lazarus skrev:

Vet ikke om jeg akkurat har noe spesifikt å vise. Kan godt sette opp en demo med OpenHAB for de som vil se (og muligens teste).

 

JA jeg vil gjerne se OpenHAB.

Det hadde vært dritkult å få se andre løsninger enn bare HS som jeg kjører selv.

 

@Snowman har lovet å vise Smartthings

 

Noen som kan vise Domoticz? Homey? Fibaro HC?

 

Kanskje noen av Futurehome gutta er i byen og har lyst til å stikke innom å vise deres system?

 

Ellers tar vi svært gjerne også en gjennomgang av sikkerhets råd fra deg @Lazarus når det gjelder brannmurer og andre  sikkerhets ting rundt IoT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fermate skrev:

 

JA jeg vil gjerne se OpenHAB.

Det hadde vært dritkult å få se andre løsninger enn bare HS som jeg kjører selv.

Tar med en liten demo, så kan jeg gå gjennom litt oppsett og bruk.

 

1 time siden, Fermate skrev:

Ellers tar vi svært gjerne også en gjennomgang av sikkerhets råd fra deg @Lazarus når det gjelder brannmurer og andre  sikkerhets ting rundt IoT.

Gjennomgang skal bli. ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.