Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Off Topic-tråden


Moskus

Anbefalte innlegg

39 minutter siden, Guahtdim skrev:

Spennende, men enda en enhet som krever at man er koblet mot en behandlingsenhet som ligger utenfor ditt eget hjem (slik tolket jeg det).

De sier jo det motsatte i videoen "no cloud connection necessary", men de sier ikke hva annet som er nødvendig. Kanskje har de en hub som analyserer alt, kjører machine learning (gjerne i skyen), men når det er satt opp går resten automatisk og uavhengig av nettet.

 

Det ville jeg i så fall kunne leve med. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guahtdim skrev:

La oss håpe at jeg tar feil :)

Jeg bare ser for meg at prosesseringen av multiple inputs samtidig vil kreve litt hardware.

Jeg er ikke uenig i det. Lurte også på det, for håndteringen av rådatastrømmene kan være ganske krevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Merko skrev:

Hvorfor 14 dager? Binding? :P

Bingo. ;)

 

1 minutt siden, Merko skrev:

Men så fint du også har sett lyset! :P:P

Nåja, lyset og lyset, fru Blom. ;)

 

Windows 10 Mobile er jo fremdeles overlegent alt annet, og er et særdeles effektivt og funksjonelt OS. Men det hjelper lite når ingen vil lage apper for det, for apper er et nødvendig onde i enkelte sammenhenger. Når jeg klarer å skrive en app til WM10, så kan ALLE klare det, det står kun på vilje. Synd for Microsoft, men sånn er det.

 

Hvis de får til Windows 10 på ARM skikkelig, så jeg kan kjøre Visual Studio eller Photoshop i lomma, så går jeg tilbake. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det da. Du blir nok garantert fornøyd med S8 uansett :)

 

Blir docking stasjon på meg også iløpet av måneden.

 

Ser for meg dette kan være kjekt på jobb kanskje :P

 

Dersom du skal gå for SWAP på S8 så kan du gjøre det med en gang (må ikke vente ut hele bindingstiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Merko skrev:

Blir docking stasjon på meg også iløpet av måneden.

Dette er gammelt nytt for oss som er vant med å ligge foran. ;) 

Jeg har faktisk brukt Continuum aktivt siden jeg fikk min Lumia 950. Det ER hendig å ha en PC i lomma, men jeg ønsker meg at det var plassert ut slike docker overalt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Merko skrev:

hardwaren i windows telefoner er vel ikke akkurat "nå tidens" :P

Nei. Sånn går det når man slutter å lage telefoner... ?

 

Men de sparket ikke like godt fra seg, men siden OSet er så bra så er det ikke så stort behov for det heller. ;)

... og de var ikke like (svin)dyre som en Samsung Sx eller iPhone heller.

 

Men men. Jeg gleder meg til å få apper igjen. Men jeg gruer meg litt til å bruke Android igjen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dyre er de. desverre.

 

Derfor jeg hoppa på Telenor SWAP dealen på min S8. Betale 359 pr mnd istedenfor at jeg må ut med 8500kr med en gang.

Så kan jeg bytte til feks Samsung S9 neste år uten ekstra kostnader (annet enn at jeg 'fornyer' avtalen med telenor i 24 nye måneder). Blir litt som leasing av telefon, så fremt jeg ikke beholder den i  24mnd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Merko skrev:

Derfor jeg hoppa på Telenor SWAP dealen på min S8. Betale 359 pr mnd istedenfor at jeg må ut med 8500kr med en gang.

Så kan jeg bytte til feks Samsung S9 neste år uten ekstra kostnader (annet enn at jeg 'fornyer' avtalen med telenor i 24 nye måneder). Blir litt som leasing av telefon, så fremt jeg ikke beholder den i  24mnd :P

Jeg har en bedrift som backer, så det er ikke så aktuelt for meg.

 

Men ellers:

https://www.tek.no/artikler/test-lonner-det-seg-a-bruke-telenor-swap-eller-telia-svitsj/395136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått et nytt prosjekt fra kona... hun vil ha et system som kan hjelpe henne å organisere lagerbeholdningen av garnnøster, forbruk over tid og forbruk per prosjekt, samt en måte å organisere prosjektene.

 

Med andre ord så er jeg i gang med å sette opp en SQL database som skal organisere alt dette og kunne presentere fine grafer til kona... ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Erling skrev:

Byttet router hjemme i kveld, få bedre speed.

 

Speedometer 80.18 Mbps
Usenet 9,64 MB/s

 

Er det greit eller?

 

Std. Altibox.

Kommer vel an på hva du betaler for :P

 

Har selv 500Mbps. Laster ned\opp i ca. 55-60MB\s

 

Men er grei hastighet du har ja ;) ikke mange år tilbake når man kun hadde 1Mbps :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.