Gå til innhold
  • Bli medlem
Moskus

Off Topic-tråden

Anbefalte innlegg

50 minutes ago, Merko said:

så kommer jeg kanskje inn på noe studie greier hvor jeg er forsøkskanin på et eller annet, så får bare ta en dag av gangen. :) 

Det foregår jo mye interessant med immunterapi for tiden, så forsøkskanin er blitt en veldig ettertraktet tittel! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, Mastiff skrev:

Det foregår jo mye interessant med immunterapi for tiden, så forsøkskanin er blitt en veldig ettertraktet tittel! ;)

Jepp. dersom jeg kommer med i studiet, så er det 50% for at jeg blir en av de som skal eksperimentere med immunterapi

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 hour ago, Hillmar said:

Selv bruker jeg Popp 5v strømforsyning også kapper jeg USB-kabelen til sensoren og koblet til.

Siden det er 230V tilkobling så krever også denne elektriker.

Et annet alternativ (hvis du har en cat 5-6 kabel i nærheten og som er plugget inn i en PoE switch)

48V til 5V micro USB active PoE splitter til ca kr. 40,- pr. stk og du trenger ingen elektriker

s-l1600.thumb.jpg.3cd09de7bd156df7e842d89bded6f8b5.jpg

• Like 1
  • Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Merko skrev:

men gikk fra "Frisk og rask" til uhelbredelig kreftsykdom på noen dager

@Merko, det er det verste jeg har lest på mange, mange år!

Utrolig trist! :( 

#FuckCancer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Moskus skrev:

@Merko, det er det verste jeg har lest på mange, mange år!

Utrolig trist! :( 

#FuckCancer!

Ja det kom litt overraskende på.

hostet litt og var litt tungpustet. Skulle testes for corona, men denne var negativ. Da gikk det fort feil vei derfra gitt.

• Sad 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rene diskoteket hjemme i dag, siden lysene slås av/på basert på hvor lyst det er ute. Veksler mellom sol og tett snødrev hver gang jeg kikker ut! 😛 

688BC2C0-6463-4DE0-BFEB-BFC22DCEE642.png.987872d0fb24ec292ac82cc546acfaab.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forrige uke fikk jeg Huawei P40 Pro, og i dag fikk jeg Samsung S20.

Erstatter for min Samsung S10.

(Begge var gratis, en fra Huawei og en fra arbeidsgiver).

Må innrømme at jeg liker P40 Pro på så mange måter, men den kommer uten Google Services, som gjør den vanskelig i bruk i Norge 😛 
Den har dog IR sensor som jeg har savnet fra når jeg hadde Samsung S6 Edge for en tid tilbake.

Litt kjipt at USA og Kina må være så sinna på hverandre. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Merko Jeg kjøpte P30 for et par måneder siden, og jeg ser for meg at jeg vil bli sittende på den i overskuelig framtid. Jeg tar mye mobilbilder, og den tar veldig gode bilder. Og så er den en tredjedel av prisen til de S20 som tar gode bilder, og med alt man trenger av Google-tjenester (Vipps, nettbank osv. osv.). Men jeg håper jo at det går bedre mellom Google og Huawei etter at tvitreren er jaget ut av det hvite hus...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mastiff skrev (4 minutter siden):

Men jeg håper jo at det går bedre mellom Google og Huawei etter at tvitreren er jaget ut av det hvite hus...

Ja, la oss håpe det skjer... Men han kan faktisk vinne en gang til. :( 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mastiff skrev (2 minutter siden):

Sånn som målingene går nå, så virker det stadig mindre sannsynlig.

Bare minner om at det var flere av oss som nærmest lo seg i hel valgdagen 2016. Og våknet med dårlig tro på at verden ville stå til påske dagen etter forrige valg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg pleier å høre på Allan Lichtman, og han sa Trump ville vinne. ;) Hovedårsaken var to personer: Hilary Clinton, som rett og slett oppførte seg ufyselig arrogant i mye av valkampen, og er forhatt blant de uutdannede og uopplyste i USA (som det er utrolig mange av i forhold til i Europa - tenk Norge på 40-50-tallet), og Bernie Sanders. Denne gangen var han klok av skade og trakk seg tidsnok og ga uforbeholden støtte til Biden. Med en spiselig presidentkandidat og de hysteriske venstrekaninene til Bernie på lag, ville Trump vært sjanseløs i 2016.

Ulempen denne gangen er selvsagt at Biden er populær og stødig, men altfor gammel og halvt senil, derfor holder rådgiverne ham mest mulig utenfor rampelyset. Så det som skjer nå, er mer et valg av visepresidenten. Kamala Harris er vel det mest sannsynlige, tenker jeg, siden han alt har bundet seg til en kvinne. Hun har absolutt sterke sider, men jeg er usikker på om en svart dame fra California apellerer nok til de viktigste delstatene i Midtvesten, i tillegg har Biden allerede de svarte stemmene som Obamas visepresident. Da er egentlig Amy Klobuchar fra Minnesota bedre. Gretchen Whitmer var veldig lovende, men etter de knallharde smittevernreglene hennes har tirret alt av arbeidere i Michigan, tror jeg hun har gjort seg selv uaktuell. Elizabeth Warren kan ikke brukes, da kommer det en republikaner i Senatet istdenfor henne (i sånne tilfeller kan guvernøren i Massachusetts oppnevne erstateren til Senatet fritt, og han er republikaner). Michelle Obama ville selvsagt ført til ren walkover, Trump ville havnet nede på 35 % fordi alle svarte, veldig mange latinos og en solid overvekt av kvinnene ville stemt på henne. Men det er dessverre bare en drøm, virker det som. Hun har vært veldig sta på at hun ikke vil velges til noe. Kanskje Oprah kunne fungere? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...