mk1 black limited Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Ingen ekstern strømforsyning 1 Siter
Hårek Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 Fikk en SMS fra Hafslund rett før kl 17: "Det lykkes oss dessverre ikke å åpne HAN-porten på din strømmåler. Vi vil forsøke på nytt neste uke ..." Så oppdaget jeg at det var aktivitet på den gamle loggeren, med 24V spenning. Koblet til min nye logger, og jovisst har jeg data. ? Siter
Hillmar Skrevet 6. februar 2019 Skrevet 6. februar 2019 (endret) Jeg har også fått SMS. I SMSen til meg sto det at porten var åpnet. Pulsen våknet ikke uten USB-power, men med USB-power koblet til så mottar jeg data... Update: Tibber har bekreftet til meg at det er litt varierende om Aidon måleren klarer å levere nok strøm til å drive Pulse. De jobber med saken og sier at det er håp for at SW optimalisering vil bedre dette. Endret 6. februar 2019 av Hillmar Siter
TMB Skrevet 11. februar 2019 Skrevet 11. februar 2019 På 4.2.2019 den 13.52, TMB skrev: Og der ble den åpnet står det. Da får jeg bare vente til april for å få testet :P Siter
aleks Skrevet 28. november 2019 Forfatter Skrevet 28. november 2019 Det er lenge siden vi diskuterte dette, men jeg nektet å betale regning fra Hafslund fra original NVE frist til hafslund åpnet HAN-porten. Saken ble sendt til inkasso og bestridelse ble fremlagt. Etter Hafslund regelrett løy om de hadde dispensasjon (jeg hadde epost fra NVE de ikke hadde det) ble kravet avvist fra inkassoselskapet og hafslund har frafalt kravet med grunnlag i brudd på de ikke hadde bevis på dispensasjon i å ikke åpne porten før senere på året. Jeg oppforderer dere til å kreve tilbakebetalt for perioden HAN-porten var stengt utover hva som var nedfelt i retningslinjene. 1 Siter
frodegill Skrevet 28. november 2019 Skrevet 28. november 2019 16 minutes ago, aleks said: Jeg oppforderer dere til å kreve tilbakebetalt for perioden HAN-porten var stengt utover hva som var nedfelt i retningslinjene. Hvilken periode snakker du om? For jeg venter egentlig fortsatt på at Hafslund skal levere... (ja, HAN-porten er åpnet, men de leverer fortsatt ikke en kryptert løsning, leverer fortsatt ikke kraftpriser og tariffer (§4-2f i forskriften), og følger ikke sin egen spesifikasjon når de sier at HAN-pakker sendes i HDLC-frames). Stusser også over at nettleverandørene krever 2.000,-/år fra dem som nekter å installere AMS, samtidig som det for kun dager siden kom frem at 167.000 kunder med AMS må lese av manuelt fordi signalene ikke kommer frem. Jeg vet ikke, men jeg /tviler/ på at alle disse får 2.000,-/år i kompensasjon for ikke å ha mulighet for timesavregning. 1 Siter
Palbyh Skrevet 3. desember 2019 Skrevet 3. desember 2019 Og Hafslund åpner HAN porter kun på mandager....?? Bestillte åpning av HAN port i dag (tirsdag). Fikk sms med beskjed om å bekrefte med svar "HAN OK". Gjorde dette, men ingen tilbakemelding på bekreftelsen og ingen signaler i HAN port. Ved henvendelse fikk jeg vite at Hafslund åpner HAN porter kun på mandager, for det er da kundeservice sender over siste ukes lister til avdelingen som utfører... Som monopolist kunne de yte en bedre service, og i det minste nevnt dette i sms de sender ut hvor de ber om bekreftelse.? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.