Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

stigvi skrev (1 time siden):

Må det være 2022.10?

 

nobo_hub er den del av HA først fra 2022.10. HACS-versjonen skal fremdeles fungere som før. Hvilken versjon av hanobo/nobo_hub er det?

 

Hvis dette er for å teste https://github.com/oyvindwe/home-assistant/tree/nobo_hub-profiles så er det enkleste å klone dette Git-repoet og sette opp et lokalt utviklingsmiljø: https://developers.home-assistant.io/docs/development_environment/

 

Jeg har fulgt oppskriften under "Manual Environment" (macOS) fordi jeg ikke er helt venner med devcontainere og VS Code (bruker IntelliJ).

 

Husk at du bare kan ha 2 lokale tilkoblinger til Nobø Ecohub - du kan altså ikke bruke vanlig HA + utviklings-HA + mobilappen samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omw skrev (12 minutter siden):

 

nobo_hub er den del av HA først fra 2022.10. HACS-versjonen skal fremdeles fungere som før. Hvilken versjon av hanobo/nobo_hub er det?

 

Hvis dette er for å teste https://github.com/oyvindwe/home-assistant/tree/nobo_hub-profiles så er det enkleste å klone dette Git-repoet og sette opp et lokalt utviklingsmiljø: https://developers.home-assistant.io/docs/development_environment/

 

Jeg har fulgt oppskriften under "Manual Environment" (macOS) fordi jeg ikke er helt venner med devcontainere og VS Code (bruker IntelliJ).

 

Husk at du bare kan ha 2 lokale tilkoblinger til Nobø Ecohub - du kan altså ikke bruke vanlig HA + utviklings-HA + mobilappen samtidig.

Jeg lastet ned den nye fra din github. Men hvis en må sette opp et utviklingsmiljø for å teste dette så får jeg ikke tid til det. Så det bare for meg at den sikkert virket i 2022.9 også..........

Edit: Bare så det var klart. Jeg gjorde dette for å teste om switch kommer opp som separate sensorer.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (45 minutter siden):

Jeg lastet ned den nye fra din github. Men hvis en må sette opp et utviklingsmiljø for å teste dette så får jeg ikke tid til det. Så det bare for meg at den sikkert virket i 2022.9 også..........

 

Det skal fungere - jeg oppgraderte min standard-HA til 2022.9 for å teste selv akkurat. Her er min fremgangsmåte:


1. Kommenter ut nobo_hub fra configuration.yaml

2. Kopier inn komponenten fra Git-repo (homeassistant/components/nobo_hub) inn i custom_components

3. Legg inn versjonsnummer i custom_components/nobo_hub/manifest.json (pass på komma i linjen over), f.eks.

  "version": "2.0.0"

4. Omstart HA

 

Jeg er ganske sikker på at du har gjort punkt 2-4 riktig, men har du gjort punkt 1?

 

Jeg ser jeg også har deaktivert HACS-integrasjonen, antageligvis for at ikke HACS skal gå i beina på custom_component-en.

Endret av omw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omw skrev (52 minutter siden):

 

Det skal fungere - jeg oppgraderte min standard-HA til 2022.9 for å teste selv akkurat. Her er min fremgangsmåte:


1. Kommenter ut nobo_hub fra configuration.yaml

2. Kopier inn komponenten fra Git-repo (homeassistant/components/nobo_hub) inn i custom_components

3. Legg inn versjonsnummer i custom_components/nobo_hub/manifest.json (pass på komma i linjen over), f.eks.

  "version": "2.0.0"

4. Omstart HA

 

Jeg er ganske sikker på at du har gjort punkt 2-4 riktig, men har du gjort punkt 1?

 

Jeg ser jeg også har deaktivert HACS-integrasjonen, antageligvis for at ikke HACS skal gå i beina på custom_component-en.

Jeg testet på en rpi som ikke har vært brukt til noe så punkt 1 er ikke relevant.

Men det virker nå. Jeg har ikke endret noe, bare tatt en fullstendig omstart av OS på rpi. Tidligere i dag tok jeg kun omstart på HA. Om det er dette som gjør det eller noe annet, er ikke godt å si.

image.png.49af6f340b7573787b8208939d82bdee.png

En kommentar. Du kan godt runde av til 1 desimal bak komma. De har ikke presisjon nok til 3 siffer allikevel. Og så ser jeg at current_temperatur på climate er uten desimaler. Tidligere var det med 1

image.png.51581955f9db94225112316dbaa889dd.png
Versjonen fra hacs



image.png.a7bffce54a18fc3062dd3e205787d2d2.png
Ny versjon
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (9 minutter siden):

Men det virker nå. Jeg har ikke endret noe, bare tatt en fullstendig omstart av OS på rpi. Tidligere i dag tok jeg kun omstart på HA. Om det er dette som gjør det eller noe annet, er ikke godt å si.

Vanskelig å si. Jeg kjører HA i Docker, og omstartet kun containeren. Så bra at du fikk det opp - det er veldig hjelpsomt!

 

stigvi skrev (11 minutter siden):

Du kan godt runde av til 1 desimal bak komma. De har ikke presisjon nok til 3 siffer allikevel. Og så ser jeg at current_temperatur på climate er uten desimaler. Tidligere var det med 1

 

Lagt inn avrundning på temperatursensoren. Også fikset så climate viser 1 desimal (jeg endret på presisjonen i climate-komponenten siden termostatene kun er i hele grader, men UI-et lar meg fremdeles prøve å stille inn med 0,5, og så glemte jeg å endre tilbake). Om du henter ny versjon er begge deler fikset.

 

Har du også anledning til å teste med en Nobø Switch i global modus? Da skal den fremdeles komme som en egen sensor.

stigvi skrev (På 6.9.2022 den 10.13):

Hvis valg av ukeprogram blir så enkelt, så er det jo ikke noe stress 👍

Fikk du opp dette også? Hos meg ser det slik ut: image.thumb.png.59b0a650a99101dd5233a0873f54c846.png

 

Det er også mulig å overstyre på globalt nivå (på samme måte som i mobilapp-en - dvs. at soner som er unntatt fra global overstyring ikke overstyres via denne):

image.png.4d645055c1c95ada206bb553a5204749.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2022-09-10 16:14:30.339 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor] nobo_hub: Error on device update!
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 477, in _async_add_entity
    await entity.async_device_update(warning=False)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity.py", line 703, in async_device_update
    await task
  File "/config/custom_components/nobo_hub/sensor.py", line 89, in async_update
    self._read_state()
  File "/config/custom_components/nobo_hub/sensor.py", line 93, in _read_state
    self._attr_native_value = round(
TypeError: type str doesn't define __round__ method
Lenke til kommentar
Del på andre sider

image.png.ff6b2f3a64f6a48f574590337a3a5413.png

 

Ja, jeg skal sette en switch i global og teste.

Disse ukeprofilene virker å leve sitt eget liv. Det er noe du jobber med?

 

En ting til: sensor.tv_stue vil garantert kollidere med andre sensorer. Hva med å gi de et navn som er mer unikt for Nobø Hub?

Hvis det er kollisjon på navn, blir den da opprettet som sensor.tv_stue2?

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg skal sette en switch i global og teste.

Supert!

 

stigvi skrev (5 minutter siden):

Disse ukeprofilene virker å leve sitt eget liv. Det er noe du jobber med?

 

Jeg er iofs. ferdig med de. Merk at profilen "Default" er hardkodet i Nobø Ecohub. Hvordan lever de sitt eget liv hos deg?

 

stigvi skrev (7 minutter siden):

En ting til: sensor.tv_stue vil garantert kollidere med andre sensorer. Hva med å gi de et navn som er mer unikt for Nobø Hub?

Det er et godt poeng. De bør nok i det minste ha "temperature" i navnet et sted. Jeg skal høre i utviklerchat-en.

 

 

Global overstyring ser ikke ut til å fungere helt som tenkt ennå - sonene rapportere at de er i "auto" ved global overstyring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En global switch gir denne feilen

 

2022-09-10 16:37:56.497 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.sensor] Error while setting up nobo_hub platform for sensor
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 281, in _async_setup_platform
    await asyncio.shield(task)
  File "/config/custom_components/nobo_hub/sensor.py", line 40, in async_setup_entry
    [
  File "/config/custom_components/nobo_hub/sensor.py", line 41, in <listcomp>
    NoboTemperatureSensor(component["serial"], hub)
  File "/config/custom_components/nobo_hub/sensor.py", line 77, in __init__
    self._attr_device_info[ATTR_SUGGESTED_AREA] = hub.zones[zone_id][ATTR_NAME]
KeyError: '-1'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (1 time siden):
KeyError: '-1'

Ah - det er en streng, ikke et tall. Fikset!

 

Jeg har også prøvd å gi sensorene bedre navn. Mulig du må fjerne integrasjonen og legge den på igjen for å se de nye navnene.

 

EDIT: Altså, kun fjerne og legge til inne i UI-et i HA.

Endret av omw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omw skrev (5 timer siden):

Jeg er iofs. ferdig med de. Merk at profilen "Default" er hardkodet i Nobø Ecohub. Hvordan lever de sitt eget liv hos deg?

Kanskje jeg har misforstått bruken. Den gamle integrasjonen i hacs setter overstyring til konstant på hver sone. Når en skal slå av en sone så gjøres det med å først slå av overstyring og deretter velge ukeprogram for av. Dette gjøres automatisk av integrasjonen.

Den nye gjør ikke det. Jeg ser at valg av ukeprogram gjør kun det, valg av ukeprogram. Den endrer ikke climate til Auto først. Burde den gjøre det? Soner som står i konstant overstyring vil fortsette med det. Jeg ser også at en kan velge i konfigurasjonen om overstyring skal være konstant eller ikke (linje 65 i climate.py), men fant ikke noe i UI på dette.

Hvordan har du tenkt det skal brukes?

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at når en setter konfigurasjonen til "Now" så blir overstyringen litt mer fleksibel og det går å sette ukeprogram. Så med å eksperimentere litt har jeg fått litt mer forståelse for hvordan det virker.

Kanskje det burde vært litt tekst som forklarer at det å sette ukeprogram blir vanskelig når overstyring står i "Konstant"?

Edit: "Now" er egentlig ubrukelig for meg i og med at overstyringen kun varer fram til 03:00 før hub avslutter den.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Hvorfor er preset mode: None tilgjengelig. Dette er ikke en preset som Nobø bruker. I tillegg er det slik at hvis ukeprogrammet er satt til "Av" så vil det å sette climate i preset mode None generere en feilmelding i UI. Men det logges ikke en feil. Samme hvis en velger hvac mode lik Auto. Men climate går av så sånn sett er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (23 timer siden):

Kanskje jeg har misforstått bruken. Den gamle integrasjonen i hacs setter overstyring til konstant på hver sone. Når en skal slå av en sone så gjøres det med å først slå av overstyring og deretter velge ukeprogram for av. Dette gjøres automatisk av integrasjonen.

Den nye gjør ikke det. Jeg ser at valg av ukeprogram gjør kun det, valg av ukeprogram. Den endrer ikke climate til Auto først. Burde den gjøre det? Soner som står i konstant overstyring vil fortsette med det. Jeg ser også at en kan velge i konfigurasjonen om overstyring skal være konstant eller ikke (linje 65 i climate.py), men fant ikke noe i UI på dette.

Hvordan har du tenkt det skal brukes?

Jeg har brukt 5 minutt av søndagen til å forberede meg til 2022.10 og ny Nobø integrasjon. Av 10 soner er det bare i en av de at jeg har behov for å slå av varme. Det er i en hagestue som jeg stenger igjen når det blir for kaldt og i stedenfor å automatisere den 100% så er det null problem å bruke av-knappen på termostaten for varmekabel. De andre 3 modusene, borte, eco og komfort er som før. Da er den 99% automatisert.

Endret av stigvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for testing og tilbakemelding @stigvi!

 

stigvi skrev (På 10.9.2022 den 20.07):

Jeg ser at valg av ukeprogram gjør kun det, valg av ukeprogram. Den endrer ikke climate til Auto først. Burde den gjøre det? Soner som står i konstant overstyring vil fortsette med det

Jeg ser problemet ditt. Jeg fikk beskjed om ikke å kode workarounds i HA-integrasjonen, så jeg ser ikke noen måte dette kan løses på i selve integrasjonen. En automasjon for å skru av en sone må dermed både endre ukesprofil til "av"-profilen samt skru av evt. overstyring (sette hvac_mode til auto).

 

stigvi skrev (På 10.9.2022 den 21.16):

"Now" er egentlig ubrukelig for meg i og med at overstyringen kun varer fram til 03:00 før hub avslutter den

"Now" gjør at overstyringen kun gjelder frem til neste endring i ukesprofilen. I mobilappen så settes jo dette pr. overstyring, og den tilbyr også tidsstyrt overstyring. Den type automasjoner tenker jeg det er mer naturlig å bygge i HA, og jeg tror egentlig at all overstyring i HA kan være "konstant", men det var allerede laget støtte for å kunne velge "Now" i Hacs-versjonen, så jeg tenkte det var greit å beholde det som en konfigurasjonsmulighet.

 

stigvi skrev (På 10.9.2022 den 21.41):

Spørsmål: Hvorfor er preset mode: None tilgjengelig.

Det brukes internt i integrasjonen når hvac_mode endres til auto og skrur av overstyring. Det er mulig det hadde vært like greit ikke å eksponere det som støttet preset mode ut av integrasjonen.

 

stigvi skrev (På 10.9.2022 den 21.41):

I tillegg er det slik at hvis ukeprogrammet er satt til "Av" så vil det å sette climate i preset mode None generere en feilmelding i UI. Men det logges ikke en feil. Samme hvis en velger hvac mode lik Auto.

Jeg har ikke fått til å reprodusere dette.

 

Jeg ser derimot at det er en feil i koden som ikke viser overstyring for en sone som er sperret for global overstyring. Jeg jobber med en fiks for det. (Denne feilen tror jeg er i Hacs-versjonen også.)

 

stigvi skrev (På 11.9.2022 den 18.46):

Jeg har brukt 5 minutt av søndagen til å forberede meg til 2022.10 og ny Nobø integrasjon.

NB - i 2022.10 er det foreløpig ikke støtte for sensorer, ukesprofiler og global overstyring. Jeg hadde håpet å lage en PR med alt sammen, men pga. problemene over så lager jeg først en PR med kun sensorstøtte. Jeg vet dog ikke om den vil bli inkludert i 2022.10.

 

Dersom man er avhengig av å kunne skru soner helt av i HA, må man bruke Hacs-versjonen en liten stund til.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omw skrev (1 time siden):

Jeg ser derimot at det er en feil i koden som ikke viser overstyring for en sone som er sperret for global overstyring. Jeg jobber med en fiks for det. (Denne feilen tror jeg er i Hacs-versjonen også.)

Dette er fikset i utviklingsbranchen, men krever også nyere versjon av pynobo (som ikke er releaset ennå). For å teste, endre requirements i manifest.json til (det er sperre mot å sjekke inn slike endringer):

  "requirements": [
    "git+https://github.com/oyvindwe/pynobo.git@fix-global-override#pynobo==1.4.1"
  ],
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
omw skrev (På 6.9.2022 den 8.07):

 

Climate-entiteten eksponerer fortsatt temperatur om den finner en Nobø Switch i sonen. I tillegg vises hver enkelte Nobø Switch som en egen sensor (TemperatureSensor), også om den er konfigurert som global. Det blir dobbelt opp for de som er i en sone. Jeg er usikker på om det er den beste løsningen, men da slipper man å lage en ekstra sensor som du har gjort over.

 

 

Vet du hvem jeg kan spørre? Vår helt som fikk publisert API-et har jo sluttet, og det virker ikke som om denne serien videreutvikles.

Jeg har forsøkt å få kontakt ved å registrere en henvendelse til kundeservice på https://nobo.no/kundeservice. Har ikke fått svar, men kanskje du vil få mer respons nå som du har lagt ned en formidabel innsats og fått Nobø integert i HA. Dersom du får kontakt så spør gjerne om de kan lage ny firmware til gulvtermostaten NTB 2R og alle moduler for styring av panelovner. Det jeg ønsker er å kunne lese ut temperatur og om varmen er av eller på. Hensikten er å kunne kartlegge i HA faktisk strømforbruk på hver enkelt varmekabel og panelovn. Effekten kan leses ut av produktets datablad, så det trengs kun status på av eller på som HA kan registrere og dermed beregne antall timer per døgn en ovn eller varmekabel har vært aktiv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
omw skrev (På 6.9.2022 den 8.07):

Vet du hvem jeg kan spørre? Vår helt som fikk publisert API-et har jo sluttet, og det virker ikke som om denne serien videreutvikles.

Jeg rettet en ny henvendelse til Nobø i forrige uke etter den siste testen til tek.no. I denne testen ble Nobø ikke belønnet med noen anbefaling eller seier - deres system ble omtalt som utdatert. Nå har jeg fått svar. De planlegger å lansere et nytt styresystem neste år. Jeg fikk ingen detaljer ut over at det ville dekke noen, men ikke alle mine ønsker. Jeg hadde etterspurt mulighet til å lese av temperatur fra termostatene i Nobøs produkter, faktisk bruk av strøm og ikke minst oppfordret jeg dem til å ta i bruk Matter standarden og selvfølgelig publisere evt endret API. Det positive er at de kommer med et nytt styresystem - så får vi vente og se i hvor stor grad det oppfyller våre ønsker og behov. Jeg har i alle fall byttet ut de siste to panelovnene hjemme med nye fra Nobø - får gjort det viktigste slik det er nå med en velfungerende integrasjon i HA. 🙂

Endret av christbj
Den mest relevante delen av sitatet var ikke synlig.
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ser at alle mine ovner viser "Auto - Øko" hele døgnet hvis den følger ukesprogram i nobø-appen - uavhengig om den faktisk er på øko eller komfort. Hvis jeg overstyrer i HA eller nobø-appen så oppdaterer den til "Varme - Komfort" eller "Varme - Øko". Viser den riktig status på Auto hos dere?

 

Tror dette kom etter jeg endret fra HACS-versjon til HA-integrasjonen, men er ikke helt sikker.

Endret av olloe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

olloe skrev (47 minutter siden):

Jeg ser at alle mine ovner viser "Auto - Øko" hele døgnet hvis den følger ukesprogram i nobø-appen - uavhengig om den faktisk er på øko eller komfort. Hvis jeg overstyrer i HA eller nobø-appen så oppdaterer den til "Varme - Komfort" eller "Varme - Øko". Viser den riktig status på Auto hos dere?

 

Tror dette kom etter jeg endret fra HACS-versjon til HA-integrasjonen, men er ikke helt sikker.

Jeg styrer det kun i fra HA og kan ikke svare på det du spør om...... Men jeg har aldri sett at app, termostat og HA viser forskjellige tilstander enten jeg endrer i HA eller i app manuelt. Ukeprogram i app har jeg aldri prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

olloe skrev (1 time siden):

Jeg ser at alle mine ovner viser "Auto - Øko" hele døgnet hvis den følger ukesprogram i nobø-appen - uavhengig om den faktisk er på øko eller komfort. Hvis jeg overstyrer i HA eller nobø-appen så oppdaterer den til "Varme - Komfort" eller "Varme - Øko". Viser den riktig status på Auto hos dere?

 

Tror dette kom etter jeg endret fra HACS-versjon til HA-integrasjonen, men er ikke helt sikker.

Det stemmer at dette var riktig i HACS. Det skyldes en feil i pynobo, men HACS hadde en workaround (som jeg ikke vet om ble implementert med vilje eller bare tilfeldig): https://github.com/echoromeo/pynobo/pull/30

 

Fiks er inkludert for 2023.01: https://github.com/home-assistant/core/pull/83947

 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare alltid hatt et standard program i nobø som jeg overstyrer i HA ved behov. Skal vel ta steget helt over snart, men så lenge alt har funka så har jeg ikke brukt mer tid på det.. Hvordan styrer du det i HA, bare automasjoner og manuelt eller noe mer komplisert? 

 

Tror ikke HA plukker opp "Auto - komfort", bare det jeg har oppdaget ihvertfall. 

omw skrev (2 minutter siden):

Det stemmer at dette var riktig i HACS. Det skyldes en feil i pynobo, men HACS hadde en workaround (som jeg ikke vet om ble implementert med vilje eller bare tilfeldig): https://github.com/echoromeo/pynobo/pull/30

 

Fiks er inkludert for 2023.01: https://github.com/home-assistant/core/pull/83947

 

Dette burde jeg jo ha sett... Takk for oppklaring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
omw skrev (På 14.9.2022 den 20.13):

"Now" gjør at overstyringen kun gjelder frem til neste endring i ukesprofilen. I mobilappen så settes jo dette pr. overstyring, og den tilbyr også tidsstyrt overstyring. Den type automasjoner tenker jeg det er mer naturlig å bygge i HA, og jeg tror egentlig at all overstyring i HA kan være "konstant", men det var allerede laget støtte for å kunne velge "Now" i Hacs-versjonen, så jeg tenkte det var greit å beholde det som en konfigurasjonsmulighet.

 

Det brukes internt i integrasjonen når hvac_mode endres til auto og skrur av overstyring. Det er mulig det hadde vært like greit ikke å eksponere det som støttet preset mode ut av integrasjonen.

 

Jeg har ikke fått til å reprodusere dette.

 

Jeg ser derimot at det er en feil i koden som ikke viser overstyring for en sone som er sperret for global overstyring. Jeg jobber med en fiks for det. (Denne feilen tror jeg er i Hacs-versjonen også.)

 

NB - i 2022.10 er det foreløpig ikke støtte for sensorer, ukesprofiler og global overstyring. Jeg hadde håpet å lage en PR med alt sammen, men pga. problemene over så lager jeg først en PR med kun sensorstøtte. Jeg vet dog ikke om den vil bli inkludert i 2022.10.

 

Dersom man er avhengig av å kunne skru soner helt av i HA, må man bruke Hacs-versjonen en liten stund til.

Jeg bruker Nobø Appens ukeprogrammer til å styre gulvvarme og noen panelovner (de fleste er normalt av eller på frostsikring etter installasjon av luft-luft varmepumper i fjor) både hjemme og på hytta. Dette har funger stabilt over flere år og er ikke noe jeg vil overlate til HA med det første.

Det jeg ønsker å gjøre med HA er å endre modus basert på hvem som er hjemme (en utfordring som ikke er tilfredsstillende løst enda) og om vinduer er åpne. Jeg får til å endre til frostsikring når relevant vindu åpnes og tilbake til auto når det lukkes. Så leste jeg her og trodde jeg kunne få til å endre ukeprogram også, men ser at det ligger i en oppdatering lenger frem. Det er ikke så viktig at jeg vil gå tilbake til HACS-versjonen, integrasjonen er enklere å bruke. Men jeg kan si at jeg gleder meg til det blir mulig. 🙂 Et spm i den forbindelse. Jeg har ukeprogram som inneholder "ingenting" - som i praksis betyr at enheten skrus av - da vises kun en strek i displayet. Jeg benytter dette på enheter som normalt sett ikke skal være på, men som jeg ønsker å kunne aktivere ved behov. Som gullvarme på hytta dersom vi bestemmer oss for å reise dit på kort varsel og varmepumpen ikke vil rekke å varme opp tilstrekkelig før vi kommer. Vil et slikt ukeprogram kunne velges fra HA når ukeprogrammer blir tilgjengelig?
Om jeg kan bidra til å teste noe så gjør jeg gjerne det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.