GĂ„ til innhold
  • Bli medlem
StĂžtt hjemmeautomasjon! đŸ„‡đŸ„ˆđŸ„‰

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser av og til innom "z-wave vinduet" i Homeseer, og legger merke til at det ofte rapporteres om feil. Her er et utdrag:

image.thumb.png.2811cd280c62e50032b297f7e3d040d4.png

Er dette normalt, eller mÄ det noe medisin til? SpÞr for en venn.

Skrevet (endret)

Forvrengte "pakker" pÄ zwave er ikke uvanlig.

Men her var det jo full vreng.

PrĂžv med en USB-forlenger-kabel for Ă„ se om det et stĂžy/interferens med maskina/pc.

Eller det kan vĂŠre for stor avstand til nodene og for lite mesh.

Hvor mange noder e det snakk om (etter nodenumrene sÄ ser det ut som om det er ett ganske stort mesh). Avstand?

edit: det kan ogsÄ vÊre noen noder som jammer meshet.

Endret av NilsOF
Skrevet (endret)

Skal prĂžve med en forlenger og se.

Har en zniffer som jeg kan benyttetil Ă„ se pĂ„ nettverket, sÄ det fĂ„r bli Ă„rets fĂžrste smarte ting Ă„ gjĂžre😀

Ellers sÄ har jeg vel omlag 40-50 fysiske devicer. Ble endel include/exclude forbi jeg mÄtte migrere fra HC2 og mange devicer satt allerede montert i bokser. 

Endret av Fjosepose
Skrevet
6 timer siden, Fjosepose skrev:

Har en zniffer som jeg kan benyttetil Ă„ se pĂ„ nettverket, sÄ det fĂ„r bli Ă„rets fĂžrste smarte ting Ă„ gjĂžre😀

En sniffer er nesten ett nĂždvendig verktĂžy nĂ„r man mener alvor med automatiseringa 🙂

Har brukt zigbee snifferen pÄ div. rariteter flere ganger.

zwave -snifferen er planlagt, har hardwaren klar, men det blir nok ikke fĂžr jeg sitter dypt i det med ett problem đŸ€Ș

Skrevet
22 timer siden, Fjosepose skrev:

Er dette normalt, eller mÄ det noe medisin til? SpÞr for en venn.

Det hender jo, men skal i teorien ikke skje sÄ ofte.  Hva er tidsperspektivet her? Er det 5 uker, sÄ er det ikke sÄ ille, er det 5 minutter sÄ har du nok minst en Z-wave-node som lager "hekkan".

Skrevet (endret)

Jeg har ogsÄ en NUC i3. Jeg prÞvde en rpi4 som forlenger til zigbee-stikka og fikk betraktelig dÄrligere lqi-verdier med rpien enn NUCen.

Det bekrefter jo bare at Herrens og hþyfrekvensens veier er uransakelige 🙂

Endret av NilsOF

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies pÄ din enhet for Ä gjÞre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.