Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-wave mesh


Snowman

Anbefalte innlegg

23,71, og 73 er strømtilkoblede enheter (aktive rutere) nede i en kjellerstue som tidligere var et bomberom.

Av interesse å se hvordan rutingen da virker, har ingen maping av id i dette verktøyet mot z-wave id i ST.

Men kan si at jeg til tider får latency på de to strømbryterene der nede.

Så herved bevist, medisin mot latency i store nett er å kjøpe flere aktive enheter :-)

Nr 48 mistenker jeg at er en Nodon octan remote control, som da er litt for seg selv av en eller annen årsak.

Skjermbilde 2016-12-17 kl. 12.16.05.jpg

Skjermbilde 2016-12-17 kl. 12.15.48.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
1 time siden, joarb skrev:

Jeg skal koble opp en del fibaro dimmere. Lønner det seg å inkludere de på forhånd, eller der de skal kobles?

 

Jeg la de til i nettverket etter at elektrikeren hadde montert dem. Da slipper man litt jobb, autokalibreringen har større sjans for å finne riktig lasttype og nodene finner "naboene" sine i nettverket. Funket fint å gjøre det slik. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, takk for tilbakemeldingen. Jeg synes bare å ha opplevd att man noen ganger ikke for inkludert langt fra hubben og derfor må gjøre det før man flytter ting dit det skal stå. Jeg prøver som dere foreslår. Mest praktisk om det funker.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, joarb skrev:

Jeg synes bare å ha opplevd att man noen ganger ikke for inkludert langt fra hubben og derfor må gjøre det før man flytter ting dit det skal stå.

 

Godt poeng. Jeg kom på at jeg slet litt med den ene og måtte prøve et par ganger før det funket. Jeg la de til secure, men mange her mener at man heller bør bruke non-secure på slikt som lys. Non-secure funker nok bedre på avstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.