ZoRaC Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 7 minutter siden, Asterix skrev: Hvis det er Nexmo du bruker, så må tlf nummeret formateres 47xxxxxxxx Uten +, uten 00 Han bruker twilio... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 Ok ok! Men Nexmo fungerer i alle fall ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Jeg bruker IFTTT til SMS. Funker det også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 1 hour ago, Asterix said: Hvis det er Nexmo du bruker, så må tlf nummeret formateres 47xxxxxxxx Uten +, uten 00 Får ikke redigert det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 OK, fant ut av det - var noen regionalinnstillinger jeg ikke har klart å finne før nå. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Neste twilio-utfordring - hvordan oversette denne curl-setningen til 'vanlig' https? https://api.twilio.com/2010-04-01/Accounts/kontoid/Messages.json' -X POST \ --data-urlencode 'To=+47mittmobilnr' \ --data-urlencode 'From=+sendtfranr' \ --data-urlencode 'Body=Dette er en test' \ -u sid:auth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 20 minutter siden, mk1 black limited skrev: Neste twilio-utfordring - hvordan oversette denne curl-setningen til 'vanlig' https? https://api.twilio.com/2010-04-01/Accounts/kontoid/Messages.json' -X POST \ --data-urlencode 'To=+47mittmobilnr' \ --data-urlencode 'From=+sendtfranr' \ --data-urlencode 'Body=Dette er en test' \ -u sid:auth Det går ikke, siden den er POST. Skal du kalle den fra script i HomeSeer? Da er URLAction det du er ute etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 13. mars 2017 Del Skrevet 13. mars 2017 Akkurat - det har jeg jo brukt før også....:) Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Asterix Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 Vil tro at det er nesten det samme som i Nexmo ( ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 On 3/13/2017 at 22:35, ZoRaC said: Det går ikke, siden den er POST. Skal du kalle den fra script i HomeSeer? Da er URLAction det du er ute etter. Får det ikke helt til... Curl: https://api.twilio.com/2010-04-01/Accounts/SID/Messages.json' -X POST \ --data-urlencode 'To=+47xxxxxxxx' \ --data-urlencode 'From=+46xxxxxxxx' \ --data-urlencode 'Body=Dette er en test' \ -u SID:TOKEN HS-script (utdrag): const server_url = "https://api.twilio.com/2010-04-01/Accounts/SID/Messages.json" const headers="Content-Type: application/x-www-form-urlencoded" const data="'To=+47xxxxxxxx'" & "'From=+46xxxxxxxx'" & "'Body=Dette er en test'" & "-u SID:TOKEN" s = hs.URLAction(server_url, "POST", data, headers) Får ingen feilmelding, men heller ingen SMS. Har prøvd uten ' rundt dataelementene også, men da får jeg "In URLAction POST: Den eksterne serveren returnerte feilen (401) Uautorisert. " i loggen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 21 minutter siden, mk1 black limited skrev: da får jeg "In URLAction POST: Den eksterne serveren returnerte feilen (401) Uautorisert. " i loggen. Og der har du nok svaret ditt - du må sende med en "basic auth"-login med brukernavn/passord i headers, ikke som en del av "data". Dette tror jeg skal være riktig: 22 minutter siden, mk1 black limited skrev: const data="To=+47xxxxxxxx&From=+46xxxxxxxx&Body=Dette er en test" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Altså slik omtrent? const server_url = "https://api.twilio.com/2010-04-01/Accounts/SID/Messages.json" const headers="Content-Type: application/x-www-form-urlencoded Authorization: Basic LANGBASE64KODETSIDOGTOKEN" const data="To=+47xxxxxxxx&From=+46xxxxxxxx&Body=Dette er en test" s = hs.URLAction(server_url, "POST", data, headers) Det funker ikke...:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 15. mars 2017 Del Skrevet 15. mars 2017 Prøv 27 minutter siden, mk1 black limited skrev: const headers="Authorization: Basic LANGBASE64KODETSIDOGTOKEN" Ikke sikkert content-type trengs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 .... og flere headers har vi tydeligvis hatt problemer med i URLAction. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Prøvde: const headers="Authorization: Basic LANGBASE64KODETSIDOGTOKEN" Da fikk jeg "In URLAction POST: Den eksterne serveren returnerte feilen (400) Ugyldig forespørsel. " Prøvde så uten BASE64-koding: const headers="Authorization: Basic SIDOGTOKEN" Da fikk jeg ingen feil i loggen, men heller ingen SMS. Æsj. Tror ikke dette går gitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 29 minutter siden, mk1 black limited skrev: Da fikk jeg ingen feil i loggen, men heller ingen SMS. Æsj. Tror ikke dette går gitt. Jeg slet med det samme mot Nexmo (eller var det Clickatell?). Jeg endte opp med IFTTT i stedet. 10 SMS i mnd holder, for jeg bruker mest Pushover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Har sendt mail til support hos Twilio, får se om de har noe input. IFTTT-løsning, hadde du skrevet om den et sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 12 minutter siden, mk1 black limited skrev: IFTTT-løsning, hadde du skrevet om den et sted? Bytt ut Notification med SMS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mk1 black limited Skrevet 16. mars 2017 Del Skrevet 16. mars 2017 Takk! (Telenor har ikke stanset tjenesten sin enda faktisk...) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Jeg blåser litt liv i denne tråden. Hvilke tjenester er det folket bruker til sms utsending nå? Selv bruke jeg Twilio, men det kan se ut som om de har økt prisen kraftig for avsendernummer. Jeg betaler $2 i måneden for avsendernummer, men når jeg kikket litt nå så ser det ut som om de skal ha $12. Er det noe sted man kun betaler for å sende sms uten å binde seg mot ett avsendernummer. Jeg bruker ikke avsendernummeret til noe mottak og vurderer å skifte tjeneste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Jeg bruker fremdeles en USB GSM dongle med kontantkort. Funker utmerket. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 8 minutter siden, Guahtdim skrev: Hvilke tjenester er det folket bruker til sms utsending nå? Nexmo og Clickatell. Husker ikke prisingen, men de har kurant API i hvertfall. I tillegg bruker jeg IFTTT - de tilbyr 10 eller 20 gratis SMS pr mnd og det rekker for meg. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Bruker bulksms.comSender e-post til kontoen som går ut som SMS. Fungerer utmerket. Bruker også Pushover til mindre viktige varsler, hvis man vil ha et alternativ til SMS. Bulksms tar ikke betalt for avsendernavn. Kan også ha ditt eget nummer som avsender. 300 SMS for Ca 10 euro. Billigere om enn kjøper flere. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andreaz Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 Bulksms har heller ikke noe minimums bruk eller kostnader pr mnd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guahtdim Skrevet 1. mai 2019 Del Skrevet 1. mai 2019 (endret) 14 hours ago, DeVille said: Jeg bruker fremdeles en USB GSM dongle med kontantkort. Funker utmerket. Hvor kjøper man noe slikt? AliExpress? eller her https://cdon.no/husholdningsapparater/huawei-e303-3g-usb-modem-7-2mbps-p42298585 ? Jeg ser klart en fordel med denne siden den vil virke selv om internett forsvinner. Endret 1. mai 2019 av Guahtdim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.