Gjelsvik Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Ja det er nok den jeg mener. Den første som kom. er vel fort 5 år gammel. Da skal jeg prøve dette, så kanskje jeg får bedre dekning OG kan gjemme bort serveren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 9 minutter siden, ZoRaC skrev: Hvis du mener modell B1, så ja, det er det jeg kjører. Er det forskjell på B1 og B+ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 2 minutter siden, Christian skrev: Er det forskjell på B1 og B+ Ja, men ikke noe av betydning: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Men begge kan brukes til å kjøre ser2net ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjelsvik Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Om jeg flytter zwave interface fra lokatl usb til en på ethernet på en RPI Må jeg adde devicer på nytt, eller er dette lagret "onboard" på UZB`N? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Et øyeblikk siden, Gjelsvik skrev: Om jeg flytter zwave interface fra lokatl usb til en på ethernet på en RPI Må jeg adde devicer på nytt, eller er dette lagret "onboard" på UZB`N? De er lagret i controlleren, bare oppdater hvordan HomeSeer skal nå den. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 Et øyeblikk siden, Christian skrev: Men begge kan brukes til å kjøre ser2net ? Ja, forskjellen er vel antall USB-porter, antall GPIO-pins, type minnekort og HDMI-versjon. Sånn omtrent. Står oversikt i en tabell på Wikipedia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg var visst litt rask. Jeg fikk dette til med RFXCom, men ikke med Zwave sticken, men det kan jo hende at Aeon Sticken ikke støtter dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 7 timer siden, Christian skrev: Jeg var visst litt rask. Jeg fikk dette til med RFXCom, men ikke med Zwave sticken, men det kan jo hende at Aeon Sticken ikke støtter dette. Kan det være at den blir registrert som ttyUSB i stedet for ttyACM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 4 minutter siden, ZoRaC skrev: Kan det være at den blir registrert som ttyUSB i stedet for ttyACM? Hvordan kan jeg sjekke det ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Får denne feilmeldingen : mar-25 21.20.14 Z-Wave Error New Interface: Exception transmitting to IP 192.168.253.114: Kan ikke skrive data til transporttilkoblingen: En etablert tilkobling ble avbrutt av programvaren på vertsmaskinen. mar-25 21.20.14 Z-Wave Error New Interface: The New Interface interface did not respond to the request for the HomeID and Node - it may be disconnected or malfunctioning (2). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 5 minutter siden, Christian skrev: Hvordan kan jeg sjekke det ? Ikke helt sikker, men fant denne kommandoen som du kan prøve (prøv USB0. USB1, ACM0, ACM1) og se om det gir noe fornuftig output: Sitat udevadm info -a -p $(udevadm info -q path -n /dev/ttyUSB0) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Så vidt jeg kan se så er den registrert med ACM0, fant en annen kommando dmesq | grep tty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 1 minutt siden, Christian skrev: Så vidt jeg kan se så er den registrert med ACM0, fant en annen kommando dmesq | grep tty Og da har du dette i ser2net.conf? Sitat 10003:raw:0:/dev/ttyACM0:38400 8DATABITS NONE 1STOPBIT Og bruker port 10003 i HS? Og ingen brannmur som kan blokkere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg får RFXCom til å gå, jeg har ikke brannmur på HS pcen, og tror ikke det er noen brannmur på RPien ... Jeg har også forsøkt å bare kjøre en enhet av gangen. RFXCom går som sagt bra, men Aeon vil ikke leke....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) 1 time siden, Christian skrev: Jeg får RFXCom til å gå, jeg har ikke brannmur på HS pcen, og tror ikke det er noen brannmur på RPien ... Jeg har også forsøkt å bare kjøre en enhet av gangen. RFXCom går som sagt bra, men Aeon vil ikke leke....... nok strøm tilgjengelig til Pi'en? kan av og til bli tull om man har for liten strømforsyning, løsning på dette er å ha en eksternt strømforsynt usb-hub eller oppgradere strømforsyningen til pi'en Endret 25. mars 2017 av Håvardgj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg har 2.4A til den, så tror det skal holde. Jeg har også testet begge separat, Men kan teste med en USB hub i morra for å se.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Den 17/03/2017 klokken 13.55, christofferraa skrev: Jeg har fulgt samme guide til Aeotec Z-Stick Gen 5 og det ser ut ti lå fungere meget bra Gjorde du noe spesielt, eller har du bare fulgt oppsrkiften punkt for punkt ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christoffer Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg fulgte bare guiden. Skal se om jeg kan få tak i kinfigurasjonsfilen i ettermiddag så kan du se hvordan den ser ut Sent fra min SM-G930F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Forsøkte på nytt med minibian, og Voilaaaaa så kom den opp. Så da var det at man kjørte noe annet enn minibian som var problemet 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 16. april 2017 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Fulgte guiden, og kan bekrefte at det virker som det skal her Kudos til deg @ZoRaC da blir det flytting av HW i kveld eller i morgen Endret 16. april 2017 av Håvardgj 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kensko Skrevet 3. september 2017 Del Skrevet 3. september 2017 Mange takk for denne guiden! Har nå omgjort min Homtroller Zee S2 til en secondary interface på Z-wave nettverket. Dette forumet imponerer stadig. 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danonym1 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Tusen takk for en flott guide Kjører selv OpenHAB så ble i tillegg nødt til å bruke socat på Ubuntu 16.04 VM installasjonen. For andre i liggnende situasjon som meg så ligger det også en veldig bra guide på openhab forumet. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sleepy81 Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Vurderer denne løsningen selv i vårt nye oppsett. Men jeg planlegger å bruke AEON Labs Z-stick Gen5. Noen som har forsøkt denne guiden med en kontrolleren? Fungerer det bra og stabilt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjempis Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Vurderer denne løsningen selv i vårt nye oppsett. Men jeg planlegger å bruke AEON Labs Z-stick Gen5. Noen som har forsøkt denne guiden med en kontrolleren? Fungerer det bra og stabilt?Fungerer knirkefritt her! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.